Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Inne i sig själv.

  1. #11
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det har inte med stress att göra utan det är min förmåga att kunna koncentrera mig på ett visst objekt. Om jag sitter och läser, så kan folk komma och gå utan att jag märker det. Detta är både på gott och ont. Detta har jag haft hela livet, redan innan stressen uppfans.
    Vi har snart ett ledigt rum för dig på demensboendet jag arbetar på.Där kommer folk inte heller ihåg vad de nyss gjort.Men passa dig för dom får ett hål klippt i körkortet.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Vi har snart ett ledigt rum för dig på demensboendet jag arbetar på.Där kommer folk inte heller ihåg vad de nyss gjort.Men passa dig för dom får ett hål klippt i körkortet.
    Läste nån utredning någonstans att dom som är tillräckligt rutinerade för att köra på autopilot och reflexer faktiskt kör väldigt säkert i motsats till dom som måste göra en intellektuell analys innan dom agerar = kortare ansats innan åtgärd. Vi snackar nog om minst två olika saker.
    Ove

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Hade en kompis med vänner som kom från Roskildehållet, och skulle in till Köpenhamn, via motorvägen.
    Plötsligt var det en flygplats, nån tunnel, och var är vi nu???
    Det blev en dyr tur när man måste köra över bron till Sverige och vända!

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Men visst är det så att när man kör samma väg fram o tllbaka från jobb eller liknande, varje dag, år ut och år in, så går det på rutin. Det är ju inte alltid man kommer ihåg exakt vad som händer.

    Förutom min man som plötsligt kan säga
    - Nå, där är den bilen igen..
    - Vilken bil?
    - Den blå forden, han körde här igår också.
    - Hur vet du det????
    - Jag kommer ihåg nummerskylten.


    Helt sant, han kan komma ihåg nummerskyltar.

  5. #15
    Mc-Bosse
    Gäst
    I tankar? Jag satt och sov bakom bussratten mellan två hållplatser för 30 år sedan kl 5 på morgonen. Jag minns att jag stängde dörrarna och började köra och vaknade 500 meter senare och då passerade jag nästa hållplats... Snacka om att jag sen var klarvaken resten av passet!

  6. #16
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    I tankar? Jag satt och sov bakom bussratten mellan två hållplatser för 30 år sedan kl 5 på morgonen. Jag minns att jag stängde dörrarna och började köra och vaknade 500 meter senare och då passerade jag nästa hållplats... Snacka om att jag sen var klarvaken resten av passet!
    Får mig att minnas en roande incident från mina år i grundskolan när det en vinter kom en linjebuss som var skolbussrekvirerad och kanade förbi korsningen pga halkan där han skulle svänga in och hämta oss.Denna busschaufför vänder lite längre fram och kommer tillbaka men kanar nu förbi på andra hållet.Alla som stod och väntade var då ganska roade av hans körstil så när han en tredje gång kommer och nu lyckas ta sig in på hållplatsen säger en av dessa ungar kort, "har du fått ditt körkort i julklapp", ut för hel_ete kommer jag ihåg att han skrek.LOL.

    Vidare hade vi en busschaufför här hemma för några år sedan som svängde av en gata för tidigt.Folk som åkte med skrek stanna, stanna, du har kört in på fel väg.Chauffören verkade inte bry sig så mycket förrän han kilade fast hela bussen i ett för lågt valv.Tror bärgaren tömde bussens däck helt på luft innan denna stora bärgare med våld drog ut den igen.Jag undrar fortfarande vad han tänkte i det ögonblick han insåg sitt misstag, om man nu vill veta det villsäga.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-05-12 klockan 21:41.

  7. #17
    Minns ett par äldre damer som för några år sedan skulle ta bilen från Kalix till Överkalix. En sträcka på 8 mil. Tyvärr glömde dom svänga av vid Överkalix och fortsatte rakt fram på E10:an. När dom passerade Gällivare 21 mil från Kalix började dom inse att dom kanske hamnat lite fel

Liknande ämnen

  1. Strypa en suzuki (40 kw) själv?
    Av axel br2 i forum Veteran
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-05-19, 06:42
  2. Nav/fälg ekra själv?
    Av Chuckan i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-01-14, 17:05
  3. Bygga utan att bygga själv?
    Av Kapten Miki i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-08-31, 16:06
  4. Bromshandtag tar långt inne
    Av Mickegsx750 i forum Mekhörnan
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2014-05-22, 10:02
  5. Får väl skylla mig själv... (väntan på servicetid)
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-07-07, 21:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •