Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: "Tjejkläder" samt tips

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    För att inte glömma nämna att tjejer tycks sluta existera efter en viss storlek… I alla fall om man som jag fått lite volanger på gamla dar he he.
    Eller att man ska ha plats med lite "hylla".

  2. #12
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mohlin Visa inlägg
    Det du rekommenderar är alltså jacka + byxor som man låser samman med blixlås?
    Ja, det är mycket smidigare när man ska stanna plus att det går att välja olika storlek på plaggen. Går ju även att kombinera t ex skinnbyxor med textiljacka. :thumbup:

    Skickat från min LT25i via Tapatalk 2
    Senast redigerat av Jåke den 2013-04-26 klockan 19:44.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mohlin Visa inlägg
    Helt OT - Varför i H---e ska allting till tjejer vara rosa????
    Helt rätt! Tanter ska ha lila! (Ursäkta! kunde bara inte låta bli.. )
    Ove

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Helt rätt! Tanter ska ha lila! (Ursäkta! kunde bara inte låta bli.. )
    Helt klart!!

  5. #15
    Hej
    Jag började köra hoj igen efter ett antal års uppehåll. Skulle utrusta både min sambo och mig. Det fanns två hakar.
    1. Min sambo är liten. Får ofta köpa kläder på barnavdelning.
    2. Utrustning är dyrare än hojen.

    Så jag gjorde så här...

    Hjälm: Kan kosta hur mycket som helst. Men enligt de tester som finns är de billigare hjälmarna lika säkra. Finns tom kolfiberhjälmar på Biltema som klarar sig väl i tester. Vi köpte 2 likadana hjälmar via Internet för runt en tusenlapp styck. Visst, de är inte lika lätta och tysta som dyrare touringhjälmar och har inte plats för intercom, men det funkar.
    Kände att det inte gick att lägga 8000 kr styck för hjälmarna när allt skulle införskaffas. Man kan köpa bättre hjälm senare.

    Kläder: Fösta stället blev allväder. Det är mångsidigt. Måttbeställde från Flying Eagle. Bor i Växjö där deras butik finns så det var ju klart enklare. Flying Eagle syr sina egna kläder och min sambo fick till riktigt bra pris, skräddarsydd jacka och byxor.

    Skor: Jag köpte Biltemas. Inte bra dock eftersom jag pendlar med hoj. Deras var inte vattentäta. Blöt om fötter är inte skönt. Sambon hittade touringstövlar som passade, även dessa på Flying Eagle. Men oavsett var de köps så tycker jag skydd och att de är vattentäta är viktigare än komfort. MC-stövlar är inga promenadskor. Hellre ett nummer för stor än för litet. Tror jag gav 1500 för hennes stövlar.

    Handskar: Lägg ett par hundra extra för kvalitet. De slits hårt och billiga hanskar håller inte.

    Hälsningar
    Magnus

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Tips på "måste ha" appar för Europaresa?
    Av Nilla i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-04-21, 06:37
  3. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-05, 23:08
  5. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •