Sidan 6 av 10 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 99

Ämne: Ni som arbetar, hur tar ni er tid till att köra hoj?

  1. #51
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Förstår dock inte varför vi pratar så mycket om mig. Jag frågade ER hur ni tar er tid till att köra hoj. Inte hur vida jag skall ut och springa eller ej, eller på annat sätt ända på hur jag lever mitt liv.
    Helt rätt. Det är så lätt att börja prata om vilka fel den eller den har/gör.

    Jag har gott om tid, (jobbar inte), och kör mycket. Härligt! Härligt!

    //Håkan
    Senast redigerat av pewa den 2013-05-26 klockan 20:53.

  2. #52
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Finns många hojåkare som du kan lära känna i Göteborg. Kolla i olika forum. SMC t.ex. Eller kolla med din märkesklubb. Såklart är det så mycket roligare att åka med några vänner som man kan fika tillsammans och tjöta med. Eller gå fram och prata med några andra mc-åkare på macken eller på nåt hojcafé.

  3. #53
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Tänkte. Först skicka det ovan som pm men tror att det är av intresse för fler...

    Och för att tillföra något,
    Det handlar om planering, intresse, jobbar 58 timmar denna vecka , och efter jobbet idag så tar jag med mig frun och sticker till Danmark i helgen, självklart tar vi hojen dit!

    Jag kollar när jag kommer hem om mitt konto fortfarande fungerar, om inte så ha det gott alla bikers!
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  4. #54
    Tråden rensad

    Som Jonas skrev, håll er till ämnet annars måste vi stänga tråden.

    Att vi prioriterar hojåkning på olika sätt är ett faktum och det kan man gärna diskutera.
    Men skit i att dra personliga recensioner av varandra i tråden, finns PM till sånt.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #55
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    hoj alla... till TS.. jag jobbar heltid, men när det passar och jag ej behöver lasta nåt med mig tar jag hojen till jobbet och tom ut på kundbesök. tar hojen till affären om man skall småhandla... tar ut hojen ibland på en sen kvällsrunda om vädret är skönt och man inte hunnit åka nåt... som någon skrev innan, det som måste göras med hus och hem gör jag, men jag prioriterar om det så gott det går till regniga sunkiga dagar... det kommer ju gott om dom.. det har liksom för länge sedan blivit en livsstil... vissa prioriterar att deras gräsmatta ser ut som en golfgreen och hus och allt är jämt och ständigt under renovering... för som alla vet är du inte normal om inte du har det allra senaste kaklet ) vissa föredrar att göra annat. jag tänker för min del inte ligga och vrida mig på dödsbädden ångrande att jag inte gjorde det jag tycker är roligt i livet..... men var och en blir salig.... som det brukar heta. man prioriterar vad man vill använda sin tid till.

  6. #56
    Mc-Bosse
    Gäst
    Det låter som om TS helt enkelt köpt en för dyr hoj. Betala varje månad och dessutom försäkringen på det skulle ju gjort mig sur om jag av någon anledning inte körde.

    Jämför med mig och min Kawasaki från -81 som jag inte har månadsbetalningar på. Den kan ju stå där och "skräpa" i veckor utan att det gör mig någonting. Den står där och kostar 678 kr/år i helförsäkring vilket inte är några summor i sammanhanget.

    Sälj hojen och köp något äldre och billigare så ska du se att hojintresset återkommer. Gör det inte det så kostar det i varje fall minimalt när den mest står.

  7. #57
    Medlem RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    I byn hemma
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Vem har bett om hjälp, eller bett om tips? :-\ Jag Jag var bara nyfiken på hur andra tar sig tid till att köra.

    Jag är tydligen rätt ensam om att inte orka med något annat än att jobba och sova under arbetsveckan.
    Det var tydligen inte många som uppfattade den "implicita frågan" som retorisk.
    Anpassar farten efter omständigheterna.

  8. #58
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Det låter som om TS helt enkelt köpt en för dyr hoj. Betala varje månad och dessutom försäkringen på det skulle ju gjort mig sur om jag av någon anledning inte körde.

    Jämför med mig och min Kawasaki från -81 som jag inte har månadsbetalningar på. Den kan ju stå där och "skräpa" i veckor utan att det gör mig någonting. Den står där och kostar 678 kr/år i helförsäkring vilket inte är några summor i sammanhanget.

    Sälj hojen och köp något äldre och billigare så ska du se att hojintresset återkommer. Gör det inte det så kostar det i varje fall minimalt när den mest står.
    Ja det är pengarna som stör mig lite. Jag har inga avbetalningar på hojen, men försäkringen är hemsk i jämförelse hur lite jag känner att jag kör. Än så länge har jag kört 15 mil denna säsongen.....och det har kostat mig 3700:- i försäkring än så länge. Innan sista Juli skall jag in med ytterligare 4500:- för 3 månader till. Sen skall jag betala 4000 till för 6 månader då jag inte ens kan köra med hojen. Tycker det är sjuka summor bara.

  9. #59
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Ja det är pengarna som stör mig lite. Jag har inga avbetalningar på hojen, men försäkringen är hemsk i jämförelse hur lite jag känner att jag kör. Än så länge har jag kört 15 mil denna säsongen.....och det har kostat mig 3700:- i försäkring än så länge. Innan sista Juli skall jag in med ytterligare 4500:- för 3 månader till. Sen skall jag betala 4000 till för 6 månader då jag inte ens kan köra med hojen. Tycker det är sjuka summor bara.
    fy fan det låter som ett dj**a rån. är det så grymt mot yngre åkare i storstäder ?
    samt en vass hoj du har också.
    du har såklart kollat med Bilsport&MC och Svedea ?
    räkna enkelt online

  10. #60
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    fy fan det låter som ett dj**a rån. är det så grymt mot yngre åkare i storstäder ?
    samt en vass hoj du har också.
    du har såklart kollat med Bilsport&MC och Svedea ?
    räkna enkelt online
    Vet inte vad du menar med yngre? Jag fyller 36 om 3 månader. Och hade det vart en sporthoj hade det väl legat på 40.000:- om året. Denna sporttouring skall ju vara extra "billig" att försäkra. Har man en helt ny hoj med 1000+ kubik och bor i storstad så kostar det tyvärr.

    Jag bodde 10 minuter utanför stan förut, där det var inbrott i närbutiken, bilar m.m var och varannan dag. Där hade det vart 3-4000:- billigare att försäkra. Nu har jag hojen inlåst på en innegård i ett område där det aldrig händer någonting. Men bara för att jag har postadress GÖTEBORG så skall det vara så fruktansvärt mycket dyrare :-/

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-05-07, 08:17
  2. Köra upp ktm 690
    Av Mackeman i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-09-21, 16:17
  3. När kan man köra upp till våren i Sthlm?
    Av apollo m i forum MC-kort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 00:40
  4. Köra och SMS:a
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 18:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •