Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 34

Ämne: Er första hoj

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vi som dödade gamla klenoder i ungdommen ångrar oss naturligtvis i dag.
    Min 1:a över 50cc var en lättviktare fr -39, som jag ömt sparade. Länge.
    Min far tyckte att den var skräp och ställde utan för förrådet. Två dagar senare - stulen..

  2. #22
    ro6ert
    Gäst

    Re: Er första hoj

    Raderad
    Senast redigerat av ro6ert den 2013-08-03 klockan 14:44.

  3. #23
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Var idag iväg och provkörde en hoj som intresserat mig länge och jag kan bara säga att det har aldrig känts så här RÄTT! Nu är den reserverad, men eftersom ägaren lovade att första servicen ingår i priset så dröjer det ännu någon vecka innan jag kan köra hem den. Fick dessutom vindruta, toppbox, vältskydd samt fastsättning till sidoväskor på köpet. Ska i veckan dit och fixa med alla papper då frugan i huset (den riktiga ägaren) var på jobb idag. Måste även fixa med lite försäkringar

  4. #24
    Hondamannen
    Gäst
    Vad är det för hoj? Är det den där suzukin som du tidigare har nämnt?

  5. #25
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Vad är det för hoj? Är det den där suzukin som du tidigare har nämnt?
    Ja. lite högljudd vart den, men det tycker jag att jag kan leva med. Fördelarna vägde tyngre. Smidig att ha att göra med i trafiken tyckte jag. Samt inte speciellt invecklad om man vill lära sig meka lite. Väldigt välhållen var den också. Inte så dyr i drift heller, vilket är bra då jag kommer pendla till jobbet med den
    Senast redigerat av Mymlan den 2013-04-27 klockan 20:09.

  6. #26
    Min första hoj var en Suzuki GT125 -74
    De kördes minst sagt villt och skötsel och omvårdad var satt åt sidan. Men det slutade med en helrenovering. Motorn försökte jag renovera själv, men fick aldrig ihop den. Oves Motor i Olofström fick slutföra detta. Cykeln lackades om och var riktigt fin när den ställdes undan för roligare saker hemma i garaget. Sen sålde farsan den när han tyckte den stod i vägen!

    Än idag är den i trafik. Vet inte hur den ser ut dock. Har säkert passerat några nya vilda 16-åringar. Men det hade varit roligt att ha den idag. Funderar ibland på att söka upp ägaren och ge honom ett bud!

  7. #27
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Usch! En vecka är alldeles för länge att vänta. Känns som att alla andra redan börjat köra

  8. #28
    Medlem Martins avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    78
    Här är min första hoj

    Hade den inte så länge, kommer ihåg att den började vobbla ganska mycket vid hastigheter över 100

    Årsmodell 1981, köpt 2001

    http://www.hojen.nu/forum/picture.ph...pictureid=2831
    Senast redigerat av Martin den 2013-04-28 klockan 11:44. Anledning: Tillägg

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Min första hoj 1985. En Suzuki GSX 400 E 1982. Pga några konstiga regler så var en med max 400 cc billigare än större ..då.
    Helt ok hoj, körde under 3 säsonger sen blev det ett längre uppehåll, privata skäl.
    Jag minns mest läderoverallen som jag hade då röd/vit/svart, oj,oj den skulle jag inte sätta på mig idag.
    //Håkan
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Håkan46 den 2013-04-28 klockan 21:14.

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Min första hoj 1985. En Suzuki GSX 400 E 1982. Pga några konstiga regler så var en med max 400 cc billigare än större ..då.
    Helt ok hoj, körde under 3 säsonger sen blev det ett längre uppehåll, privata skäl.
    Jag minns mest läderoverallen som jag hade då röd/vit/svart, oj,oj den skulle jag inte sätta på mig idag.
    //Håkan
    Är lite av ett fan av dessa äldre hojar. Har idag en GSX 550 E från -83 som gått 4000 mil! En underbart rolig hoj på småvägar men för trög på motorväg om man inte gillar höga varv. De konstiga reglerna har jag också funderat över. Man försäkrade på antal kubik då. Min 550 är på 587 CC. Gällde att hamna på rätt sida om gränserna tror jag! :-)

Liknande ämnen

  1. Första hoj
    Av Storm i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-06-07, 16:36
  2. Min första långtouring
    Av Susie i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-15, 17:46
  3. Min första vurpa
    Av Jourtjänst i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2013-07-07, 12:44
  4. Första lektionen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-29, 23:20
  5. Första val!?
    Av Methx i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 11:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •