Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 67

Ämne: Ska jag ge upp, eller vad?

  1. #11
    Medlem Odugligs avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    12
    Fortsätt bara att köra och var inte rädd för att använda hojen.
    Jag tror du grejar det, börja våga lite mer.

    Jag själv är inte nervös på lektionerna men jag gillar inte lågfartsbanan då jag inte klarar den första 10/10 gånger.

    Jag kör upp på måndag 6/5 och har ställt in mig på att jag kommer kugga.
    Lättar lite på det hela.

    De två från min skola som kör upp samtidigt har kört cross sedan de kunde stå.
    Min chans är att få köra först innan han sett de andra två.

    Har hört att inspektörerna här i Malmö är benhårda, minsta miss på banorna så kan man åka hem direkt igen.

  2. #12
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mohlin Visa inlägg
    Jouttjänst - tack för support. Jag ska nok f*n fixa det till sist.
    Lite jobbigt att här är det MC-poliser som godkänner... Man har liksom mer respekt för en sån, än nån trafiksäkerhets-person.
    Danska mc poliser ska godkänna uppkörningen !?.Hoppas inte att det är drottningen som ska övervaka det hela.Danmark verkar ju skilja sig rejält åt mot många andra europeiska länder ifråga om denna övningskörning.

  3. #13
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mohlin Visa inlägg
    Eh? Danska lagar bygger inte på nån form av "gemytlighet". Vilket inte är detsamma som när svenskar kommer som turister till landet och hygger i Nyhavn.
    Det borde den kanske göra lite mer då.

  4. #14
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    hej.
    klart du ej skall ge upp med nåt du verkligen vill. få nerverna under lite kontroll istället. att vara lite nervös och spänd är väl helt normalt för det första. Men man får liksom ta tjuren vid hornen och bestämma när det räcker med nerver ;o)
    Tycker du tar dig en funderare om du skall tillåta att det förstör dina mc lektioner för dig... ja eller nej !
    och gå inte och grubbla på nerver och vad om och tänk om och en tjatig lärare... du skall lära dig köra hoj bra och det är vad fokusen skall ligga på. Du får liksom bestämma dig och komma överens med dig själv om vad som gäller ) det är i slutändan ingen annan som kan.
    Och lycka till nu.

  5. #15
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    -Näe det var verkligen INTE roligt alla gånger på körskolan,det fanns gånger när nervositeten satte in, "alla" körde mkt bättre än en själv och självförtroendet sjönk som en sten.Men jag skulle aldrig ha förlåtit mig själv om jag hade gett upp.(Fanns även de gånger det inte kändes helt hundra att köra privat vilket jag även gjorde med min man) Stress och att du antagligen känner att du måste prestera kan vara boven i dramat, acceptera att det kommer ta tid och när du är mogen ramlar alla bitar på plats .Håller även med Foosi bestäm dig och fokusera!

    Bit ihop och skapa bilder i huvet när allt flyter och se dig själv med kortet i hand!

  6. #16
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Hej

    Ge upp kan du ju inte göra, du har ju redan ett forum konto här

    När jag började köra på skola så var det jätte spännande inför varje lektion, fram tills det började gå dåligt, då var det inte alls lika kul längre… Så jag vet precis vad du menar med nervösitet inför varje lektion, men man lär sig man måste bara öva, öva. Kom ihåg att det är en begränsad tid som du övningskör, ditt körkort har du sen hela livet (de flesta i alla fall ).
    Don't grow up, it's a trap!

  7. #17
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Tänk såhär!

    Äntligen en möjlighet för mig att visa hur bra jag klarar banorna :-)

  8. #18
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Hej
    Har du ingen möjlighet att träna på ett inhängnat område någonstans?Jag tror det största problemet är mellan öronen och att du jämför dej med din man.Åldern har ingen betydelse i detta samanhanget,vi är ungefär lika gamla. Jag och min fru tog också samtidigt och hon sa precis likadant "du har det så lätt,jag klarar det aldrig".Hon var nära några gånger att ge upp men hela grejen var ju att vi skulle kunna köra tillsammans och så blev det också,4 lektioner mer och en extra uppkörning så var det klart.Slappna av och försök att hitta det roliga i banorna för när du väl har fått kortet behöver du inte ha det "nöjet" mer.
    Senast redigerat av akems den 2013-05-03 klockan 19:13.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Tackar för all support!
    När jag skrev första inlägget i tråden var jag jäkligt nere. De jag körde med var en på min ålder som kört MC i 20 år utan kort (!) och en 19-åring, som bara far iväg. Jag höll på att bryta ihop, men min körlärare sa att "tänk på att Kasper har kört moped i 5 år, det här är bara en större version för honom".
    Dessutom är det en ny runda med uppsägningar på min mans jobb, och en massa problem med sånt.

    Vi har inga egna MC, så jag kan inte träna på nåt inhägnat område, plus att det får man inte i Danmark. Oavsett hur gemytligt det egentligen borde vara och hur märkliga danska lagar är eller om man får bo i sommarstugor eller inte. Så är det bara.

    Men jag tror att ni har rätt i att jag ska acceptera att det tar lite tid att slappna av (yes - prestationsångest), och att det en dag bara lossnar - det säger min körlärare också.
    Det ska nog gå!!

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    84

    Ge upp du duger inte..eller ??

    Ge upp och åk med din man som kan köra mc det !!

Liknande ämnen

  1. Yamaha XCR 900 eller 700
    Av Patrik i forum Street
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-05-28, 10:29
  2. Avfettning Yes eller Big no-no?
    Av jrutgers i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-03-15, 00:03
  3. CDI paj eller?
    Av Borken i forum Mekhörnan
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-07-05, 21:07
  4. ABS eller ej
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 17:12
  5. Kom folk i går eller?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 09:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •