Sidan 28 av 33 FörstaFörsta ... 182627282930 ... SistaSista
Resultat 271 till 280 av 325

Ämne: Hemlighet! (blinkers)

  1. #271
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    I verkligheten är jag rätt trevlig trots att jag både är lite tjock och rätt ful
    Stefan
    Jag kan bekräfta det första men resten får någon annan bedöma.
    Ove

  2. #272
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Sorry, men det här är en fråga som jag brinner för då jag drabbas av "engströmare" varje dag i jobbet , och när så kallade yrkesmän/kollegor ifrågasätter mig , trots att dom själva inte ens kan ta till sig lagar och regler, så jag kan låta "lite" tvär.
    Inte gjorde jag det lättare för mig när jag missade dina smilies, f-låt

    I verkligheten är jag rätt trevlig trots att jag både är lite tjock och rätt ful

    Stefan
    konstigt att varenda kotte jag känner och kolleger håller med mig,men blåbär och söndagsseglare vet väl bäst.Inte konstigt att dom smäller eller kör av vägen.
    Senast redigerat av engström67 den 2013-04-25 klockan 19:23.

  3. #273
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: Hemlighet! (blinkers)

    Min buss för kvällen. Vänsterblinkersen fungerar inte i cirkulationsplatser...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #274
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Min buss för kvällen. Vänsterblinkersen fungerar inte i cirkulationsplatser...
    Duktig du,skapa förvirring men som jag sa tidigare,va beredd på att tvärnitaSkönt att se att 9 av 10 yrkeschaufförer här uppe vet vad som är smidigt vid rondellkörning.Till och med elever jag haft med hela veckan håller med och får lära sig lika,mycket konstigt.Äh vi är väl idioter allihop,OCH vem bryr sig.
    Senast redigerat av engström67 den 2013-04-25 klockan 19:35.

  5. #275
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    konstigt att varenda kotte jag känner och kolleger håller med mig,men blåbär och söndagsseglare vet väl bäst.Inte konstigt att dom smäller eller kör av vägen.
    Ante mig att dina kollegor och vänner är blåbär och söndagsseglare. Men lyssna på proffsen och peta till den där lilla spaken till vänster om ratten när du ska ut ur rondellen så blir ju allt lugnt.
    Ove

  6. #276
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ante mig att dina kollegor och vänner är blåbär och söndagsseglare. Men lyssna på proffsen och peta till den där lilla spaken till vänster om ratten när du ska ut ur rondellen så blir ju allt lugnt.
    Proffsen???veckans skratt men håller med ,det räcker nu.Och visst andvänder den lilla spaken mer än andra tydligen bara för att vara tydlig för mina medtrafikanter.Men ej RAKT fram för det hjälper ju ingen..Är ju lika korkat att stå vid ett trafikljus och blinka vänster trots att den filen bara leder till vänster

  7. #277
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Nä nu kan ni fortsätta tugga utan mig.Detta tidsfördriv har jag ej tid med för nu är mc säsongen igång,kör så det ryker.Och ni..kom ihåg ATT slå av blinkersen när ni är ute och åker hoj.Allt för vanligt att många glömmer..och pang.

  8. #278
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Nä nu kan ni fortsätta tugga utan mig.Detta tidsfördriv har jag ej tid med för nu är mc säsongen igång,kör så det ryker.Och ni..kom ihåg ATT slå av blinkersen när ni är ute och åker hoj.Allt för vanligt att många glömmer..och pang.
    Engström: En seriös fråga. Om det finns regler vilket det uppenbarligen gör och som dessutom lärs ut på körskolor, varför är du så ovillig att rätta dig efter det?
    Om du tyckte att det var vansinnigt dumt (vilket jag inte hoppas) att stanna för rött, hade du då gjort som du tyckte var bäst, altså köra mot rött.

    Jag kan tycka vad jag vill om regler i trafiken, men följer dem av det enkla skälet att det då fungerar. Tycker jag det är fel får jag försöka bilda opinion mot lagstiftarna, inte skapa mina egna regler.

    Jag är inte yrkeschauför, men har många mil på vägarna i jobbet. När jag "hör" hur du resonerar blir jag orolig. Är det fler yrkeschauförer som resonerar som du? Vilket du faktiskt vittnar om.

    För inte kan väl din ovilja att följa regler gälla enbart rondellkörning?

    Jag och många andra ser ju er yrkeschaufförer som föredömmen i trafiken. Om ni gör på ett visst sätt är det lätt att ta efter eftersom ni ju borde veta. Ni är ju faktiskt proffsen på våra vägar.

    När det gäller rondellen undrar jag hur du gör i en större cirkulationsplats? Det kanske inte finns ett tydligt "rakt fram". Avgör du då själv när du ska blinka eller inte och forutsätter du att jag som medtrafikant, om än amatör, begriper vad du tänkt dig då?

  9. #279
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Sorry, men det här är en fråga som jag brinner för då jag drabbas av "engströmare" varje dag i jobbet , och när så kallade yrkesmän/kollegor ifrågasätter mig , trots att dom själva inte ens kan ta till sig lagar och regler, så jag kan låta "lite" tvär.
    Inte gjorde jag det lättare för mig när jag missade dina smilies, f-låt

    I verkligheten är jag rätt trevlig trots att jag både är lite tjock och rätt ful

    Stefan
    Förstår att det var ett missförstånd och jag hade absolut ingen avsikt att förolämpa dig.
    Kanske snarare sunt att du reagerade som du gjorde!

  10. #280
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: Hemlighet! (blinkers)

    Någon som håller koll på reglerna kan ju faktiskt få för sig att gå över på ett övergångsställe vid en utfart men har ändå vett att se sig för litegrann och inte bara spatsera ut så där bara.

    Långtradaren kommer visserligen där borta men blinkar ju inte höger och då ska den ju inte av på denna avfarten var jag ämnar nyttja det obevakade övergångsstället. Jag går...

    Kanske skulle personen liggandes på intensiven hållit koll på var långtradaren kom ifrån och veta att vid avfart i andra avfarten så räknas det som "rakt fram" och blinkers användas inte.

    Även bilister kan vara ute och promenera väl medvetna om gällande trafikregler.

Liknande ämnen

  1. Blinkers
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-03-12, 09:33
  2. Blinkers relä??
    Av Jonas76 i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 07:49
  3. blinkers
    Av mallesan i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 16:37
  4. blinkers
    Av star 11000 i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 19:58
  5. Blinkers.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 15:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •