Sidan 4 av 10 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 99

Ämne: Ni som arbetar, hur tar ni er tid till att köra hoj?

  1. #31
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Som jag skrivit tidigare så är jag helt slut i hela kroppen efter ett 10 timmars pass. Förstår inte hur någon skulle orka med att komma hem efter ett sådant pass, byta om till mc-kläder och ge sig ut på vägarna igen. Men även om jag skulle orka och vilja det så hade jag inte kunnat med att göra det heller, då jag har en liten katt hemma som jag redan lämnat ensam tillräckligt länge då jag vart iväg och jobbat.

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Som jag skrivit tidigare så är jag helt slut i hela kroppen efter ett 10 timmars pass. Förstår inte hur någon skulle orka med att komma hem efter ett sådant pass, byta om till mc-kläder och ge sig ut på vägarna igen. Men även om jag skulle orka och vilja det så hade jag inte kunnat med att göra det heller, då jag har en liten katt hemma som jag redan lämnat ensam tillräckligt länge då jag vart iväg och jobbat.

    Vad är problemet? Du säjer emot hela tiden. Argumenterar att du inte hinner.
    Känns det som om någon här tvingar dig att köra hoj?
    Jag gör det absolut inte. Känner du att mycket annat är viktigare så är väl det OK. Vi har alla olika intressen och om hojåkande inte är din grej, vad är det då att diskutera?

  3. #33
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Anar en viss deppighet här, passa på och ta dig en djup funderare på vad som är kul med hojåkningen och hur du kan få tillbaks gnistan igen. Tipsen haglar ju bokstavligen över dig här. Motion som många skriver om här är inte att förakta, börja med ett par promenader (om det känns nötigt att börja med löpning) i veckan innan jobbet så ska du se att det smyger in sig en förändring i ditt sätt att hantera din lediga tid och det ena ger det andra. Ja det är faktiskt så löjligt enkelt många gånger.

    Du har nog gjort ett felköp med din hoj men det är bra att du tagit tag i det även om det blir en dyrköpt erfarenhet. Hur tänkte du när du köpte den? Varför blev det inte som du tänkt dig, bytte du arbetstider eller?

    Apropå att ha någon att köra med;

    Jag har verkligen inte många "hojkompisar" (dvs 0) utan hänger på min man och hans vänner men jag söker aktiv efter egna vänner att köra med och nu i helgen som var fick jag till det med ett par stycken via en fbgrupp hur kul som helst. För så är det ingen knackar på din dörr och frågar om du vill komma ut och "leka" det gäller att ta intiativ själv om nåt ska hända..

  4. #34
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Jösses vad det hackas på mig. Har jag vart otrevlig mot någon? Eller tycker ni bara fruktansvärt illa om folk som inte kör hoj lika mycket som ni? Ja jag fattar då ingenting. Jag undrade bara hur andra har tid att köra hoj. Men jag förmodar att jag har mindre energi än andra. Även om jag hade börjat jobba tidigt på morgonen och slutat på eftermiddagen, så finns det inte en chans att jag orkar gå utanför dörren efter jag kommit hem ifrån jobbet. Jag kan faktiskt inte minnas att det har hänt en enda gång under mina 20 år i arbetslivet. Har man slitit en hel dag och äntligen får komma hem, ja då vill inte jag ge mig ut igen.

  5. #35
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jösses vad det hackas på mig. Har jag vart otrevlig mot någon? Eller tycker ni bara fruktansvärt illa om folk som inte kör hoj lika mycket som ni? Ja jag fattar då ingenting. Jag undrade bara hur andra har tid att köra hoj. Men jag förmodar att jag har mindre energi än andra. Även om jag hade börjat jobba tidigt på morgonen och slutat på eftermiddagen, så finns det inte en chans att jag orkar gå utanför dörren efter jag kommit hem ifrån jobbet. Jag kan faktiskt inte minnas att det har hänt en enda gång under mina 20 år i arbetslivet. Har man slitit en hel dag och äntligen får komma hem, ja då vill inte jag ge mig ut igen.
    Vi hacker inte på dig, vi är bara engagerade i frågan

    Det är ingen tävling i antal mil, fundera inte så mycket på det utan kör så mycket du hinner och kan, men ta till dig tippsen du fått angående hur du prioriterar din fritid.

    Så jag säger; hoppas du inte får sålt hojen och att det blir några trevliga turer för dig till sommaren istället. Det låter som om du skulle behöva det.
    Don't grow up, it's a trap!

  6. #36
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Jag tar åt mig direkt, om du uppfattade det som om jag kritiserade dig i mitt inlägg så ber jag så mkt om ursäkt. Vilket verkligen inte var fallet! Tanken bakom inlägget var bara att försöka peppa dig och jag ville få dig att tänka tillbaks på vad det var som gjorde att du köpte din nuvarande hoj, för ibland är det lätt att glömma hur man resonerade när man gjorde en del av sina val och då kan det vara bra med en liten reminder.

    Hur man än formulerar sig i sina inlägg så är det skrivna ordet mkt hårdare än när man pratar med varandra då det inte går att få in nyanser, tonfall och kroppsspråk. Men jag håller med dig lite väl tuff har tonen allt varit här och även i andra trådar vilket känns jäkligt onödigt.Forumet finns ju för ett gemensamt intresse vilket vi delar här, inte våra olikheter som vi alla har.

    Hur du än gör så blir det nog bra i slutänden :-)

  7. #37
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Som jag skrivit tidigare så är jag helt slut i hela kroppen efter ett 10 timmars pass. Förstår inte hur någon skulle orka med att komma hem efter ett sådant pass, byta om till mc-kläder och ge sig ut på vägarna igen. Men även om jag skulle orka och vilja det så hade jag inte kunnat med att göra det heller, då jag har en liten katt hemma som jag redan lämnat ensam tillräckligt länge då jag vart iväg och jobbat.
    Är du flyttkarl,släpar på pianon hela dagarna.Som sagt dina arbetstider är riktigt tråkiga,själv har jag inga problem att gå upp mitt i natten 2gånger i veckan

  8. #38
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Anser inte att det varit direkt hackande ton. Visst har nog många med mig blivit något frustrerade under resans gång då vi lägger ner tid och energi på att tipsa om saker och försökt hitta lösningar. Dock blir irritationen rätt påtaglig när vederbörande gör allt för att hitta något som gör att det fallerar. Antingen så vill du bara gnälla av dig lite, vilket är helt ok. Eller så vill du egentligen inte ha hjälp med din situation utan att någon annan ska lösa det åt dig.
    Anser att du fått många alternativ och tips så tänk över dom.

  9. #39
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Vem har bett om hjälp, eller bett om tips? :-\ Jag Jag var bara nyfiken på hur andra tar sig tid till att köra.

    Jag är tydligen rätt ensam om att inte orka med något annat än att jobba och sova under arbetsveckan.

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Meh...Jag är också rätt trött på vardagarna, så då blir det oftast inte mycket körning, annat än de dagar då jag tar hojen till jobb.

    På helgerna är det, som många andra redan nämnrt, prioritering som gäller. Min lägenhet är sällan städad, disken kan vänta, handla matvaror på vägen hem istället etc...

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-05-07, 08:17
  2. Köra upp ktm 690
    Av Mackeman i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-09-21, 16:17
  3. När kan man köra upp till våren i Sthlm?
    Av apollo m i forum MC-kort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 00:40
  4. Köra och SMS:a
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 18:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •