Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 46

Ämne: Mc stövlar eller kraftiga kängor?

  1. #21
    Mc-Bosse
    Gäst
    Biltemas är bra så länge det inte regnar för mycket och så länge dragkedjorna håller. De är faktiskt bastanta och sköna på alla sätt och vis. Jag vurpade med dem på och fick hojen över smalbenet men klarade benet utan skador. Duger utmärkt för oss som bara kör ibland och när det är fint väder om det nu inte varit för de bristfälliga dragkedjorna.

    Diskuterade just dessa mc-kängor i reklamationsavdelningen hos Biltema Lund idag när jag var där för att köpa ett mc-batteri. Jag köpte ett par för dryga 500 kr för några år sedan. Efter några dagar la blixtlåset av på den ena kängan. Fick ett par nya utan några diskussioner. Något år senare så var det dags igen för blixtlås på den ena kängan, det bara la av men då tyckte jag det var för sent att reklamera. Tänkte ev köpa ett par nya idag men hon i reklamationsavdelningen rekommenderade mig att köpa någon annanstans för de var ett välkänt problem med dessa svaga dragkedjor.

    Det är tydligen när man går med dem som blixtlåsen inte klarar av böjningen där blir. Jag sa att tillverkaren får ju sätta dit kraftigare dragkedjor så löser ju det problemet för de som sitter där är verkligen veka och tunna. Hon sa att hon, andra kollegor och kunder har ringt och mejlat huvudkontoret men det händer inte mycket. Hon sa att just en kraftigare dragkedja skulle fixa problemet för egentligen är det inget fel på mc-kängan som sådan.

    Dessa pratar jag om: http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Per...llround-82672/
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2013-04-30 klockan 21:10.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Sandhem
    Inlägg
    33
    Jo jag kommer åka mest när det är fint. Ska åka och tästa ett par på Biltema =)

  3. #23
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Netmatte Visa inlägg
    Jo jag kommer åka mest när det är fint. Ska åka och tästa ett par på Biltema =)
    Har du tur så håller dragkedjorna. Du kan ju försöka kolla dem noggrant på paret du väljer. Hur man nu ska kunna göra det men är där synliga fel så ta ett par andra.

    Jag la märke till att just alla provexemplar hade trasiga dragkedjor och fick förklarat för mig att de var de som reklamerats med trasiga kedjor som var just provexemplar.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2013-04-30 klockan 20:10.

  4. #24
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Om funktion alltid gick före så hade jag köpt en bil till istället...

    /F
    Jag har två varav en har fällbart tak...

  5. #25
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    De är ju ändå bara lutningen i kurvorna som räknas, skål Bosse
    Jan

  6. #26
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    De är ju ändå bara lutningen i kurvorna som räknas, skål Bosse
    Ang tråden om gilla-knapp för kommentarer http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=7321: Här skulle ju en + knapp vara bra eftersom jag helt enkelt bara vill tala om att jag tycker om kommentaren istället för att behöva skriva en egen kommentar.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2013-04-30 klockan 20:51.

  7. #27
    Ankan1
    Gäst
    Kängor/boots används av customåkare.Mc stövlar av det övriga hojfolket.Lågskor/sandaler av EU scooter förare.Gummistövlar/tofflor av traktorförare.Osv ...
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-04-30 klockan 23:43.

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Jag kör tyvärr med Biltemas mc-stövlar Är en fattig student och ska börja spara lite pengar till ett par mer ordentliga MC-stövlar.. Men som sagt, bättre än "inget" i alla fall.

  9. #29
    Medlem RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    I byn hemma
    Inlägg
    78

    Re: Mc stövlar eller kraftiga kängor?

    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Ang tråden om gilla-knapp för kommentarer http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=7321: Här skulle ju en + knapp vara bra eftersom jag helt enkelt bara vill tala om att jag tycker om kommentaren istället för att behöva skriva en egen kommentar.
    Och här träffade du huvudet på spiken. Det anses i de flesta fora jag frekventerar som en "styggelse" att skriva något som inte är något annat än "tycker jag också!"

    Not sent from an IThing?
    Anpassar farten efter omständigheterna.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av RymdBörje Visa inlägg
    Och här träffade du huvudet på spiken. Det anses i de flesta fora jag frekventerar som en "styggelse" att skriva något som inte är något annat än "tycker jag också!"

    Not sent from an IThing?
    Fel tråd.

Liknande ämnen

  1. Stövlar
    Av Krokmark i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2014-05-12, 18:54
  2. Rekommendation på MC-kängor/stövlar?
    Av goldfish i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 16:53
  3. Nya stövlar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-02, 07:24
  4. Stövlar del 2 – Återkomsten
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 18:53
  5. Nya stövlar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 06:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •