Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Lägst sitthöjd Suzuki gsx 750 vs Kawasaki zr7

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    8

    Lägst sitthöjd Suzuki gsx 750 vs Kawasaki zr7

    Som rubriken lyder: vilken hoj har lägst sitthöjd av dessa två? Villen skulle ni rekommendera till en tjej på ca 168 cm?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Prova att kika på denna sida, där finn mycket info om många olika hojar:
    http://www.bikez.com/

  3. #3
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Ta den du tycker är snyggast eller känns mest "du", då kommer nån centimeter sadelhöjd hit eller dit att kvitta.

    (sen får du nog specificera årsmodell och modellvariant om man ska kunna komma med nåt mer tekniskt svar)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    8
    Ops... Tänkte inte på det... Kawasaki zr 7 -02 resp Suzuki gsx 750 -99. Ska kolla sidan direkt. Tack för svar!

  5. #5
    Stirra dig inte blind på sadelhöjder enbart. Låg sadelhöjd med bred sadel ger fötterna en lång väg ner till backen.

    Annars, 168 är ju inte superkort(om du nu inte är byggd med lång kropp o korta ben) Jag är 174, knallade ut i garaget o provsatte mig på min ZR7. Fötternas är platt i backen och då är knäna lite böjda.

    Dessutom, skulle nu hojarna kännas för höga så finns till dom flesta hoja en backup, dvs dom är relativt enkla att sänka lite. Vet inte hur sänkningssatserna ser ut på nämna hojar, men det brukar vara enklare(läs billigare) att göra det på en med enkeldämpare(kawan i det här fallet)
    Senast redigerat av V Saarela den 2013-05-18 klockan 05:47.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Stirra dig inte blind på sadelhöjder enbart. Låg sadelhöjd med bred sadel ger fötterna en lång väg ner till backen.

    Annars, 168 är ju inte superkort(om du nu inte är byggd med lång kropp o korta ben) Jag är 174, knallade ut i garaget o provsatte mig på min ZR7. Fötternas är platt i backen och då är knäna lite böjda.

    Dessutom, skulle nu hojarna kännas för höga så finns till dom flesta hoja en backup, dvs dom är relativt enkla att sänka lite. Vet inte hur sänkningssatserna ser ut på nämna hojar, men det brukar vara enklare(läs billigare) att göra det på en med enkeldämpare(kawan i det här fallet)
    På många dynor kan man ju lossa klädslen och skära ner skumgummit flera cm utan att komforten minskar.

  7. #7
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    köpte kawa zr7 till frugan som övningshoj (hon är 175cm) ,hon kan hantera den utan problem,smal sadel framtill hjälper, tror nog den skulle passa bra till dig med. Som sagt bakfjädern är lätt att ställa om till mjukare (lägre läge) .Vi gav 18.000 för en 2001

Liknande ämnen

  1. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-08-03, 09:51
  2. Svar: 31
    Senaste inlägg: 2014-05-13, 12:53
  3. Svar: 48
    Senaste inlägg: 2014-03-07, 15:33
  4. suzuki maruder 800 eller kawasaki vn800
    Av Therese82 i forum Custom
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-25, 20:18
  5. Offroad med låg sitthöjd.
    Av intemartin i forum Offroad
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 18:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •