Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 41

Ämne: Blev bara plötsligt nyfiken (tjejer på forumet)

  1. #21
    Medlem Lottajes avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    37
    @ Sandra. Jag välte åxå min första hoj första gången jag körde den å slog av kopplingen! Inte kul...

  2. #22
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Jag började med att tappa hojen i garaget - en gång åt varje håll! - innan jag ens hade körkort... Sedan dess blir jag inte så upprörd när jag tappar hojen. Den har varit med förut s.a.s...

    Är man kort i rocken och speciellt i benlängd tappas hojen då och då. Det är liksom inbyggt att man ska hitta just det där hålet som gör att man inte når ner. Förra säsongen (av totalt sex) var första säsongen jag höll hojen upprätt hela sommaren. *stolt*

    Lycka till alla ni tjejer som kämpar med mc-kortet. Det är tufft, men oh vad det är värt det!

  3. #23
    Medlem Sandras avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    7
    Skönt att höra att man inte är ensam om att vippa. Min yamaha är alldeles lagom hög jag är 175 så jag når ned. Tyvärr var jag placerad i lutning när jag bromsade och det var detta som orsakade vippen. skitsamma bara materiellt men min svarta fara var ju så glansig och fin.
    Håller tummarna att jag ska ha körkortet denna säsong. Inser att det blir tufft men det ska gå. Plugga trafikregler känns så där men eftersom jag saknar bilkörkort är det bara att bita i teorin också.

  4. #24
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av Sandra Visa inlägg
    Hej har köpt en sprillans ny Yamaha xjs diversion 2011. Kolla mitt album jag lagt upp. Var så övertaggad så jag la den i första körturen. Förlora en backspegel och kopplingshandtaget gick av. Lite repor på kåpan. Fan var så arg! Men nya delar är beställda och kåpan ska fixas när jag har kortet (som en present till mig själv). Övningskör dock ändå får öva mycket på dödavinkeln
    Fin hoj ser tuff ut!
    Du skulle bara veta hur många kopplinghandtag en annan har pajat haha. Ett tips är att det går alldeles utmärkt att köra med trasigt khandtag, om du inte vill det spar det i alla fall och lägg under sadeln som reserv... "Kör hårt" nu så du får kortet i sommar!

  5. #25
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av swischmc Visa inlägg
    Jag började med att tappa hojen i garaget - en gång åt varje håll! - innan jag ens hade körkort... Sedan dess blir jag inte så upprörd när jag tappar hojen. Den har varit med förut s.a.s...

    Är man kort i rocken och speciellt i benlängd tappas hojen då och då. Det är liksom inbyggt att man ska hitta just det där hålet som gör att man inte når ner. Förra säsongen (av totalt sex) var första säsongen jag höll hojen upprätt hela sommaren. *stolt*

    Lycka till alla ni tjejer som kämpar med mc-kortet. Det är tufft, men oh vad det är värt det!
    Hur lång är du? Jag har precis ringt o beställt ett par nya Mcboots (Lady Star Daytona ger dig cirka sex extra cm och inte bara det, de verkar vara riktigt, riktigt bra kvalite) dyra som attan men tror det är värt det i längden. Så här tänker jag: Lätt som en plätt att flytta med stövlarna till nästa hoj än att börja om med sänkningstillsatser varenda gång.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
    Fin hoj ser tuff ut!
    Du skulle bara veta hur många kopplinghandtag en annan har pajat haha. Ett tips är att det går alldeles utmärkt att köra med trasigt khandtag, om du inte vill det spar det i alla fall och lägg under sadeln som reserv... "Kör hårt" nu så du får kortet i sommar!
    Montera på ett par riktiga handtagsskydd, så slipper du att kvadda kopplings och bromshandtag. Finns några som består av en smidig aluminiumbåge som man dessutom kan ha ett par vindskydd för händerna monterade på.

  7. #27
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Citat Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
    Hur lång är du? Jag har precis ringt o beställt ett par nya Mcboots (Lady Star Daytona ger dig cirka sex extra cm och inte bara det, de verkar vara riktigt, riktigt bra kvalite) dyra som attan men tror det är värt det i längden. Så här tänker jag: Lätt som en plätt att flytta med stövlarna till nästa hoj än att börja om med sänkningstillsatser varenda gång.
    Jag är 1,65, men längden sitter i ryggen och halsen. Benen kan konkurrera med en tax.
    När jag började köra hoj lät jag bygga på mina skor med 2,5 cm, hela sulan. För att inte fastna i växelföraren tog jag bort höger hörn på sulan, ca 2 cm brett och 4 cm långt. När första paret var utslitet beställde jag ett par till och försäljaren mindes mig trots att det gått två år.
    Det låter helt knäppt när jag berättar om sulorna, men det var inga problem att gå med dem och de fungerade verkligen bra till allt en mc-stövel ska klara.

    Numera har jag så mycket vana att jag hanterar hojen med enbart tåspetsarna i marken - om den där gropen inte materialiseras under mina fötter förstås...

    Jag kikade på hemsidan och de hade flera intressanta stövlar. Har slitit ut mitt tredje par (sitter ihop med tejp...) så det är dags att byta!

  8. #28
    Medlem Sandras avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    7
    Ja det går bra att köra med halvt kopplingshandtag . Kommer nog kännas konstigt när det blivit lagat. Bra förslag som kom med extra skydd på handtagen. Jag kör så ofta min handledare kan vilket är nästan varannan dag tyvärr var han dock upptagen denna vecka så jag får öva på säkerhetskontroll samt bara klappa lite på den .
    Det är intressant hur mycket man redan har fått känna på allt från sladd, hala vita vägmarkeringar, kärringstopp, hal asfalt och idioter som inte tar hänsyn i trafiken jag det var typ hela mc boken på 2 timmar. Blir så förbannad när bilister ställer sig och tutar när man har kärringstopp vid en rondell LÄS PÅ RYGGEN! ÖVNINGSKÖR. Man blir ju inte mindre stressad för det. Men den hårda skolan sägs vara den bästa. Jag Kör hårt för kortet bara SKA bli mitt!!!

  9. #29
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Sv: Blev bara plötsligt nyfiken (tjejer på forumet)

    Citat Ursprungligen postat av swischmc Visa inlägg
    Jag började med att tappa hojen i garaget - en gång åt varje håll! - innan jag ens hade körkort... Sedan dess blir jag inte så upprörd när jag tappar hojen. Den har varit med förut s.a.s...

    Är man kort i rocken och speciellt i benlängd tappas hojen då och då. Det är liksom inbyggt att man ska hitta just det där hålet som gör att man inte når ner. Förra säsongen (av totalt sex) var första säsongen jag höll hojen upprätt hela sommaren. *stolt*

    Lycka till alla ni tjejer som kämpar med mc-kortet. Det är tufft, men oh vad det är värt det!
    Åh! Jag skratta så jag satte i halsen. Du är ju för rolig!
    Och även om jag inte känner igen just det där med att vara kort så har jag lagt hojskolans hojar både åt höger och vänster. Skaffat mig blåmärken och lårkakor både här och där. Men vet ni, nu är kortet mitt!! Fy fan vad jag har kämpat och jobbat! Men heller aldrig haft så roligt, och då har jag ju knappt börjat köra på riktigt. Nu börjar MC-livet!!!
    Jag har en knallgul Yamaha Fazer 600. Detta är tredje säsongen med pärlan. Eftersom jag fixade kortet för knappt två veckor sedan är det inte så många mil som är mina på mätaren, ännu. Men nu pendlar jag till jobbet (3,5 mil/resa) varje dag och i helgen blir första riktiga turen. Förmodligen åker vi upp till Custom Show i Norrtälje och spanar in coola lackjobb. Ser ni en glad blondin i en Ignite MC-tröja så hoppas att ni kommer och hälsar.

    Kör klokt, tjejer! B-)


    Via Tapatalk
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
    Vad roligt men varför har du inget mål att ta det i år? Är det för att livet i övrigt av naturliga skäl tar plats?
    Hej igen!

    Det tar oerhörd tid för mig med det mesta i mc-väg. Behöver vana i massor och många timmar/mil på cykeln för att inte bli helt ruinerad när det är dags för körkort... =) Vill inte heller riktigt satsa allt för intensivt, utan trivs rätt bra att ta det lilla lugna just nu. Tiden vill liksom inte räcka till för mig alla gånger. =)

Liknande ämnen

  1. Plötsligt händer det
    Av Susie i forum Off topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-04, 16:23
  2. MC kläder för tjejer
    Av Nicole i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-01-11, 12:14
  3. Nyfiken på Guzzi MGS-01 Corsa
    Av Molgan i forum Street
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 20:14
  4. MC-kläder för tjejer???
    Av ellie i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 06:57
  5. Tjejer & rondeller!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 14:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •