Sidan 8 av 33 FörstaFörsta ... 67891018 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 325

Ämne: Hemlighet! (blinkers)

  1. #71
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Å jag blir förbannad på dom som inte blinkar höger när dom ska ur rondellen
    Jan

  2. #72
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Men är en stor skillnad på lokaltrafiken och turisttrafiken
    Hur menar du nu? Buss är buss för mig oavsett vilka som sitter i baksätet.

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jag kör efter det gamla smidiga och kommer alltid göra det.Kommer aldrig blinka när jag åker rakt fram,aldrig finns ingen anledning.Jag kommer dit jag ska ändå bland alla ufon
    Intressant tanke - dom som kör efter gällande trafikregler är UFOn. Jag trodde att det var dom som körde efter gamla förlegade regler och inte vill/kan ta till sig nytt är UFon, Lauror, Tant Agda 83 och drivminor i trafiken. Jag får tydligen tänka om och tycka tvärtom. (jösses)

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vad är rakt fram i en rondell ?
    Rakt i en rondell är runt runt. Kör man ut ur rondellen svänger man höger och ska blinka oavsett om man kört 1/4 eller 8 varv.

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    är imun vid detta laget så allt går på rutin
    Ett gott argument för tidsbegränsade körkort
    Ove

  3. #73
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: Hemlighet! (blinkers)

    I allmänt tal är rakt fram i en cirkulationsplats med fyra in och utfarter just rakt fram men för att komma dit måste man oftast svänga lite höger, vänster och sedan höger igen eftersom det brukar finnas en rondell i mitten som inte är så lämplig att köra över.

    Nog säger man om man guidar någon från passagerarsätet "rakt fram" när man menar just det ovan skrivna?

  4. #74
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    I allmänt tal är rakt fram i en cirkulationsplats med fyra in och utfarter just rakt fram men för att komma dit måste man oftast svänga lite höger, vänster och sedan höger igen eftersom det brukar finnas en rondell i mitten som inte är så lämplig att köra över.

    Nog säger man om man guidar någon från passagerarsätet "rakt fram" när man menar just det ovan skrivna?
    Stämmer gott att det är så man guidar, men teknisk beskrivning innebär att man följer filen om man kör runt och svänger höger när man lämnar den.
    Ove

  5. #75
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Snick snack åk karusell,men den som jobbar i trafiken och kör minst 20000mil per år vet minst.
    Jag vet enl en åkare jag jobbade åt tidigare som sa..diskutera aldrig trafik med svensson för dom vet bäst=ingenting)
    Men hör gärna av er den som känner för det så får denne följa med en dag,då vet jag det låter annorlunda.Men som vanligt så kommer svensken med undanflykter när sanningen kommer ikapp.
    Senast redigerat av engström67 den 2013-04-12 klockan 23:55.

  6. #76
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Snick snack åk karusell,men den som jobbar i trafiken och kör minst 20000mil per år vet minst.
    Jag vet enl en åkare jag jobbade åt tidigare som sa..diskutera aldrig trafik med svensson för dom vet bäst=ingenting)
    Men hör gärna av er den som känner för det så får denne följa med en dag,då vet jag det låter annorlunda.Men som vanligt så kommer svensken med undanflykter när sanningen kommer ikapp.
    :gilla

    Never ever look back you're not going in that direction!

  7. #77
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Snick snack åk karusell,men den som jobbar i trafiken och kör minst 20000mil per år vet minst.
    Jag vet enl en åkare jag jobbade åt tidigare som sa..diskutera aldrig trafik med svensson för dom vet bäst=ingenting)
    Men hör gärna av er den som känner för det så får denne följa med en dag,då vet jag det låter annorlunda.Men som vanligt så kommer svensken med undanflykter när sanningen kommer ikapp.
    En 20 000 milsåkare vet ingenting och Svensson vet ingenting heller. Vem vet någonting? Är det bara jag som vet som kör buss 40 timmar i veckan?

  8. #78
    Mc-Bosse
    Gäst
    Trots denna aningen förvirrande regel om blinkers i cirkulationsplatser så fungerar det ju som det är tänkt. Det flyter på och ingen skadar sig allvarligt och ingen dör i en cirkulationsplats. Ett steg mot nollvisionen för de som instiftat den.

  9. #79
    Jag har faktiskt varit ganska risig på att använda blinkers(skyller på att jag är motorcyklist!......och med det så tycker jag inte att motorcyklister på motorcykel är nå bättre på använda blinkers)

    Det kan också bero på att jag bor i ett område där man kanske inte alltid behöver använda blinkers, helt enkelt för att det finns inte en bil i närheten när man ska svänga.

    Detta har då lett till en dålig ovana. Fick påpekande förra året av min fru om min dåliga ovana och för att bli av med ovanan så har jag börjat använda blinkers alltid, även fast det finns ingen bil i närheten. Tycker att jag är ganska duktig nu på att använda blinkers.

    Så.....dom där jävla bilisterna som inte använder blinkers är kanske i första hand en jävla motorcyklist i bil?

  10. #80
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Trots denna aningen förvirrande regel om blinkers i cirkulationsplatser så fungerar det ju som det är tänkt. Det flyter på och ingen skadar sig allvarligt och ingen dör i en cirkulationsplats. Ett steg mot nollvisionen för de som instiftat den.
    Nää, Bosse jag tycker inte det funkar så bra som tänkt. Visade folk vart dom är på väg (blinkade) så slapp dom övriga(trafikanterna) vänta å se vart fordonet tar vägen
    Jan

Liknande ämnen

  1. Blinkers
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-03-12, 09:33
  2. Blinkers relä??
    Av Jonas76 i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 07:49
  3. blinkers
    Av mallesan i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 16:37
  4. blinkers
    Av star 11000 i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 19:58
  5. Blinkers.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 15:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •