Sidan 7 av 10 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 99

Ämne: Ni som arbetar, hur tar ni er tid till att köra hoj?

  1. #61
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Vet inte vad du menar med yngre? Jag fyller 36 om 3 månader. Och hade det vart en sporthoj hade det väl legat på 40.000:- om året. Denna sporttouring skall ju vara extra "billig" att försäkra. Har man en helt ny hoj med 1000+ kubik och bor i storstad så kostar det tyvärr.

    Jag bodde 10 minuter utanför stan förut, där det var inbrott i närbutiken, bilar m.m var och varannan dag. Där hade det vart 3-4000:- billigare att försäkra. Nu har jag hojen inlåst på en innegård i ett område där det aldrig händer någonting. Men bara för att jag har postadress GÖTEBORG så skall det vara så fruktansvärt mycket dyrare :-/
    Låter riktigt dyrt,jag betalar 2900 helår,helförsäkrat,något skillnad men då en stor sk offroadare men har ju samma prestanda

  2. #62
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Vet inte vad du menar med yngre? Jag fyller 36 om 3 månader. Och hade det vart en sporthoj hade det väl legat på 40.000:- om året. Denna sporttouring skall ju vara extra "billig" att försäkra. Har man en helt ny hoj med 1000+ kubik och bor i storstad så kostar det tyvärr.

    Jag bodde 10 minuter utanför stan förut, där det var inbrott i närbutiken, bilar m.m var och varannan dag. Där hade det vart 3-4000:- billigare att försäkra. Nu har jag hojen inlåst på en innegård i ett område där det aldrig händer någonting. Men bara för att jag har postadress GÖTEBORG så skall det vara så fruktansvärt mycket dyrare :-/
    bara att beklaga
    räknade på mig på skoj på Bilsport&MC som om jag bodde i västra Frölunda så stack min premie på Aprilian upp med 60% !
    Jag visste det skulle vara dyrare men att det skilde så in i baljan mycket

  3. #63
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Låter riktigt dyrt,jag betalar 2900 helår,helförsäkrat,något skillnad men då en stor sk offroadare men har ju samma prestanda
    Själv betalar jag 4.300:- för SVEDEAS XL-försäkring. Anser att det är helt okay för en stor äventyrshoj i storstad. Det är dessvärre så att man inte kan välja hoj helt fritt. Vissa är helt enkelt orimligt dyra att försäkra. Om jag absolut skulle vilja ha en viss hoj skulle jag nog överväga att bara ha halvförsäkrat och därmed vara mitt eget försäkringsbolag. Om man har hojen tryggt inlåst skulle jag nog kanske nöja mig med trafikförsäkring.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #64
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Jag såg att jag hade fått betala nästan 2000:- mindre om det hade vart en 2011 istället för en 2012. Er6´an jag hade betalade jag bara 4000:- för. Funderar lite på halvförsäkring. Men hur glad blir man om man av någon anledning skulle köra omkull en dag.... :-/ Och skillnaden är knappt 2000:- på hel och halv...

  5. #65
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    20
    Det är allt sura pengar. Jag betalar 2000:- helår för helförsäkring för min Transalp i Uddevalla. Du som har lite problem med värk när du kör. Har du provat någon äventyrshoj? Man sitter skönt, billigare att försäkra. Det kan finnas en chans att du får tillbaka glädjen med att köra hoj. Det är inte samma prestanda men satan vad kul man kan ha

    Skickat från S3-luren

  6. #66
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Glidare = 1200:- om året i helförsäkring

    /Freddo

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    20
    Oj det var billigt! Men kan man ha kul på en kromsläde

    Skickat från S3-luren

  8. #68
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Det går alldeles utmärkt, det går dessutom bra att köpa en "street custom" och allt vad de får heta. Mindre krom vanligtvis och bättre väghållning sägs det.

    /Freddo

  9. #69
    Jag har legat på en ca 3500 mil per år dom senaste tio åren.(villa, fru, fem barn, 2 hundar, kort säsong) och då har jag periodvis(mars-juni/juli) jobbat cirka 8-10 timmar i princip 5-7 dagar i veckan.

    Slöa runt i närområdet är inte min grej, utan när jag dragit iväg så har jag gjort det ordentlig.
    Nu har jag mer tid och kör då mindre. Har hittat lite andra intressen, skruva i hojar.

    Personligen så har jag alltid varit mer impad av en som kör 200 mil per år än typ en som kör 3500 mil. Tycker som entusiastisk motorcyklist att det måste vara en konst och uppoffring att att lyckas köra bara 200 mil

    Funderar Cubalibre på din försäkring. Eftersom du nu kör sällan(läses inte lite) så kanske du skulle kika på en dyr sk avställningsbar försäkring istället? Nuförtiden är det ju bara en knapptryckning i burken så kan man ställa på och ställa av en hoj.
    Kostar ju att ställa på och vägskatten skall väl betalas för helmånad. Försäkringen som sådan ska då vara en som övergår automatiskt till en garageförsäkring varje gång du ställer av den.

    .....bara en tanke och det går ju att räkna lite på det......

  10. #70
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jag har legat på en ca 3500 mil per år dom senaste tio åren.(villa, fru, fem barn, 2 hundar, kort säsong) och då har jag periodvis(mars-juni/juli) jobbat cirka 8-10 timmar i princip 5-7 dagar i veckan.

    Slöa runt i närområdet är inte min grej, utan när jag dragit iväg så har jag gjort det ordentlig.
    Nu har jag mer tid och kör då mindre. Har hittat lite andra intressen, skruva i hojar.

    Personligen så har jag alltid varit mer impad av en som kör 200 mil per år än typ en som kör 3500 mil. Tycker som entusiastisk motorcyklist att det måste vara en konst och uppoffring att att lyckas köra bara 200 mil

    Funderar Cubalibre på din försäkring. Eftersom du nu kör sällan(läses inte lite) så kanske du skulle kika på en dyr sk avställningsbar försäkring istället? Nuförtiden är det ju bara en knapptryckning i burken så kan man ställa på och ställa av en hoj.
    Kostar ju att ställa på och vägskatten skall väl betalas för helmånad. Försäkringen som sådan ska då vara en som övergår automatiskt till en garageförsäkring varje gång du ställer av den.

    .....bara en tanke och det går ju att räkna lite på det......

    Man kan väl inte ställa av hojar längre. Utan dom som gör det håller på och byter ägare på hojen fram och tillbaka.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-05-07, 08:17
  2. Köra upp ktm 690
    Av Mackeman i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-09-21, 16:17
  3. När kan man köra upp till våren i Sthlm?
    Av apollo m i forum MC-kort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 00:40
  4. Köra och SMS:a
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 18:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •