Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 67

Ämne: Ska jag ge upp, eller vad?

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Kastade in handduken i går. Får se om jag går igång till nästa år, som det är nu så fixar jag det inte. Önskar jag bodde i Sverige där man kan köra privat och ta några långa turer ut på 70-90 vägar och bara njuta. Att stressas fram i antingen stadstrafik eller motorväg klarar inte jag.
    Jag behöver få fram känslan av MCn, att lära mig ta mjuka kurvor, att succesivt öka farten (inte antingen 50 eller 110). Leka lite.

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mohlin Visa inlägg
    Kastade in handduken i går. Jag behöver få fram känslan av MCn, att lära mig ta mjuka kurvor, att succesivt öka farten (inte antingen 50 eller 110). Leka lite.
    Men hörrududu? Bryt ihop och kom igen! Du får göra som jag föreslog i inlägg 8 denna tråden - skriv dig på ett inackorderingsrum hos din gamla moster och fixa en handledare och kör i Sverige. Du behöver ju inte köra varje dag utan på helger när du har lust.
    Ove

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Känner ingen jag kan köra med i Sverige, plus att jag inte tror att min man skulle gilla att det, plus att jag inte har en egen MC....

  4. #44
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218

    Sv: Ska jag ge upp, eller vad?

    Skärpning, håller med Ove kom igen nu Mohlin! Prova mental träning med målbilder.
    Googla för inspiration och övningar.
    Ge inte upp säger jag...

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Som det är nu så fortsätter jag inte. Alla träningskörningar framöver (3-4 st till uppkörning) betyder 40 min på motorväg + trafik inne i Köpenhamn. Jag kan inte sova natten innan, och är så nervös att jag håller på att kräkas. HATAR motorväg. Jag kan inte ha det såhär och klara mitt jobb samtidigt, plus att min man blir arbetslös 1e augusti.

  6. #46
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218

    Sv: Ska jag ge upp, eller vad?

    Ledsamt att läsa och så ska det naturligtvis inte kännas
    Upp med hakan och se till att ni får en fin sommar så gått det går med stundande uppsägning i familjen.

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Jag hoppas att det lugnat ner sig till nästa år, för då vill jag gå igång igen. Men inte nu.

  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Synd att du inte tar tag i det nu när du börjat.Nästa år blir nog tyvärr likadant som i år,att du får köra stadstrafik och att du får köra motorväg.-Tycker du bättre om motorväg nästa år ? Är du mindre nervös nästa år ? Vad skulle göra det lättare nästa år ? Dessa frågor skulle jag ställt till mig själv.
    Själv ger jag 110 % och ger mig fan på att fixa det till varje pris hur jobbigt det än må vara.Synd att jag inte kan överföra min inställning till din hjärna för då hade du klarat av det i år.
    Hoppas allt fixar sig med jobb och att du blir fri för rädslan inför motorvägskörning.
    Lycka till

  9. #49
    Ankan1
    Gäst
    Upplever man mc körning som framkallande av så olustiga känslor som svår nervositet att man blir illamående och vill få uppstötningar så ska man överge mc konceptet.Inget som ska vara roligt kan förknippas med detta.

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Vad ni är söta.

    Vi får se vad som händer. Jag hoppas jag får kortet till slut. Nångång.
    Kör försiktigt därute.

Liknande ämnen

  1. Yamaha XCR 900 eller 700
    Av Patrik i forum Street
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-05-28, 10:29
  2. Avfettning Yes eller Big no-no?
    Av jrutgers i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-03-15, 00:03
  3. CDI paj eller?
    Av Borken i forum Mekhörnan
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-07-05, 21:07
  4. ABS eller ej
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 17:12
  5. Kom folk i går eller?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 09:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •