Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Uppkörning på gillinge snart

  1. #1
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174

    Uppkörning på gillinge snart

    Tjena ja ska om ca en månad köra upp vid gillinge och tänkte fråga lite angående uppkörning och området gillinge.

    Vad ska jag tänka på vid körningen och vad är vanliga fel?

    Jag bor inte i området kring gillinge och har inte särskilt god kännedom över området, är det svårt att köra upp där eller är det mest landsväg?? Det kanske finns någon här som har kört upp där? Vore kul att höra vad ni har att säga..

  2. #2
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Tänk på de tekniker du fått lära dig av mc-instruktörerna.
    De vet vad de pysslar med.

  3. #3
    Medlem DaddyCools avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Stockholm/Värmdö
    Inlägg
    21
    Jag har själv funderat lite på det där med att de flyttat uppkörningarna till Gillinge...

    Det finns ju liksom ingen direkt tätort där, så någon stadstrafik kan det ju inte bli tal om.
    För långt till Norrtälje t.ex.. Måste ju mest bli landsväg.
    Känns spontant lättare än Barkarby i den aspekten.
    Övriga moment torde ju vara desamma..

  4. #4
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av DaddyCool Visa inlägg
    Jag har själv funderat lite på det där med att de flyttat uppkörningarna till Gillinge...

    Det finns ju liksom ingen direkt tätort där, så någon stadstrafik kan det ju inte bli tal om.
    För långt till Norrtälje t.ex.. Måste ju mest bli landsväg.
    Känns spontant lättare än Barkarby i den aspekten.
    Övriga moment torde ju vara desamma..
    jo precis tänkte de med att det borde bli mest...rakt fram längs en åker och vända..

    men jobbigt ändå att man inte känner till området, funderar faktiskt på att åka dit med bilen och bara köra omkring lite

  5. #5
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av livewire Visa inlägg
    jo precis tänkte de med att det borde bli mest...rakt fram längs en åker och vända..

    men jobbigt ändå att man inte känner till området, funderar faktiskt på att åka dit med bilen och bara köra omkring lite
    Njaa, åka utefter åker kan det kanske bli......men det finns både Åkersberga, Vallentuna, motorvägar och vägar med massor med rondeller (bl.a. utefter Arningeleden) Så nog finns det trafikfällor för en körkortsaspirant alltid. Så din idé att rulla runt med bil är ingen dum tanke.
    Lycka till

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Ett eventuellt ställe som du kommer att få köra till kan vara i Arninge, där det brukar vara en hel del folk på helgerna och handla.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    På helgerna? Hur ofta kör man upp då? Jag vet att det finns uppkörningstider då men de brukar ligga i slutet av säsongen för att samla upp alla som kuggat tidigare under säsongen.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    24
    jag körde upp vid gillinge i höstas. hade bara åkt dit en gång innan för risk2:an.
    det är ju en del landsväg ut dit och in, samt även lite motorväg(?) med hastighet över 70km/h. om jag inte minns fel.
    minns inte vad området heter i närheten men det innefattade lite vägar i 50km/h (och kanske ev. 30km/h) där det fanns både högerregel, utfarter från butiker och rondeller.
    min uppkörning, förutom krypkörningsövningarna, tog ca 20 min. var rätt paff när jag märkte att
    vi redan var på väg tillbaka till startplatsen...

    jag vet att jag gjorde lite små misstag när jag körde. dåligt filval på ett ställe och låg lite galet i en rondell.
    fast det gick vägen!

    var så lugn du kan vara, för du vet ju att du kan köra!

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    24
    för övrigt så var det en kille med i gruppen som hade övningskört ända från skåne samma dag.
    han klarade sig galant på uppkörningen även om han inte hade någon lokalkännedom och världens
    risigaste hoj som höll ihop med gaffa...

    lycka till!

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    Citat Ursprungligen postat av jaggajao Visa inlägg
    jag körde upp vid gillinge i höstas. hade bara åkt dit en gång innan för risk2:an.
    det är ju en del landsväg ut dit och in, samt även lite motorväg(?) med hastighet över 70km/h. om jag inte minns fel.
    minns inte vad området heter i närheten men det innefattade lite vägar i 50km/h (och kanske ev. 30km/h) där det fanns både högerregel, utfarter från butiker och rondeller.
    min uppkörning, förutom krypkörningsövningarna, tog ca 20 min. var rätt paff när jag märkte att
    vi redan var på väg tillbaka till startplatsen...

    jag vet att jag gjorde lite små misstag när jag körde. dåligt filval på ett ställe och låg lite galet i en rondell.
    fast det gick vägen!

    var så lugn du kan vara, för du vet ju att du kan köra!
    Jag antar att det inte var några större missar då (du säger själv "små" misstag men vad är det om man själv får bedöma? )

    Jag känner mig hyfsat redo. Har ett par lektioner kvar i respektive kategori (banor/trafik) men om ca två veckor är det dags. Gillinge även för mig.

Liknande ämnen

  1. Uppkörning på Gillinge
    Av Mastkran i forum MC-kort
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-04-04, 16:17
  2. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-06-26, 20:24
  3. Uppkörning gillinge behöver hyra mc
    Av AxJ i forum MC-kort
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 12:49
  4. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2013-06-05, 11:03
  5. Uppkörning Gillinge
    Av Peo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-22, 15:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •