Sidan 18 av 33 FörstaFörsta ... 8161718192028 ... SistaSista
Resultat 171 till 180 av 325

Ämne: Hemlighet! (blinkers)

  1. #171
    Ankan1
    Gäst
    Varför skulle nu alla postningar radaras helt plötsligt !?.Nä, låt tråden ligga kvar så folk kanske förstår vad som är rätt och fel med denna rondellkörning.Att en yrkeschaufför sedan öppet deklarerar att trafikreglerna inte är till för honom är ju en helt annan femma.

  2. #172
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Hmm...

    Nä låt tråden ligga orörd, den går alltid att använda som avskräckande exempel....

    Har följt denna tråd "på distans" jag vet inte riktigt vad jag ska säga.... Jag har kör väl ca 15000 mil/år och brukar kunna ha åsikter, och dom brukar jag utan att skämmas utrycka....
    Men nu är jag mållös....

    Hur som helst,
    Jag lärde mig en sak i trafikskolan... Det är historia, och jag försöker anpassa mig till det "nya" i små cirkulationsplatser så är det svårt att se att det är rätt , släpet är ju inte ens inne innan jag ska börja blinka ut... Men i större trafikplatser så ser jag helt klart poängen och det blir mycket mer naturligt att blinka ut.
    Förr var reglerna väldigt tydliga och enkla att förstå, nu är reglerna ännu enklare ,men dom kan vara svårare att förstå...

    Hur "Svensson" sedan kör förtjänar en egen tråd.... Faktiskt ett helt eget forum!

    Ev jävla stavfel eller andra grammatiska fel kommer jag beskylla iPad/Apple för då jag inte riktigt är van IOS... Min lärare i grundskolan gjorde iaf vad hon kunde....
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  3. #173
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Jag struntar i detta nu i allafall och det fruktansvärda brott som jag begår när jag inte blinkar höger när jag går ur när jag kör som jag menar raktfram,det straffet får jag väl ta.Det som jag retar mig mest på är ju när man inte blinkar vänster.JAG vet att man inte behöver,men underlättar för många.Har tittat extra mycket på folks beteende i rondeller denna vecka efter som det blivit ett hundra tal och faktum är att väldigt många som kör som jag ingen krock eller tutande och viftande.Det vart ju ett väldigt rabalder om min brottsliga bana,en enkel detalj om en jävla spak och så målas man upp som en dåre i trafiken och som påstå sig veta bäst vad det nu står.Skitsamma."Jag är inte bitter".Ps när jag åkte till jobbet i dag så vid en mindre väg på min vänstra sida kommer en stadsbuss,han har väjningsplikt,jag försöker få ögonkontakt med chauffören men han tittar endast till vänster och kör ut,jag fick slå på en tvärnit,idiot tänkte jag.Var bara tvungen att vända och ta han vid en busshållplast som dom står ett tag,där dom brukar gå ur och ta en paus.Frågade vad han sysslade med.Han vart väldigt chockad och kunde inte förstå varför han gjorde det.Men han var riktigt trevlig men chockad och ville nog sjunka igenom jorden.Men dom kan dom med och det är andra gången det sker här.Går många timmer bilar här från pappersbruket så han skall vara glad att det inte var en sådan,då hade den suttit i sidan på bussen.

  4. #174
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Engström kör långtradare, och är det något jag har iakttagit i trafiken är att det görs massor av misstag av oss vanliga personbilsförare och där man ju kan undra hur en del av oss har fått körkort överhuvudtaget när man ser hur de hanterar sin bil. Det jag också har sett är att många av dessa grejer görs runt långtradare och jag förundras hela tiden över långtradarchaffisarnas tålamod. De helljusblinkar inte och tutar inte för att sätta oss andra på plats. De är vana på något sätt med korkad omgivning och ger sig till tåls och kör själva på ett sådant sätt att olyckor undviks.

    Så jag tycker det är dags att ge Engström en brejk och lära oss leva med att folk ibland gör som dom vill. Och jag tror inte att Engström har bidragit till alltför mycket besvär i det stora hela med sin rondellkörning.

  5. #175
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Engström kör långtradare, och är det något jag har iakttagit i trafiken är att det görs massor av misstag av oss vanliga personbilsförare och där man ju kan undra hur en del av oss har fått körkort överhuvudtaget när man ser hur de hanterar sin bil. Det jag också har sett är att många av dessa grejer görs runt långtradare och jag förundras hela tiden över långtradarchaffisarnas tålamod. De helljusblinkar inte och tutar inte för att sätta oss andra på plats. De är vana på något sätt med korkad omgivning och ger sig till tåls och kör själva på ett sådant sätt att olyckor undviks.

    Så jag tycker det är dags att ge Engström en brejk och lära oss leva med att folk ibland gör som dom vill. Och jag tror inte att Engström har bidragit till alltför mycket besvär i det stora hela med sin rondellkörning.
    Kul att du iakttagit det,nått som jag gör rätt ofta och har aldrig varit med om att nån sett frågande ut i trafiken hur jag kör,men det är väl för att jag alltid visar vad jag ska.

  6. #176
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Har legat bakom en hel del bilar som alltid har blinkat i korsningar men aldrig i rondeller Jag förstår inte, anser de att det är mindre viktigt att blinka i en rondell eller vet de inte hur man gör, blir osäkra, och skiter i det?

  7. #177
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av simonwellander Visa inlägg
    Har legat bakom en hel del bilar som alltid har blinkat i korsningar men aldrig i rondeller Jag förstår inte, anser de att det är mindre viktigt att blinka i en rondell eller vet de inte hur man gör, blir osäkra, och skiter i det?
    Snarare beror det på nonchalans, många tycks inte veta att den där spaken ingår i bilens standardutrustning, att den går att peta till utan att den går sönder och att den sitter på vänster sida om ratten samt fungerar både uppåt och nedåt. Däremot hittas den om och när de ljusblinkar på andra trafikanter…

  8. #178
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Engström kör långtradare, och är det något jag har iakttagit i trafiken är att det görs massor av misstag av oss vanliga personbilsförare och där man ju kan undra hur en del av oss har fått körkort överhuvudtaget när man ser hur de hanterar sin bil. Det jag också har sett är att många av dessa grejer görs runt långtradare och jag förundras hela tiden över långtradarchaffisarnas tålamod. De helljusblinkar inte och tutar inte för att sätta oss andra på plats. De är vana på något sätt med korkad omgivning och ger sig till tåls och kör själva på ett sådant sätt att olyckor undviks.

    Så jag tycker det är dags att ge Engström en brejk och lära oss leva med att folk ibland gör som dom vill. Och jag tror inte att Engström har bidragit till alltför mycket besvär i det stora hela med sin rondellkörning.
    Jag håller med!

  9. #179
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Det va där jag startade tråden, den hemliga spaken. Jag var väldigt nära att bli knosad av en halvstor firmabil på grund av att en gammal saab trodde att firmabilen oxå skulle svänga höger i rondellen. Rusningstid, 20 bilar väntar att komma in i rondellen, å så jag på hojen. 10 bilar svänger ur rondellen utan att blinka (alla engström). Saaben tror att nr 11 oxå ska svänga höger, men så va det inte. Då smäller det,just framför mitt framhjul. Naturligtvis blir jag riktigt rädd att firmabilen girar å tar mig. Bakrunden till min ilska över engströmmare.
    Jan

  10. #180
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Det va där jag startade tråden, den hemliga spaken. Jag var väldigt nära att bli knosad av en halvstor firmabil på grund av att en gammal saab trodde att firmabilen oxå skulle svänga höger i rondellen. Rusningstid, 20 bilar väntar att komma in i rondellen, å så jag på hojen. 10 bilar svänger ur rondellen utan att blinka (alla engström). Saaben tror att nr 11 oxå ska svänga höger, men så va det inte. Då smäller det,just framför mitt framhjul. Naturligtvis blir jag riktigt rädd att firmabilen girar å tar mig. Bakrunden till min ilska över engströmmare.
    Konstigt att polisen aldrig tagit mig vid mitt körsätt haft dom bakom,framför många,många gånger och dom kör lika.Konstigt,vid mitt sätt så blir det ju aldrig funderingar och det flyter kanonTror alla bräkande fått nått om bakfoten.Nä nu ska jag iväg och vara olaglig igen så ni får mat i affären.
    Senast redigerat av engström67 den 2013-04-18 klockan 11:25.

Liknande ämnen

  1. Blinkers
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-03-12, 09:33
  2. Blinkers relä??
    Av Jonas76 i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 07:49
  3. blinkers
    Av mallesan i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 16:37
  4. blinkers
    Av star 11000 i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 19:58
  5. Blinkers.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 15:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •