Sidan 5 av 10 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 99

Ämne: Ni som arbetar, hur tar ni er tid till att köra hoj?

  1. #41
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jösses vad det hackas på mig. Har jag vart otrevlig mot någon? Eller tycker ni bara fruktansvärt illa om folk som inte kör hoj lika mycket som ni? Ja jag fattar då ingenting. Jag undrade bara hur andra har tid att köra hoj. Men jag förmodar att jag har mindre energi än andra. Även om jag hade börjat jobba tidigt på morgonen och slutat på eftermiddagen, så finns det inte en chans att jag orkar gå utanför dörren efter jag kommit hem ifrån jobbet. Jag kan faktiskt inte minnas att det har hänt en enda gång under mina 20 år i arbetslivet. Har man slitit en hel dag och äntligen får komma hem, ja då vill inte jag ge mig ut igen.
    Jag hade nog en lite hackande ton mot dig. Menade inget illa och ber om ursäkt för min ton. men faktum kvarstår. Du hittar motargument hela tiden. Du säjer ju att du inte hinner! Det är ok. Vi prioriterar olika. Du vill inte sälja hojen eftersom du då gör en förlust. Visst, men förlusten är ju redan ett faktum eftersom du inte kör. Du måste ta hand om katten... osv....

    Jag har också svarat direkt på frågan. jag kör TILL jobb, FRÅN, jobb och I jobbet! :-)
    Jag väljer också hojen istället för bilen varje gång jag ska någonstans. Handla på ICA tar ibland ett par timmar med omväg runt Åsnen här i småland. kanonfina MC-vägar :-)
    Får ibland frågan hemma hur det kan ta så lång tid att handla. :-)

    jag har två oförenliga intressen. Hoj och Hundar. Mina hundar vinner alltid! De ska ha sitt oavsett. Ibland lite tråkigt eftersom jag under vintern nästan alltid har någon hund med i bilen.

    Tycker man något är tillräckligt kul, prioriterar man så att det funkar. Har man andra "måsten" som vinner... tja då måste ju något stå tillbaka. Det är ALLTID ens eget val... eller nästan i alla fall. Sambon har ju synpunkter ibland!

    Tuff ton kan det bli i alla forum ibland. Men är aktiv i många forum och detta är nog ett av de snällaste. I många forum hade dina tår varit söderstampade nu, så ta inte illa upp.
    För egen del ber jag återigen om ursäkt om jag uppfattades som hackande. Inte alls min avsikt.

  2. #42
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Vem har bett om hjälp, eller bett om tips? :-\ Jag Jag var bara nyfiken på hur andra tar sig tid till att köra.

    Jag är tydligen rätt ensam om att inte orka med något annat än att jobba och sova under arbetsveckan.
    Ja det är du nog.Då är det ju perfekt att börja 2 på morron och sluta vid 12.Hela em på sig att köraJag sover sällan mer än 4-5 timmar så mycket tid över blir det.Slitit som satan när man jobbar,men har igen det när man är ledig.Jobbar inte mer än 12-13 dar i månan så det är lungtMen tänkte på att i nått tidigare inlägg du gjort gjort så gjorde det ont i hela kroppen.Och det var kallt och eländigt att köra.osv men nu är det plötsligt inte tiden som räcker till???
    Senast redigerat av engström67 den 2013-05-21 klockan 20:14.

  3. #43
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ja det är du nog.Då är det ju perfekt att börja 2 på morron och sluta vid 12.Hela em på sig att köraJag sover sällan mer än 4-5 timmar så mycket tid över blir det.Slitit som satan när man jobbar,men har igen det när man är ledig.Jobbar inte mer än 12-13 dar i månan så det är lungtMen tänkte på att i nått tidigare inlägg du gjort gjort så gjorde det ont i hela kroppen.Och det var kallt och eländigt att köra.osv men nu är det plötsligt inte tiden som räcker till???
    Ja jag får fortfarande ont i röv, höfter, handleder o.s.v när jag kör hoj, och just därför kan jag inte köra mer än 3-4 mil i stöten, och har man då bara möjlighet att ut och köra en gång på helgen kanske så blir det inte många mil körda. Och då känns det helt enkelt inte värt det.

    Förstår dock inte varför vi pratar så mycket om mig. Jag frågade ER hur ni tar er tid till att köra hoj. Inte hur vida jag skall ut och springa eller ej, eller på annat sätt ända på hur jag lever mitt liv.

  4. #44
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Då är det enkelt, vi prioriterar annorlunda.

    /Freddo

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Då är det enkelt, vi prioriterar annorlunda.

    /Freddo
    This!

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Visst är man slut efter knäcket men jag tar mig i kragen å kör en runda imellanåt efter jobbet!
    Jag upplever som att man piggnar till och dessutom är det ganska meditativt å köra hoj. Alternativet blir ju soffan å glo på dumburken/datorn vilket känns sådär givande egentligen....
    På helgerna blir det också rundor oftast lite längre och imellanåt med nån polare.

  7. #47
    Medlem Zeeuuss avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Värmdö
    Inlägg
    136
    Jag tar de tillfällen som finns till att ta en runda. Ibland blir det längre, men oftast korta på 3-4 mil. På helgen försöker jag hitta något kul att ta hojen till. Kanske utställning eller öppet hus på någon klubb, typ.
    Jag har inte heller någon kompis att köra med, men trivs som "lone wolf". Man får ju nya bekantskaper hela tiden.

    Mina 5 öre...

  8. #48
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Kör framförallt på helger, försöker planera in det under veckan så att jag vet ifall jag hinner köra en runda eller inte. Sen tar jag också hojen under veckorna om jag skall något ärende, handla, kaffe med en polare eller liknande. Är seg efter jobb som så många andra, men brukar piggna till framåt kvällen och sticker då ibland ut en runda.
    Don't grow up, it's a trap!

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Men seriöst...alla måste handla, eller hur? Ta hojen och kör en omväg ut på landet på väg till mataffären. Gillar du inte ryggsäck så finns det throw-over sidoväskor i både skinn och tyg. Köper du tygväskor från Handelsboden får man dessutom med regnöverdrag till dem.

  10. #50
    Medlem pumpe3s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    142
    Kan extremt sällan köra hoj till och från jobbet eller för den delen i jobbet då jag som regel måste ha bil (eller helt enkelt Väljer att ta bil). Dom dagar man lagt mycket mil och suttit i bilen 4-5h dessutom pratat med folk osv (mitt jobb går typ ut på att snacka) så är jag inte alltid så pigg på att åka men ibland Väljer jag helt enkelt att jag vill det.
    För mig handlar allt om prioriteringar och mina egna val vad Jag Väljer att göra ingen tvingar mig till något (jobba bör jag ju men det är ju för att Jag Vill ha pengar).

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-05-07, 08:17
  2. Köra upp ktm 690
    Av Mackeman i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-09-21, 16:17
  3. När kan man köra upp till våren i Sthlm?
    Av apollo m i forum MC-kort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 00:40
  4. Köra och SMS:a
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 18:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •