Sidan 2 av 10 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 99

Ämne: Ni som arbetar, hur tar ni er tid till att köra hoj?

  1. #11
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Om du måste jobba måndag till fredag fram till 19:30-20:00, så är vell inte MC-körningen problemet - fast jobbet! Va sier 'facket'??
    Nu ska man ju vara glad man har et jobb, men et sådan jobb står man icke länge i. Börjar du 10-12 på föremiddagen?
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Hitta ett sätt att köra till jobbet - it's the only way to travel...Extra set kläder och skor på jobbet, t.ex....eller sido-väskor om man inte gillar ryggsäck.

    If there is a will, there is a way...

  3. #13
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Som jag skrivit tidigare så börjar jag vid 09:30. Och jag har bara 1,7km till jobbet, och jag kör lastbil. Svårt att ha med sig alla arbetskläder och byta om inne i en trång lastbilshytt, och sedan släpa med mig hjälm och mc-kläder då jag byter lastbil.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Ok, då verkar de enda alternativen till att vara:

    1. Byt jobb
    2. Kör inte hoj

  5. #15
    Hoj till och från jobbet när vädret tillåter!
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  6. #16
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Varför byta om i hytten? Okej, om det regnar men jag hade ju bytt om utanför. Haft en stor väska att slänga ner alla prylarna i.

    Å andra sidan hade jag bara haft 1,7km till jobbet hade jag cyklat eller åkt bil. Tar det fem minuter hem? Byta kläder tar fem tio minuter. Puttra iväg till donken och trycka i sig en hamburgare och sen glida runt resten av kvällen.

    Jag vet ju inte när du går och lägger dig men nog borde det väl kunna bli en 1,5 - 2 timmar till att glida runt och fortfarande komma i säng i dräglig tid.

    /Freddo

  7. #17
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Varför byta om i hytten? Okej, om det regnar men jag hade ju bytt om utanför. Haft en stor väska att slänga ner alla prylarna i.

    Å andra sidan hade jag bara haft 1,7km till jobbet hade jag cyklat eller åkt bil. Tar det fem minuter hem? Byta kläder tar fem tio minuter. Puttra iväg till donken och trycka i sig en hamburgare och sen glida runt resten av kvällen.

    Jag vet ju inte när du går och lägger dig men nog borde det väl kunna bli en 1,5 - 2 timmar till att glida runt och fortfarande komma i säng i dräglig tid.

    /Freddo
    Självklart skulle man kunna ut och köra efter jobbet, men som jag skrev i ett tidigare inlägg så är jag helt slut efter att ha vart igång och jobbat i 10 timmar. Det enda jag kan tänka mig att göra när jag kommer hem är att äta och slappa i soffan tills det är dags att sova. Det är väl det som skiljer mig från andra kanske.

  8. #18
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Ett tips kan kanske vara att börja springa eller cykla. Det påminner mest om när jag när jag inte motionerade. Jag har ingen överdriven kondition på något sätt, tvärtom. Men det gör stor skillnad kan jag säga att bara börja motionera på amatörnivå. Jag orkar mycket mer nu på kvällarna än innan. Nu när jag varit skadad under hela vintern så märker jag hur soffan lockar mer när man kommer hem från jobbet.

    /Freddo

  9. #19
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Det är ju ett hån mot oss andra det du skriver vi har väl oxå jobb och hem, du bor själv tolkar jag det som (bara du som stökar ner). Inga konstiga arbetstider bara måndag till fredag kommer hem i vettig tid varje dag. Testa vården eller omsorgen med delade dagar och sånt innan du gnäller om sunkiga arbetstider. Jag jobbar heltid har 4 barn som idrottar och hinner träna själv OCH köra hoj, visst jag hinner inte köra så mycket som jag vill alltid men allt handlar om livsval och prioriteringar.

    Testa att börja motionera så ska du se att du får gott om tid och ork till hojen oxå.
    Tror du verkligen att du har ont om tid nu testa att skaffa familj.

  10. #20
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av freddemannen Visa inlägg
    Det är ju ett hån mot oss andra det du skriver vi har väl oxå jobb och hem, du bor själv tolkar jag det som (bara du som stökar ner). Inga konstiga arbetstider bara måndag till fredag kommer hem i vettig tid varje dag. Testa vården eller omsorgen med delade dagar och sånt innan du gnäller om sunkiga arbetstider. Jag jobbar heltid har 4 barn som idrottar och hinner träna själv OCH köra hoj, visst jag hinner inte köra så mycket som jag vill alltid men allt handlar om livsval och prioriteringar.

    Testa att börja motionera så ska du se att du får gott om tid och ork till hojen oxå.
    Tror du verkligen att du har ont om tid nu testa att skaffa familj.

    Jag har inte någonstans klagat på mina arbetstider.

    Och jag skrev det i ett annat inlägg att det måste ju vara ännu
    värre för dom som inte lever ensamma.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-05-07, 08:17
  2. Köra upp ktm 690
    Av Mackeman i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-09-21, 16:17
  3. När kan man köra upp till våren i Sthlm?
    Av apollo m i forum MC-kort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 00:40
  4. Köra och SMS:a
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 18:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •