Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 38

Ämne: Vi som finns på Facebook

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Vad ska man ha ett forum till då? Där är ju låtsasvänner också som man tjötar med.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Vad ska man ha ett forum till då? Där är ju låtsasvänner också som man tjötar med.
    Nädu Nina. Vänner vill jag nog känna lite bättre än bara i skrift. Men kamrater kan vi vara..
    Ove

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nädu Nina. Vänner vill jag nog känna lite bättre än bara i skrift. Men kamrater kan vi vara..
    Så lite så, måste ju få skoja lite hi hi.

  4. #14
    Mc-Bosse
    Gäst
    Det verkar som en del inte satt sig in i Facebooks sätt att fungera (vilket är helt ok). Hela Facebook drivs ju runt av att folk klickar på annonser och ju fler som ser annonserna och ju fler offentliga inlägg som skrives och delas med andra ju fler blir det som ser fler sidor och de små annonserna som i princip finns på alla sidor. Även i nyhetsflödet förekommer annonser. Olika spel finns också där det finns möjlighet att köpa sig vidare och där tjänas det enorma summor!

    När man skapar ett konto på Facebook så är standardinställningarna mycket så som Facebook vill ha dem på grund av det jag skrev ovan. Så mycket spridning det bara går vill Facebook ha. Men om man sätter sig in i hela upplägget så inser man att alla behöver inte se allt och man kan begränsa vad andra ser av ens inlägg med olika filter och listor man kan göra. Applikationer såsom spel kan permanent blockeras så man aldrig ser dem, inte ens att andra spelar dem.

    Ens egen profilsida går att anpassa till vad man själv vill att andra vänner ska se och vad de som inte är ens vänner ska se. Själv har jag mest kollegor som vänner och jag tycker det är kul att läsa vad folk sysslar med och deras tankar. Ingen är tvingad att skriva någonting överhuvudtaget och en del vänner skriver ingenting alls utan bara läser och det är ju upp till var och en vad man vill göra på Facebook.

    Själv bjuder jag rätt mycket på mig själv och det verkar vara uppskattat.

    Som sagt: de gäller att sätta sig in i hur det fungerar och anpassa sina egna inställningar så som man vill. Gör man inte det kan Facebook helt enkelt "vara för mycket" enligt min åsikt.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2013-04-23 klockan 20:17.

  5. #15
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Det verkar som en del inte satt sig in i Facebooks sätt att fungera
    /klipp/
    Ens egen profilsida går att anpassa till vad man själv vill att andra vänner ska se och vad de som inte är ens vänner ska se.
    /klipp/
    de gäller att sätta sig in i hur det fungerar och anpassa sina egna inställningar så som man vill. Gör man inte det kan Facebook helt enkelt "vara för mycket" enligt min åsikt.
    Precis, man väljer själv om man vill vara "vän" med kreti & pleti, man behöver heller inte acceptera vänförfrågningar från bekantas bekanta som man är ointresserad av.
    Det satt långt inne men till slut insåg jag fördelarna med facebook och gick med, trots att jag är en tjurskallig gammal surgubbe, men jag har mkt restriktiva inställningar.
    Fjädring är överskattat..

  6. #16
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Ansök om att bli vän för att se hela min profil.

    https://www.facebook.com/Bo.ko.hela.dagen
    Nu har jag skickat vänförfrågan till dig - gamla busschaufförer emellan

    Jag har dock bara kört buss i sju år och det var 25 år sedan. Är dock mycket stolt över det och över mitt busskort!

  7. #17
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Varför måste man berätta till "alla vänner"(*) när och vad ska jag åka; vad skall jag handla till kvällsmaten; vad skall jag göra under dagen; om jag var på toa just nu och mycket mycket mer.
    Det finns inga måsten, och det går att låta bli att bekräfta vänförfrågningar om du inte känner dem som frågar.

    Jag var negativ tills en ung person på jobbet tyckte att vi skulle vara med. Så jag började kolla och tycker nu att det är riktigt kul. Har dock bara vänner jag känner personligen på ett eller annat sätt. MC-Bosse känner jag lite härifrån och bara i elektronisk form men kanske kör vi tillsammans någon dag och lär känna varandra irl också.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    49
    Det som jag tycker är absolut sämst med Fejsbok (bortsett från allt skräp som flyter runt där) är att man inte lär känna några nya människor, det är liksom till för dom man redan känner. På ett klassiskt forum (som här) lär man ju känna nya människor.

    Jag var emot Ansiktsboken som satan i början men kastade till slut i handduken och skaffade det för att hålla kontakten med allt folk jag lärt känna genom paintballen och nu är man relativt fast.

    För att hålla mig någorlunda till topic så är det fritt fram att bli kompis med mig där om man vill, heter samma som här, fast med Martin framför. Kan dock förvarna om att jag postar rätt mycket skräp själv.

  9. #19
    Mc-Bosse
    Gäst
    Någon här med namnet Ketola som ansökt om att bli vän med mig på fb?

  10. #20
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Pronby Visa inlägg
    För att hålla mig någorlunda till topic så är det fritt fram att bli kompis med mig där om man vill, heter samma som här, fast med Martin framför. Kan dock förvarna om att jag postar rätt mycket skräp själv.
    Skräp publicerar jag också, vi får se vem som vinner!

Liknande ämnen

  1. Det finns idioter....sen finns det obehagliga idioter!
    Av Pathfinder i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2014-03-24, 18:04
  2. Facebook
    Av rolfmm i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2014-02-21, 12:00
  3. Hojen.nu på Facebook?
    Av Motormannen i forum Om hojen.nu
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-17, 20:30
  4. Facebook
    Av Liez i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 20:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •