Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 46 av 46

Ämne: Mc stövlar eller kraftiga kängor?

  1. #41
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Citat Ursprungligen postat av Shades Visa inlägg
    ...student så jag letar lågpris...
    Kolla på http://www.handelsboden.com
    Inte samma som Biltemas priser, men billigare än många andra märken.
    Jag kör själv med de här:
    http://www.handelsboden.com/walker-p-121-c-145.aspx
    Köpte dem på mc-mässan och då brukar de alltid vara lite billigare.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av swedan Visa inlägg
    Kolla på http://www.handelsboden.com
    Inte samma som Biltemas priser, men billigare än många andra märken.
    Jag kör själv med de här:
    http://www.handelsboden.com/walker-p-121-c-145.aspx
    Köpte dem på mc-mässan och då brukar de alltid vara lite billigare.
    Tack för tipset! Får rulla upp till Gbg vid tillfälle men tills dess får Meindlkängor duga.

  3. #43
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Shades Visa inlägg
    Ang. Biltemas mc-stövlar så var jag inne och skulle testa dem igår (student så jag letar lågpris). Det fanns inga teststövlar så jag öppnade en kartong med nya och det visade sig att de var små (jag har 42-43 normalt) så jag fick gå upp till stl 44. Av de tre par 44'or som fanns höll inte dragkedjan i något av paren så jag lämnade butiken utan några stövlar.

    Och jag var inte ovarsam på något vis utan körde ner foten. Drog ihop stöveln litet innan jag drog upp dragkedjan och vips (!) så sprack den upp igen nedanför "dragkedjehuvudet". Fantastiskt att de har dragkedjor som är sämre än skit i duggregn när ändå stöveln som sådan skulle fungera ett tag...

    /S *säger f.ö. hej iom att detta var mitt första inlägg här *
    Var med om samma sak för några timmar sedan. Gick in på Biltema i Lund och såg att stöveln inte var likadan som innan utan en uppdaterad version. Visserligen med samma klena blixtlås men det var placerat lite längre fram och inte så långt upp utan sista halva biten upp var kardborreknäppning. Bra tänkte jag att de från fabriken fattat att något måste göras.

    Alla kartonger var förseglade och icke öppningsbara men däremot fanns provexemplar i olika storlekar. Jag provade 43 som passade bra och dragkedjorna fungerade utan problem. Glad i hågen betalar jag 599 kr, köper en mugg kaffe och går ut och sätter mig på en bänk i solen. Tänker att jag kan ju ta dem på mig och vänsterstövelns blixtlås fungerar bra. Höger däremot gick sönder första gången jag skulle stänga det.

    In igen med stövlar, kartong och kvitto. Han bakom disken såg inte alls förvånad ut utan sa att du kan hämta ett par nya. Detta hörde en av hans kollegor och sa att du får ge honom pengarna tillbaka för alla stövlar är nu borttagna. Ja men jag köpte ju för 15 min sedan sa jag. Jo men jag tog bort alla stövlar av den typen för 5 min sedan säger han.

    Det är fortfarande brister i blixtlåsen fortsätter han, så fram till att det är ordnat så slutar vi sälja stöveln för det är nu för mycket reklamationer. Jag fick mina pengar tillbaka i handen och fick gå ut utan stövlar. Aldrig har jag väl ägt ett par mc-stövlar så kort tid som 15 min!

  4. #44
    Medlem larss avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    108
    Köp på Handelsboden i Malmö eller Addemoto i Lund(gastelyckan) köpte på Addemoto är helnöjd.
    Dont worry be happy8)

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    4
    Det verkar som om de plockat bort dem (tillfälligt) ur sortimentet om man kikar på deras hemsida.

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Köpte ett par hos handelsboden , som skulle vara vattentäta, men... Läcker som ett såll men blev bättre med en massa smörja.
    Hmm. Mina har faktiskt hållit tätt vilket jag är förvånad över själv. Men har väl inte kört tillräckligt långa sträckor för att det skulle hinna börja läcka in.. Helt vattentätt är nog svårt att få Dessa från biltema är nog inte 100% vattentäta heller, inte under längre resor..

Liknande ämnen

  1. Stövlar
    Av Krokmark i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2014-05-12, 18:54
  2. Rekommendation på MC-kängor/stövlar?
    Av goldfish i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 16:53
  3. Nya stövlar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-02, 07:24
  4. Stövlar del 2 – Återkomsten
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 18:53
  5. Nya stövlar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 06:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •