Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 33

Ämne: Gillaknapp?

  1. #11
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av speed triple Visa inlägg
    Det är precis så jag jag tycker med! Det är ju bättre om man skriver om man har något och tillföra inlägget
    Gillar detta mycket!

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Det finns både bra och negativa sidor med en gilla-knapp! Ett förslag är att prova och se hur det funkar, och om det blir dålig stämning i forumet och om alla bara fiskar efter gillningar hela tiden, så kanske man kan ta bort knappen igen?

  3. #13
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Man kan ju redan betygsätta själva ämnet och det används inte mycket.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  4. #14
    Ankan1
    Gäst
    Tror ni det blir för rörigt om man har en "gillar knapp" för allt man "ogillar" istället för en "gillar inte knapp" för att på så sätt inte såra den som lagt upp det man eventuellt inte gillar och på så sätt samtidigt kan tolka det som om man gillar det man egentligen inte gillade.Då blir ju alla glada hela tiden och ingen behöver ta åt sig.LOL.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-04-30 klockan 23:32.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Gert Visa inlägg
    Man kan ju redan betygsätta själva ämnet och det används inte mycket.
    Det är skillnad på att gilla/rösta på ämnet och att gilla/lyfta fram andras kommentarer som man tycker är vettiga. Tror en del är vana vid att använda en gilla-knapp i dagsläget verkar det som haha..

  6. #16
    Medlem speed triples avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    segerstad skaraborg
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av simonwellander Visa inlägg
    Det är skillnad på att gilla/rösta på ämnet och att gilla/lyfta fram andras kommentarer som man tycker är vettiga. Tror en del är vana vid att använda en gilla-knapp i dagsläget verkar det som haha..
    Jag tror nog att det finns ett rädsla för gilla knapp av dom som inte är så vana vid en sån som finns på typ Facebook!
    Skaraborgare

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av speed triple Visa inlägg
    Jag tror nog att det finns ett rädsla för gilla knapp av dom som inte är så vana vid en sån som finns på typ Facebook!
    Jag tycke i allafall att vi skall försöka hålla hojen.se fri från FB-influenser . Om vi inte gör det från början, så har vi snart en jäkla sandlåda här då vi kommenterar färgen på grannens kalsonger.
    Om man gillar något, så markera med att kommentera det med ord och gör då diskussionen lite mera intelligent.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Om någon trycker på Gilla knappen betyder det inget alls. Det är bara ett slentriantryck för något som fallit någon i smaken och den t(r)yckande allena vet varför. Det blir bara sida upp och sida ner med spridda bravorop utan motivering - värdelöst. SMC-forumet har gillaknapp och tackknapp och som sagt - utan att man kan se det som nån respons. Om det blir hundratals gilla på något inlägg kan det vara något, men ett? - Det kvittar.
    Ove

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag tycke i allafall att vi skall försöka hålla hojen.se fri från FB-influenser . Om vi inte gör det från början, så har vi snart en jäkla sandlåda här då vi kommenterar färgen på grannens kalsonger.
    Om man gillar något, så markera med att kommentera det med ord och gör då diskussionen lite mera intelligent.
    +1 Så sant!

  10. #20
    Blir ingen gilla-knapp i dagsläget. Däremot är vBulletin på G med en helt ny version av forummjukvaran och det kan hända att något liknande dyker upp framöver.

    I så fall kör vi en testperiod på det då, målet är inte att bli ett Facebook
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •