Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Problem efter vinteruppehåll

  1. #21
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av tore Visa inlägg
    Hej
    Har för mig att bränslekranens läge PRI skall bara anv.för att fylla upp flottörhusen efter
    förgasarna dränerats/sen skall läge on anv.
    PRI använder jag alltid 10-20 sek innan start om hojen stått på sidostödet över natten för de högra förgasarna verkar på något sätt tömmas på bränsle. Antagligen rinner bränslet över till de andra förgasarna. Det går med kranen på ON också men då tar det dit och de högra cylindrarna hackar länge innan förgasarna blivit fyllda med bränsle.

    Min hoj lutar kraftigt till vänster när den står på sidostödet. Står hojen på centralstödet så behövs inte PRI för då startar den direkt.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2013-04-13 klockan 20:26.

  2. #22
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: Problem efter vinteruppehåll

    Skam den som ger sig. En uppgift som verkade helt omöjlig med tanke på de hårda gummina är nu efter flera timmars jox gjord. Ett av gummina fick jag faktiskt kapa lite för att få det över halsen på den ena förgasare, det gick helt enkelt inte annars. Lite tejp runt och det håller tätt. Får dock försöka hitta ett nytt vid tillfälle.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #23
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Även jag fick lite läckageproblem vid uppstart idag. Var på väg att åka ut men som tur var kikade jag ner av någon anledning, såg då att det flödade kraftigt av bensin. Trodde först att jag glömt att dra åt dränerings-skruvarna men insåg snabbt att det var flottörerna som hakat sig. Stängde bensinkranarna och körde ur bensinen och knackade på förgasarna; Problemet löst!
    Ibland kan det vara enkelt som tur är !

  4. #24
    Mc-Bosse
    Gäst
    Nu verkar vinteruppehållsproblemen snart vara lösta. En läckande bränsleslang, otät vakuumslang till bränslekranen, själva bränslekranen som trilskades (men verkar fungera nu efter upprepade vridningar fram och tillbaka) och en cell i batteriet som var utan vatten. Nu återstår bara att få packningen tät där varvräknarvajern går in i kamaxeln för den packningen har tydligen också torkat och börjat läcka i värmen inomhus. Extra jobbigt då läckaget är precis över ett hett avgassystem. Det luktar och ryker en del...

    Olja och filter är bytt idag och en lite provtur som ju inte var tråkig alls, nä inte alls!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2013-04-19 klockan 13:37.

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Nu verkar vinteruppehållsproblemen snart vara lösta. En läckande bränsleslang, otät vakuumslang till bränslekranen, själva bränslekranen som trilskades (men verkar fungera nu efter upprepade vridningar fram och tillbaka) och en cell i batteriet som var utan vatten. Nu återstår bara att få packningen tät där varvräknarvajern går in i kamaxeln för den packningen har tydligen också torkat och börjat läcka i värmen inomhus. Extra jobbigt då läckaget är precis över ett hett avgassystem. Det luktar och ryker en del...

    Olja och filter är bytt idag och en lite provtur som ju inte var tråkig alls, nä inte alls!
    SÅ många problem -och hojen har stått still?...
    Ska börja i helgen med en hoj som stått i tre år, utomhus, under kapell..

  6. #26
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: Problem efter vinteruppehåll

    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    SÅ många problem -och hojen har stått still?...
    Ska börja i helgen med en hoj som stått i tre år, utomhus, under kapell..
    Kan vara en tillfällighet men andra vintrar har jag inte haft problem på våren då den stått ute under tak hela vintern.

    Lycka till!

Liknande ämnen

  1. Duscha efter 22:00
    Av Molgan i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 23:40
  2. Arbete efter vilan.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-21, 12:21
  3. Dagen efter.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 11:50
  4. Efter jobbetrunda
    Av Boogieman i forum Off topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 22:13
  5. Dagen efter!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-23, 13:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •