Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Köpa custom

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    9

    Smile Köpa custom

    Tänkte köpa mig en custom efter många års velande. Kommer lägga cirka 20-25 000. Vill inte lägga mer innan jag vet hur mycket jag verkligen kommer använd den.
    Har kikat på Marauder 800, Dragstar 650 och Shadow 750.
    Vilka för och nackdelar har dessa modeller gentemot varandra?

  2. #2
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Det är bra och driftsäkra hojar alla tre som jag har försätt det.
    Detjandlar mycket om tycke och smak hur man upplever hojen, har du provsuttit de olika modellerna ? Annars tycker jag att du ska ta och åka runt och prova olika modellerna och känna efter hur det känns

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Twenty2 Visa inlägg
    Det är bra och driftsäkra hojar alla tre som jag har försätt det.
    Detjandlar mycket om tycke och smak hur man upplever hojen, har du provsuttit de olika modellerna ? Annars tycker jag att du ska ta och åka runt och prova olika modellerna och känna efter hur det känns
    Det är bra om man lyssnar runt lite grann. Det kan bli lite tokigt om man lyssnar för mycket på någon som nästan använder försäljarsnack för att göra reklam för just sitt val. Sedan skall du göra som ovanstående påpekar, provkör ordentligt de olika objekten.

    Varför just en viss typ av hoj? Själv var jag mot det sportiga hållet, men fastnade för en Honda Dominator och sedan vidare till Transalp, för jag ville vidga mina vyer och kunna se utanför asfalten.

    Har du möjlighet att prova någon annan typ av hoj, så gör det. Det är faktiskt många som just skaffat en hoj för att kunna smälta in i ett visst gäng och sedan ångrat sig. Lycka till.

  4. #4
    Medlem Smaulands avatar
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Kawasaki VN 800 kan du lägga till i din lista om du tycker den ser vettig ut.

    Jag har inte provkört de andra hojarna, men vägde mycket för just VN800 innan jag bestämde mig för den större VN1500. Finns massor med fina VN800 som byggs om till bobbers om det intresserar dig och den är smidig att köra tyckte jag. Kan dock inte jämföra mot de andra tyvärr.

    Annars ut och provkör en av varje och jämför. Tror att de alla är i liknande kvalité maskinmässigt.

  5. #5
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Vn800 är helt klart ett vettigt alternativ. Personligen tycker jag att sen är lite svårläslig pga det samlare framdäcket. Då jämför jag med min vz800. Men som sagt helt klart ett vettigt alternativ

  6. #6
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Eventuella för- och nackdelar är väl mest om de har kedja, rem eller kardan annars är det nog rätt lika.

    Såg på blocket att det fanns en del sådan ute till dessa pengar, fast jag blir lite misstänksam för de flesta brukar ligga högre i pris enligt min erfarenhet.

    Men den här kanske är trevlig: http://www.blocket.se/vastmanland/Ya....htm?ca=10&w=3

    /Freddo

  7. #7
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41
    Av dom du listade har jag haft en Suzuki och en honda. Jag skulle ta Hondan, den kändes som en större hoj än maraudern. Den var stabil och trevlig att glida runt på. Men fungerade även i motorvägsfart, och då utan att den vibrerade sönder.
    Maraudern kändes inte lika "stor" och vibrerade rätt mycket över 80, men den går ju att dreva om.

    Båda är trevliga, men dom är små och lite klena. Tjejen tröttnade på sin Marauder efter 2 månader pga vibrationerna och den klena motorn. Nu kör hon på en Honda VTX 1300.

    Jag personligen skulle satsa på en lite större hoj som "räcker" i flera år.
    Jag fick det tipset när jag skulle köpa min första hoj, men köpte en liten och tröttnade på den redan efter en säsong, så jag bytte till 1300an.

    Lycka till med hojköpet.
    Senast redigerat av Lillen den 2013-05-16 klockan 21:00.

  8. #8
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Suzuki kan vara lite svår att veta, det finns en rad olika modeller av Marauder/Intruder. Kan inte detaljerna men jag vet att min 2006 inte har särskilt mycket gemensamt med 2005(tror jag) som i sin tur inte har så mycket gemensamt med 1999. Lätt rörigt när man läser verkstadshandboken från Haynes.

    /Freddo

  9. #9
    Dragstar 650 eller 1100 är inte särskilt stor skillnad på i fysisk storlek han till och med vara svårt att se skillnad.
    Jan-Olov

  10. #10
    Medlem Smaulands avatar
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av Twenty2 Visa inlägg
    Vn800 är helt klart ett vettigt alternativ. Personligen tycker jag att sen är lite svårläslig pga det samlare framdäcket. Då jämför jag med min vz800. Men som sagt helt klart ett vettigt alternativ
    Kolla på en VN800 Classic från ca -96. De har det breda framdäcket och efter en sökning på blocket så kan man hitta i prisklass kring 25000.

Liknande ämnen

  1. Köpa beg custom hoj.
    Av Wilhelm i forum Custom
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-03-03, 17:16
  2. Köpa ny mc
    Av Pride i forum Custom
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-06-07, 22:55
  3. Att köpa hoj...
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 19:27
  4. Svar: 35
    Senaste inlägg: 2012-06-08, 08:22
  5. Köpa HD i USA
    Av Ändy i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 21:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •