Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 46

Ämne: Mc stövlar eller kraftiga kängor?

  1. #31
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Biltemas är bra så länge det inte regnar för mycket och så länge dragkedjorna håller. De är faktiskt bastanta och sköna på alla sätt och vis. Jag vurpade med dem på och fick hojen över smalbenet men klarade benet utan skador. Duger utmärkt för oss som bara kör ibland och när det är fint väder om det nu inte varit för de bristfälliga dragkedjorna.

    Diskuterade just dessa mc-kängor i reklamationsavdelningen hos Biltema Lund idag när jag var där för att köpa ett mc-batteri. Jag köpte ett par för dryga 500 kr för några år sedan. Efter några dagar la blixtlåset av på den ena kängan. Fick ett par nya utan några diskussioner. Något år senare så var det dags igen för blixtlås på den ena kängan, det bara la av men då tyckte jag det var för sent att reklamera. Tänkte ev köpa ett par nya idag men hon i reklamationsavdelningen rekommenderade mig att köpa någon annanstans för de var ett välkänt problem med dessa svaga dragkedjor.

    Det är tydligen när man går med dem som blixtlåsen inte klarar av böjningen där blir. Jag sa att tillverkaren får ju sätta dit kraftigare dragkedjor så löser ju det problemet för de som sitter där är verkligen veka och tunna. Hon sa att hon, andra kollegor och kunder har ringt och mejlat huvudkontoret men det händer inte mycket. Hon sa att just en kraftigare dragkedja skulle fixa problemet för egentligen är det inget fel på mc-kängan som sådan.

    Dessa pratar jag om: http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Per...llround-82672/
    Är inne på tredje säsongen nu med Biltemas mc stövlar.Har visat sig fungera väldigt bra och till det priset så kan man ju inte annat än att applådera.

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Är inne på tredje säsongen nu med Biltemas mc stövlar.Har visat sig fungera väldigt bra och till det priset så kan man ju inte annat än att applådera.
    Köpte ett par BT förra året och fick lämna tillbaka dem omedelbart då ena dragkedjan pajade.

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Köpte ett par BT förra året och fick lämna tillbaka dem omedelbart då ena dragkedjan pajade.
    Håller med om att dragkedjan inte känns helt 100. Det är väl bara en tidsfråga innan den pajar på mitt par också...

  4. #34
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Är inne på tredje säsongen nu med Biltemas mc stövlar.Har visat sig fungera väldigt bra och till det priset så kan man ju inte annat än att applådera.
    Det är en alert och noggrann kines som tillverkat dina kängor!

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Det är en alert och noggrann kines som tillverkat dina kängor!
    Det är ju så jäkligt med stora företag som jobbar med underleverantörer i exvis Kina. Att få någon förändring tar ju evigheter att få igenom.

  6. #36
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Bäst är nog om dom fårtillbaka undermåliga varor
    Jan

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    4
    Ang. Biltemas mc-stövlar så var jag inne och skulle testa dem igår (student så jag letar lågpris). Det fanns inga teststövlar så jag öppnade en kartong med nya och det visade sig att de var små (jag har 42-43 normalt) så jag fick gå upp till stl 44. Av de tre par 44'or som fanns höll inte dragkedjan i något av paren så jag lämnade butiken utan några stövlar.

    Och jag var inte ovarsam på något vis utan körde ner foten. Drog ihop stöveln litet innan jag drog upp dragkedjan och vips (!) så sprack den upp igen nedanför "dragkedjehuvudet". Fantastiskt att de har dragkedjor som är sämre än skit i duggregn när ändå stöveln som sådan skulle fungera ett tag...

    /S *säger f.ö. hej iom att detta var mitt första inlägg här *

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Har ett par Biltema allround-stövlar (http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...llround-82672/). Är studerande och har ont med pengar, men vill inte använda det som en ursäkt till att jag kör med billiga mc-stövlar.

    Jag tycker de är ganska bekväma, och hittills har de hållit sig vattentäta för mig (har blivit en del mil i regn). De är mjuka, helt klart, och som några säger, så känns de nästan som ett par kraftigare gummistövlar. Förhoppningsvis skyddar de liite bättre i alla fall

    Håller med om att dragkedjan känns riktigt billig. Dragkedjan på mina har som tur är inte gått sönder än, men det dröjer väl inte.... Har använt de nästan dagligen i en säsong.

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av simonwellander Visa inlägg
    Har ett par Biltema allround-stövlar (http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...llround-82672/). Är studerande och har ont med pengar, men vill inte använda det som en ursäkt till att jag kör med billiga mc-stövlar.

    Jag tycker de är ganska bekväma, och hittills har de hållit sig vattentäta för mig (har blivit en del mil i regn). De är mjuka, helt klart, och som några säger, så känns de nästan som ett par kraftigare gummistövlar. Förhoppningsvis skyddar de liite bättre i alla fall

    Håller med om att dragkedjan känns riktigt billig. Dragkedjan på mina har som tur är inte gått sönder än, men det dröjer väl inte.... Har använt de nästan dagligen i en säsong.
    Köpte ett par hos handelsboden , som skulle vara vattentäta, men... Läcker som ett såll men blev bättre med en massa smörja.

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Köp skor från Louis.de...Tyskarna vet vad de gör...

Liknande ämnen

  1. Stövlar
    Av Krokmark i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2014-05-12, 18:54
  2. Rekommendation på MC-kängor/stövlar?
    Av goldfish i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 16:53
  3. Nya stövlar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-02, 07:24
  4. Stövlar del 2 – Återkomsten
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 18:53
  5. Nya stövlar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 06:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •