Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Resetips för trevliga platser i vår/sommar ( vandring )

  1. #1

    Resetips för trevliga platser i vår/sommar ( vandring )

    Tjenare, jag och några jobbar polare tänkte dra på semester ihop, det e bara jag som har A behörighet, men vi tänkte dra iväg och vandra, någon som har några fina tipps ? även i Sverige går bra!

    Vi funderar lite på Island samt vandra upp för nått berg kanske Hekla, någon som varit där, i Island alltså ?
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  2. #2
    Medlem Zeeuuss avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Värmdö
    Inlägg
    136
    Hur vana är ni? Jag menar Hardcore eller promenadstil?

    Det finns verkligen underbara ställen runt i sverige, kolla på svenska turist föreningens hemsida http://www.svenskaturistforeningen.se/

  3. #3
    Ja du, nu senast var jag på Kebbe för ett tag sen. är naturvan sedan barnsben, både fjällvandrat och skidat en del tidigare,så jag anser mig som en 8 av 10 som gärna är ute mer än bara 2-3 övernattningar.
    Vill pröva på forsränning och fallskärmshopp inom en snar framtid :P
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  4. #4
    Medlem GeländeSports avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Tyskland
    Inlägg
    85
    Jag har varit på Island och kört motorcykel, bl.a. bitvis uppför Hekla. Det är inget "berg" jag skulle välja att fotvandra uppför, och det gäller nog större delen av de platser jag besökte på Island. Bättre att ta sig fram med motorcykel eller bil där, eller varför inte Islandshäst.

  5. #5
    Medlem GeländeSports avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Tyskland
    Inlägg
    85
    Jag skulle åka och fotvandra i Böhmerwald på gränsen mellan Tyskland och Tjeckien, eller i Rumänska Karpaterna. Trevlig vandring, gott öl och bättre anpassat för fotvandring än Island.

  6. #6
    Jaa, Island är ju som sagt en vulkan ö, och det kan ju inebära en del ovänligheter..Men vad menar du med att det är inget du skulle vilja vandra upp för ? är det för brant och man behöver klätterutrustning, eller det är ingen direkt ledad stig upp så man får gå på måfå ?

    Vi var inne på att hyra bil och köra ringvägen iallafall, känns som kan kan se rätt mycket på de

    Island är inget du rekomenderar alls då ?
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  7. #7
    Medlem GeländeSports avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Tyskland
    Inlägg
    85
    Jag rekommenderar Island starkt men fick uppfattningen att ni främst skulle fotvandra och då finns det i mitt tycke bättre ställen att göra det på. Jag har vandrat en del i berg, både yrkesmässigt och privat, och Hekla är inte det "berg" som jag först kommer att tänka på när jag skall rekommendera något vackert och/eller intressant att ta sig upp för.

    Hyr ni bil och kör Ringvägen runt Island och kombinerar det med kortare vandringar tror jag däremot att ni får en toppenresa. Jag körde själv mestadels runt i inlandet och besökte bl.a. Askja som är en gigantisk kitteldal/vulkankrater från ett utbrott på 1800-talet där vi tog ett dopp i Viti som är en uppvärmd sjö med vitt vatten.

    Det finns mycket att se och göra på Island, åk dit!

Liknande ämnen

  1. Trevliga MC handlare ...
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-04-12, 19:20
  2. Bra/trevliga MC-vägar i Sverige
    Av Figurehead i forum Touring
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2014-07-21, 22:07
  3. Sevärda platser runtom i norden
    Av Mymlan i forum Touring
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2013-03-01, 22:19
  4. Trevliga turer i Skåne
    Av Jourtjänst i forum Touring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-12, 10:06
  5. Trevliga Fikaställen Östergötland
    Av fremas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 12:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •