Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Sista minuten solskensrunda idag i Skåne !?.

  1. #1
    Ankan1
    Gäst

    Sista minuten solskensrunda idag i Skåne !?.

    Fri idag så jag tänkte ta motorvägen upp till Halmstad och sedan ta mig ner igen på vägar via Markaryd, Osby, Hästveda, Vankiva och ner till Malmö igen.Om någon är road så får du gärna hänga på.Står på Preem macken vid Ystadsvägen 13:00.Ca 13:15 rullar jag iväg.Fryser du så stannar vi och suger värme någonstans.

  2. #2
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Fick du nåt hugg?

  3. #3
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Fick du nåt hugg?
    Noop, men jag gjorde i varje fall ett försök.Blev ca 40 mil totalt och körde först upp till Halmstad i ganska hög fart på the highway där jag sedan genade rakt över på mindre vägar till Markaryd för att vidare ta mig ner till Malmö igen via Vittsjö, Osby, Hästveda, Farstorp, Vankiva, Hässleholm, Sösdala, Höör och efter detta upp på motorvägen igen för den sista sträckan till Malmö förbi Lund.Kanske aningen långt men solen sken ju så det var bara att passa på.Så nu har man fått friskluft så det räcker och blir över.Blåste lite till en början och i höjd med Ängelholm så låg hojen lite på sidan och kämpade med vinden i 150 km/h.Såg nog ut som om jag vindsurfade mellan varven.Bra hoj för övrigt när den inte har druckit en droppe olja sedan bytet för ungefär 170 mil sedan med samma oljefärg.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-04-09 klockan 20:18.

  4. #4
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Sista minuten solskensrunda idag i Skåne !?.

    Jag har gjort turer i Helsingborg, Lund och Malmöområdet sedan jag tog ut hojen i fredags. Har blivit ungefär 90 mil på fyra dagar (inget hojåkande igår). Kanon men det krävs kläder och flera lager buffar.

  5. #5
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Jag har gjort turer i Helsingborg, Lund och Malmöområdet sedan jag tog ut hojen i fredags. Har blivit ungefär 90 mil på fyra dagar (inget hojåkande igår). Kanon men det krävs kläder och flera lager buffar.
    Japp, det är viktigt med klädseln så man inte förlorar stinget pga blåst och eventuell kyla samt stanna och pausa någon gång.Missar man detta så är det lätt hänt att man mer eller mindre till sist förlorar omdömet och då kan man vara illa på det i diverse situationer.

  6. #6
    åk förbi ripa crossbana i skåne en helg, där jävlar åks det hoj dock inte sån som du har men är nog ett kul utflyktsmål för mc intresserade ändå. så här på våren är det oftast den bana som öppnar tidigast därav det höga antalet förare...

Liknande ämnen

  1. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-07-22, 22:37
  2. Sista skiftet.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-28, 12:18
  3. Sista turen
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 15:12
  4. Sista turen
    Av Gnistvändaren i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 00:22
  5. SISTA RACET.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 14:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •