Sidan 10 av 10 FörstaFörsta ... 8910
Resultat 91 till 99 av 99

Ämne: Ni som arbetar, hur tar ni er tid till att köra hoj?

  1. #91
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag har försökt sälja hojen i 10 månader nu.....inte en enda som har hört av sig än så länge...
    Jo,där är ju en del hojar att välja på till salu.Med tanke på att du ändå inte kör så kanske du har möjlighet att betala enbart typ garageförsäkring för att få ner kostnaden ?
    Du kanske ska vänta och se ifall din situation ändras framöver höst,eller till nästa sommar innan du säljer av din hoj.Du kanske rent av får en ordentlig gnista till att ut och köra.
    Har du förresten haft någon hoj innan denna eller detta är din första,tänkte att om du ägt hoj innan torde du veta hur starkt intresset var.

  2. #92
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Jag har haft kortet i 2år bara. Köpte mig en ER6F (650) som jag körde första säsongen. Och jag var tydligen inte nöjd med den utan skulle givetvis ha 1000 kubik istället.....eller ja, en större hoj iallafall (hade gärna haft en 650 med samma utseende som den jag har nu)

  3. #93
    Medlem LinusEs avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne / Harlösa
    Inlägg
    185
    Ändå impad att du orkar hänga härpå hojen.nu när intresset för hoj e så lågt
    Linus E
    -------------------
    Besök görna min äventyrssida där jag löpande läger upp
    mina förberedelser, resor stora som små o ideer kring de mesta...
    www.facebook.com/AdventureLinus

  4. #94
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jadu, jag vet inte. Dom få gånger jag är ute och kör så är det kul i 5-10 minuter, sen tröttnar jag oftast, och så börjar det göra ont lite överallt. Och det är samma vägar om och om igen....om man nu inte ger sig iväg långt utanför stan, som jag inte har möjlighet till. Jag tror jag kommer köra en gång i månaden kanske....och ev 5-6 gånger under den månaden jag har semester. Och då känns det bara surt att lägga så mycket pengar på försäkring. Hade jag fått betala 4-5000 om året i försäkring så hade jag förmodligen behållit den och kört mina 100 mil per säsong.
    Alla HAR inte samma intresse. Tycker som flera har sagt, lägg ner det om intresse inte finns. Vet inte varför du kämpar med att motivera ett intresse som uppenbarligen inte finns. Jag kör samma jävla krokväg i smålandsskogarna ett par dagar i veckan. 3 mil som är precis lika kul varje gång. Imorgon tar jag mig upp en timme tidigare och tar en lång tur till jobbet.
    Så varför anstränger du dig att hitta motivation till något du inte tycker är kul? Fattar inte det alls. Varför är det så viktigt för dig?
    Skit i det om det inte är kul. Gör något annat som ger dig kicken som vi andra får av hojen.
    Jag har sagt tidigare att det finns bara EN sak som är lika roligt som att åka hoj och det kan jag göra hela vintern!
    Vill du ändå ha en hoj, gör som sagts tidigare i tråden. Köp en gammal Honda 750 Four från 75 och kör när du får lust, OM du får lust. Underbart med dessa gamla hojar om de är i fint skick. De kostar inte många kronor att köpa och ännu mindre att äga.

    EDIT: och som ekonomerna brukar säja. De handlar inte alltid om att gå med vinst. Ibland måste man minimera förlusten. Står hojen oanvänd och du fortsätter betala varje månad förlorar du ju hela beloppet. Säljer du den förlorar du mellanskilnaden.
    Senast redigerat av magnusda den 2013-06-04 klockan 22:06.

  5. #95
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Tänk vad folk på forumet är olika. Konstaterade just att jag kört mellan 500 och 600 mil i år redan. Fast, då är jag ju inte som folk... jag vet! Har varit i Norge på hoj två gånger i år redan - en tur till fjälls och en caféracerträff i Oslo. Det finns så mycket kul man kan hitta på med en tvåhjuling!

    Till VSaarelas nivå kommer jag nog aldrig däremot!

    Jag säger inte att andra skall göra som jag - utan fascineras mer av hur olika vi är som skriver här.

  6. #96
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag har försökt sälja hojen i 10 månader nu.....inte en enda som har hört av sig än så länge...
    Att sälja en hoj verkar svårt numera. Jag startade en tråd i ämnet häromdagen. Själv har jag haft min EU-moped till salu snart i två månader men inte ett telefonsamtal och inte ett mejl. Den har rullat 28 mil nu och är helt felfri och bara till att köra med. Jag säljer med full tank också!

  7. #97
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124

    Ni som arbetar, hur tar ni er tid till att köra hoj?

    Tror inte hojlivet är något för dig

  8. #98
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Tror och tror. Han känner väl själv om det är något för honom eller inte? TS tycker kanske att det är ganska kul, men inte så att det motiverar kostnaderna. Alla är vi olika och det är väldigt tur det!

  9. #99
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124

    Ni som arbetar, hur tar ni er tid till att köra hoj?

    Jo det är väl sant men tänkte mest på att han prioriterar andra saker framför hojen.
    Personligen så försöker jag hitta "ursäkter" för att ta ut hojen, typ åka å handla eller fixa något annat ärende.

    Ett tips annars kan vara att boka in sig på en bandag, antingen storbana eller Knixkurs. Dom är ju nästan alltid på helgen. Grymt kul och så träffar man ju lite folk där som man kan köra med i framtiden. Kanske kan ge en liten knuff i "rätt" riktning.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-05-07, 08:17
  2. Köra upp ktm 690
    Av Mackeman i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-09-21, 16:17
  3. När kan man köra upp till våren i Sthlm?
    Av apollo m i forum MC-kort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 00:40
  4. Köra och SMS:a
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 18:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •