Sidan 9 av 10 FörstaFörsta ... 78910 SistaSista
Resultat 81 till 90 av 99

Ämne: Ni som arbetar, hur tar ni er tid till att köra hoj?

  1. #81
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av LinusE Visa inlägg
    Klart inspirerande tråd detta....

    Ts frågar om tips o får tips o blir då sur för att denna inte vill köra hoj utan egentligen förköpt sig på en dyr hoj som kostar o försäkra o ni hojåkare som prioriterar att köra fast ni e trötta o har ont om tid är helt enkelt knäppa o elaka som säger det som ett tips på ett forum för dom som gillar o köra hoj

    En tråd som denna borde liga på flachback o inte här ?

    De e nog mitt ända tips förästen (om man nu får ge sådant)
    Byt forum till ett där dom inte häller gillar o köra hoj....
    Du borde närma dig 40 i ålder och har ingen ork till något annat än jobbet.
    Låter extremt tragiskt om de är så

    Själv har jag ungar, fru, gammalt hus, bilar, stall, hund, jobb o gissa vad.
    Jag hinner både träna 3 dagar i veckan och köra sådär 20-30 mil var vecka utan
    O försumma varken sömn eller familj och framförallt kör jag aldrig till jobbet

    Så kort o gott.
    Jag hinner med de jag vill för att jag numera har ett positivt synsätt på livet och då prioriterar lite bättre...
    (Har även problem med verk i både leder o rygg från jobb o hus fix, men tränna hjälpar som andra sagt här i tråden)
    Jag har inte frågat om tips. Jag undrade bara hur ni tar er tid till att köra hoj. Men det har ju framgått att jag helt enkelt är slöare, och givetvis är inte intresset för att köra hoj lika stort hos mig.

  2. #82
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Om du skriver och undrar hur vi andra gör för att hinna med mc körning när man jobbar,har familj m.m,och samtidigt gnäller över att du kör alldeles för lite hoj jämfört vad den kostar dig -Då är det väl för f.. tips du är ute efter,eller ???
    Här har alla kommit med hur bra förslag som helst för att hjälpa dig,och alla har engagerat sig som tusan men du är negativ hela tiden,du har hela tiden ett motsvar som andas negativitet.
    Jag skulle sålt skiten när intresset inte är större,hojlivet är nog inget för dig.Säljer du med 30-40 K kr i förlust är du ganska snabbt ikapp med den förlusten då du slipper försäkring,service osv.
    Ett tips är att gå till jobbet om det nu ligger så pass nära.

  3. #83
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: Ni som arbetar, hur tar ni er tid till att köra hoj?

    Jag undrar ju vad alla dessa måsten och göromål på helgerna är som är så mycket viktigare att göra än att köra motorcykel för rent nöjes skull? Några timmar på en ledig helg måste ju kunna sättas av för att köra hoj.

    Men suget efter att köra måste ju finnas och då får annat stå åt sidan. Prioritering som sagt, prioritering.

    Köra mc är en del av tillvaron för mig numera.
    Det kliar i hela mig när det är fint väder och jag inte har möjlighet att köra för att jag istället behöver sköta mitt jobb och köra bussen.

  4. #84
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Om du skriver och undrar hur vi andra gör för att hinna med mc körning när man jobbar,har familj m.m,och samtidigt gnäller över att du kör alldeles för lite hoj jämfört vad den kostar dig -Då är det väl för f.. tips du är ute efter,eller ???
    Här har alla kommit med hur bra förslag som helst för att hjälpa dig,och alla har engagerat sig som tusan men du är negativ hela tiden,du har hela tiden ett motsvar som andas negativitet.
    Jag skulle sålt skiten när intresset inte är större,hojlivet är nog inget för dig.Säljer du med 30-40 K kr i förlust är du ganska snabbt ikapp med den förlusten då du slipper försäkring,service osv.
    Ett tips är att gå till jobbet om det nu ligger så pass nära.
    Jag har försökt sälja hojen i 10 månader nu.....inte en enda som har hört av sig än så länge...

  5. #85

  6. #86
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Kanske ska prova via en mc-förmedling? Personligen skulle jag nog aldrig lägga ut 100k i en privataffär.

    /Freddo

  7. #87
    Medlem Zeeuuss avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Värmdö
    Inlägg
    136
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Det var ju trist, det fanns dock en hel del att välja på och de flesta såldes av handlare. Kanske är därför som det går så trögt.

    /Zeeuus

    Oh, nu såg jag att kråkan har samma tankar.
    Senast redigerat av Zeeuus den 2013-06-04 klockan 06:39. Anledning: Jag var tvåa...

  8. #88
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Kanske ska prova via en mc-förmedling? Personligen skulle jag nog aldrig lägga ut 100k i en privataffär.

    /Freddo
    Den stod för försäljning hos Stibix i Borås under höst, vinter och tidig vår.

  9. #89
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Hur f... kan du undvika att vilja köra den!!?? Jag hade ju prioriterat bort ALLT annat! :-) En hel vinter att göra det man inte hinner på sommaren ju! Fast det är klart.... då måste man ju putsa och torrgasa lite!

  10. #90
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av magnusda Visa inlägg
    Hur f... kan du undvika att vilja köra den!!?? Jag hade ju prioriterat bort ALLT annat! :-) En hel vinter att göra det man inte hinner på sommaren ju! Fast det är klart.... då måste man ju putsa och torrgasa lite!
    Jadu, jag vet inte. Dom få gånger jag är ute och kör så är det kul i 5-10 minuter, sen tröttnar jag oftast, och så börjar det göra ont lite överallt. Och det är samma vägar om och om igen....om man nu inte ger sig iväg långt utanför stan, som jag inte har möjlighet till. Jag tror jag kommer köra en gång i månaden kanske....och ev 5-6 gånger under den månaden jag har semester. Och då känns det bara surt att lägga så mycket pengar på försäkring. Hade jag fått betala 4-5000 om året i försäkring så hade jag förmodligen behållit den och kört mina 100 mil per säsong.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-05-07, 08:17
  2. Köra upp ktm 690
    Av Mackeman i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-09-21, 16:17
  3. När kan man köra upp till våren i Sthlm?
    Av apollo m i forum MC-kort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 00:40
  4. Köra och SMS:a
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 18:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •