Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Resultat 61 till 67 av 67

Ämne: Ska jag ge upp, eller vad?

  1. #61
    Ge inte upp, har man satt sig att göra något och det tar emot så känns det ännu bättre när det lyckas.
    Säger du att det inte går så klarar man det inte heller, så stå på dig.
    Jan-Olov

  2. #62
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Nu var ju inte jag där men det behöver inte vara så att lastbilschaffosen jävlas. Lastbilar är mycket vindkänsliga och deras vinglande kan vara en orsak av det. Dom har i allmänhet ingen önskan att köra ihjäl folk utan blir nog sura om folk ger sig på omkörningar trots vinglandet som i deras värld är den naturligaste saken i världen.

    Samma sak kan man se på bilister som surar över vinglande motionärer på cykel. Hur svårt kan det vara att hålla kursen på en cykel liksom? Ja har man aldrig suttit på en tävlingshoj så utgår man väl från att det är som vilken cykeltur dom helst och därav upprördheten.

    /Freddo

  3. #63
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mohlin Visa inlägg
    Just därför jag la ner det nu. Ute på 70-90 vägar är det skitkul och jag tycker inte alls det är obehagligt.
    Men vi hade en obehaglig incident med en lastbil (med släp) som faktiskt jävlades med oss på riktigt. Han körde 110 (!), och låg och blockerade för oss när vi skulle förbi honom. När jag till sist gick ut på sidan av honom (2-filigt) så svängde han ut med släpet så att jag fick gå ut mot mitträcket och vrida gasen i botten för att komma förbi. Det var knappt att vår körlärare (i bil) kunde tränga sig emellan. Sen la han sig på tutan och satte helljuset i nacken på oss.
    Vår körlärare var väldigt upprörd "Se till att komma förbi idioten NU!!!" skrek han i öronen på oss.

    Det var nog då det gick upp för mig hur oskyddad man är, och eftersom jag inte gillade motorväg innan så blev det ju inte bättre av detta.
    Konstig trafikskolelärare som skulle ha en övningskörare att köra om trots denna lastbils beteende samt skriker "idioten" i era hörlurar.Var han verkligen utbildad, den stackars människan.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-05-26 klockan 17:41.

  4. #64
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Lastbilschaffisen var inte klok. Ni skulle varit med. Vi ville bara förbi honom så fort som möjligt. Det var inte en gång han blockerade oss, det höll på i ca 10 minuter. Vi var ju 3 MC som skulle förbi och vid ett tillfälle var vi splittade med honom mellan oss. Skitobehagligt.

  5. #65
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Jävlas de så brukar jag lägga mig framför och sänka farten. Ibland hänger de sig på tutan och blir hur ilska som helst men mord överväger de sällan de där chaufförerna.

    Ge inte upp i trafiken Mohlin, det finns drösar med rötägg som bara väntar på att jävlas med allt och alla så det lär du aldrig slippa ifrån utan tagga ner och kom tillbaka, det positiva uppväger!
    Never ever look back you're not going in that direction!

  6. #66
    Medlem Windroses avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Mohlin Visa inlägg
    Vad ni är söta.

    Vi får se vad som händer. Jag hoppas jag får kortet till slut. Nångång.
    Kör försiktigt därute.
    Skall forsöka ... Men, säg ... hur vore det att testa vad våra vänner i Danmark kallar en "lille knallert"? Du har, som jag förstår, B-kort, och borde da enligt nya regler få lov att köra en sådan utan A-kort?

    Nej, det är inte samma sak, men: en "lille knallert" (dvs. svensk moppe, ikke EU-moppe) ger dig möjlighet att vara i trafikbilden och ge vana, vana, vana. Kanske det hjälper på nervösiteten om du får inn känslan för att vara i trafik? Välj då modell med manuell låda, självklart.

    Tillhör själv dom som tycker man bör köra AM -> A1 -> A2 -> A -> Hayabusa och INTE den andra vägen

    Oavsätt vad du väljer: lycka till!

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Kan identifiera mig med dig till 110%.

    När jag började köra på skola i våras gick jag min första lektion på banan och det gick hur jävla bra som helst, var inte vidare nervös utan bara laddad att nu ska jag fixa det!

    Lektion nummer två hade det hela vänt helt av nån anledning, var galet nervös (Första stadskörningen) och gjorde fel i princip överallt, när vi skulle ut från övningsområdet låg jag i fel fil i utfarten... vågade knappt köra över 40 någonstans, missade skyltar.. (Ja skyltar som jag sett i nästan 10 år i bilen)...

    Jag blev följande lektioner fullständigt nerkörd i underjorden av mina lärare, jag fick duktigt med kritik under mina första körningar, och det skulle jag ha, för jag gjorde fel och behövde "programeras"...

    Jag var bara ett berömt könshår ifrån att skita i allt ihop sälja hojen och bara ta den ekonomiska förlusten.. men jag gav det en chans till, en lektion till och nu gav jag mig fan på att jag skulle klara det, det är så många som klarat det så varför inte jag?

    Kortfattat så hade jag min uppkörning 2 månader senare, och den fixade jag utan anmärkning.

    Idag så väljer jag ofta vägar jag tycker/tyckt är obehagliga, småvägar genom skogsområen, motorväg och en hel del stadskörning och allt eftersom har jag blivit oerhäört mycket tryggare i det

    Jag tyckte länge att det var obehagligt med motorväg också, mest för att jag tyckte dte var en olustig känsla att vrida på sig för att kolla döda vinkeln.

    Det händer att jag fortfarande sitter och ler bara i vetskapen att jag faktiskt har kortet nu, precis som jag gjorde när jag körde tillbaka körskolans hoj utan väst ))


    Det är tufft, ovant, slitigt och dyrt att ta kort, och man är sällan van ifrån början.. Att man kört hoj utan kort i 10 år, eller kört cross behöver inte betyda mer än att man är van att sitta på en hoj, det säger inget om ens kunskaper kring gällande trafikregler

    Jag hoppas du bestämmer dig för att göra det endå och alla mina lyckönskningar har du likaså

Liknande ämnen

  1. Yamaha XCR 900 eller 700
    Av Patrik i forum Street
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-05-28, 10:29
  2. Avfettning Yes eller Big no-no?
    Av jrutgers i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-03-15, 00:03
  3. CDI paj eller?
    Av Borken i forum Mekhörnan
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-07-05, 21:07
  4. ABS eller ej
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 17:12
  5. Kom folk i går eller?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 09:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •