Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 41

Ämne: Blev bara plötsligt nyfiken (tjejer på forumet)

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Hoppas få kortet nu i vår, så några många mil på egen hoj kan jag inte bidra med ännu.
    Tjej ....? 51 år.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Citat Ursprungligen postat av kitsapgrl Visa inlägg
    En del av oss skärgårdsbor kallar Stockholmare för Tokholmare. Särskilt under sommaren..
    Det gör man i Skåne också!

  3. #13
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Jag

  4. #14
    Medlem saras avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Kaiserslautern, Tyskland
    Inlägg
    10
    Jag är också tjej som hänger här i forumet, om än mindre aktivt.

    Kör en Suzuki Gladius -09 och har ~7000km på två säsonger.

    Egentligen borde detta bli säsong nummer fyra för mig, men då jag vurpade olyckligt direkt i början med min första hoj så jag tappade första säsongen utan att knappt ens ha börjat.

    Har även hunnit lägga min fina Gladius i backen några gånger, så jag kämpar just nu med hitta tillbaka till lugnet och inte vara så osäker. Har en tre veckors alpenresa (aug 2011) i bagaget från tiden innan jag gick blev så rädd, och hoppas hinna köra in mig nog den här säsongen för att våga mig på en längre resa i år också.

    Kan tilläggas att jag bor i Tyskland och tog mitt kort här.

  5. #15
    Medlem Sandras avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    7

    Thumbs up Hoppas på många mil

    Hej
    Hoppas på många mil denna säsong. Är i fasen Övningskörning men kortet ska bli mitt denna säsong. Har drömt om ett mc kort sen tonåren så nu är det mer än dags.Det är kämpigt då jag inte har bilkort eller gammal moppevana men fan vad roligt det är.Går in här och läser om tips, faror och allmänt hojsnack. Fick min nya hoj för 2 veckor sedan så det spritter fortfarande i hjärtat när jag ska ut och köra. Kul att se att det finns lite tjejer här inne också.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    8
    Hej!
    Tittar också in lite då och då... Är i övningskörningsfasen och har inga som helst mål att ta kortet i år. Möjligtvis nästa år... Ingen direkt vana sedan tidigare, tre barn, två hundar och hus, så det gäller att prioritera. =) Hoppas jag ska hinna få in lite vanan innan nästa sommar. =)

  7. #17
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av sara Visa inlägg
    Jag är också tjej som hänger här i forumet, om än mindre aktivt.

    Kör en Suzuki Gladius -09 och har ~7000km på två säsonger.

    Egentligen borde detta bli säsong nummer fyra för mig, men då jag vurpade olyckligt direkt i början med min första hoj så jag tappade första säsongen utan att knappt ens ha börjat.

    Har även hunnit lägga min fina Gladius i backen några gånger, så jag kämpar just nu med hitta tillbaka till lugnet och inte vara så osäker. Har en tre veckors alpenresa (aug 2011) i bagaget från tiden innan jag gick blev så rädd, och hoppas hinna köra in mig nog den här säsongen för att våga mig på en längre resa i år också.

    Kan tilläggas att jag bor i Tyskland och tog mitt kort här.
    Låter underbart att ha gjort en alpresa!

    Jag hoppas det gick väl för dig förutom rädslan du nu har att brottas med? Härom dagen åkte jag i spöregn, motorväg, och det var inte my cup of tea så att säga (säkert inte andras heller) var verkligen fylld av rädsla som jag fick jobba hårt med hela vägen hem. Inte så mkt för väglaget o dylikt utan att jag såg inte ett smack och då har jag åkt förut i regn absolut, men det här var bara för mycket.Vid ett tillfälle körde jag av motorvägen och övervägde starkt att be min man komma och byta fordon med mig.Men så tänkte jag näe gör jag det så är det kanske kört sen och rädslan flyttar in i mig och det vägrar jag. Allt som jag lärt mig av min man ,körskolan, och inte minst här på forumet hjälpte mig att fokusera på körningen och ta mig hem.

    Vet inte om du läst här hur det går till att ta mc kort men är det större skillnader på att ta hojkort i Tyskland?

  8. #18
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av ann77 Visa inlägg
    Hej!
    Tittar också in lite då och då... Är i övningskörningsfasen och har inga som helst mål att ta kortet i år. Möjligtvis nästa år... Ingen direkt vana sedan tidigare, tre barn, två hundar och hus, så det gäller att prioritera. =) Hoppas jag ska hinna få in lite vanan innan nästa sommar. =)
    Vad roligt men varför har du inget mål att ta det i år? Är det för att livet i övrigt av naturliga skäl tar plats?

  9. #19
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av Sandra Visa inlägg
    Hej
    Hoppas på många mil denna säsong. Är i fasen Övningskörning men kortet ska bli mitt denna säsong. Har drömt om ett mc kort sen tonåren så nu är det mer än dags.Det är kämpigt då jag inte har bilkort eller gammal moppevana men fan vad roligt det är.Går in här och läser om tips, faror och allmänt hojsnack. Fick min nya hoj för 2 veckor sedan så det spritter fortfarande i hjärtat när jag ska ut och köra. Kul att se att det finns lite tjejer här inne också.
    Visst är det roligt, men vänta du bara när du har kortet i din hand då..
    Har du en helt ny hoj eller är den beggad? Du har väl läst Mymlans inlägg? Man blir så glad av att läsa hennes inlägg om sin nya vän och känslorna runt den för det är ju precis så det är.

    Min förra och första hoj fick sitt namn som bara poppade upp i huvudet efter en osedvanlig rolig och lyckad körning, (Berta även kallad SurBerta när det inte gick så bra) min nya har ännu inget namn. Har du något namn på din nya lekkamrat

  10. #20
    Medlem Sandras avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    7
    Hej har köpt en sprillans ny Yamaha xjs diversion 2011. Kolla mitt album jag lagt upp. Var så övertaggad så jag la den i första körturen. Förlora en backspegel och kopplingshandtaget gick av. Lite repor på kåpan. Fan var så arg! Men nya delar är beställda och kåpan ska fixas när jag har kortet (som en present till mig själv). Övningskör dock ändå får öva mycket på dödavinkeln

Liknande ämnen

  1. Plötsligt händer det
    Av Susie i forum Off topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-04, 16:23
  2. MC kläder för tjejer
    Av Nicole i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-01-11, 12:14
  3. Nyfiken på Guzzi MGS-01 Corsa
    Av Molgan i forum Street
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 20:14
  4. MC-kläder för tjejer???
    Av ellie i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 06:57
  5. Tjejer & rondeller!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 14:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •