Sidan 17 av 33 FörstaFörsta ... 7151617181927 ... SistaSista
Resultat 161 till 170 av 325

Ämne: Hemlighet! (blinkers)

  1. #161
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Kan ni inte sluta gnälla på Engström? Det känns som om ni sitter och skriver saker i syfte att reta upp honom eller att bara få klaga i allmänhet. Det är inte min mening att vara elak mot er nu men jag tänker på övriga besökare som kanske vill läsa nyttigheter men istället får läsa klagomål mot somliga.

    Se så, nu slutar vi upp med det här pajkastandet. Pewa kan få rensa i tråden.
    Håller med, börjar bli trist ton. Så pass att vissa "forumtroll" här retar upp engström så pass att dom får snart själv åka färdtjänst genom rondellen.

    När jag knallade in i detta forum för några år sedan så noterade jag en "jävla provocerande typ här" (läs engström)....så lite får han väl då tåla Att man sen med åren märkt att det är hans stil och till skillnad mot en del andra så har han ett gott hjärta ändå, så...... Tror man på en sak så ska man ju givetvis stå för det!

    Så....som Nina säger. Det ser illa ut för besökare.

    @Ankan1....dina inlägg har jag skrattat åt som faaaan
    ....occh kul och läsa mc-bosses riktigt bra input (varför finns det ingen "thumpup" här?)

  2. #162
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Håller med, börjar bli trist ton. Så pass att vissa "forumtroll" här retar upp engström så pass att dom får snart själv åka färdtjänst genom rondellen.

    När jag knallade in i detta forum för några år sedan så noterade jag en "jävla provocerande typ här" (läs engström)....så lite får han väl då tåla Att man sen med åren märkt att det är hans stil och till skillnad mot en del andra så har han ett gott hjärta ändå, så...... Tror man på en sak så ska man ju givetvis stå för det!

    Så....som Nina säger. Det ser illa ut för besökare.

    @Ankan1....dina inlägg har jag skrattat åt som faaaan
    ....occh kul och läsa mc-bosses riktigt bra input (varför finns det ingen "thumpup" här?)
    Så olika folk uppfattar varann genom några textrader, jag har aldrig uppfattat engström så, jag är väl en lika god kålsupare jag.
    Fast jag har fått höra att jag är en energislukare och bitch när jag i grunden är emfatisk och har stort hjärta. Svårt att se den sidan när somliga redan bildat en negativ bild av mig innan man lärt känna mig. Finns folk här som gjort så, men det får stå för dem, jag bryr mig inte för jag mår i alla fall inte dåligt av min blotta uppenbarelse.

  3. #163
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vad tråden handlar om är ju hur man hanterar sin blinker och egentligen har inte tråden spårat ur på det sättet. Att det sen blivit en tråkig ton beror på att en del inte tycker att det regelverk som finns behöver följas på grund av fordonets storlek.

    Jag körde själv lastbil en del på 60-talet när man fick passa växlingarna med dubbeltrampning och styrservon bestod av stor ratt och armkraft. Det gick att anpassa körningen redan då så varför skulle det inte fungera nu när det finns hjälpaggregat som gör körningen i sig lätt och smidig. Bara man kör efter den situation som råder och efter dom regler som gäller så funkar det bra men anarki med egna regler för vissa grupper kan leda till missförstånd och kaos.
    Ove

  4. #164
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Så olika folk uppfattar varann genom några textrader, jag har aldrig uppfattat engström så, jag är väl en lika god kålsupare jag.
    Fast jag har fått höra att jag är en energislukare och bitch när jag i grunden är emfatisk och har stort hjärta. Svårt att se den sidan när somliga redan bildat en negativ bild av mig innan man lärt känna mig. Finns folk här som gjort så, men det får stå för dem, jag bryr mig inte för jag mår i alla fall inte dåligt av min blotta uppenbarelse.
    Jo, det är inte lätt. Själv är jag ju:
    snäll, givmild, trevlig, vänlig, hjälpsam, mm

    Sen är det ju trist att övriga världen och speciellt min fru stämplat mig till "en pajas". Märkligt?!?

  5. #165
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: Hemlighet! (blinkers)

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Har kört i så många år så jag vet nog hur det skall vara.
    I rest my case.

  6. #166
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Om man som yrkesförare hävdar att man är så bra att man inte behöver följa trafikregler. Tror faen att vi blir arga. Tyvärr ser man att det fins ett antal där ute som kör efter egna regler. Att då på ett allmänt forum få hävda sin uppfattning tycker jag vore fel att strypa, så låt detta debatteras färdigt. Att tonen blir råare efter hand ligger väl i frågans natur. Att sen det vi svenssonidioter ibland tycker om tunga trafikens beteende där ute har fått en beskyddare å namn.
    Jan

  7. #167
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Vid närmare eftertanke är det väl lika bra att lägga ner tråden? Vi kommer väl ändå ingen vart?
    Jan

  8. #168
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vid närmare eftertanke är det väl lika bra att lägga ner tråden? Vi kommer väl ändå ingen vart?
    Allt går ju ändå bara runt, runt, runt.

    Nä skämt åsido, påhopp på persons yrkesutövande tycker jag inte hör hemma här, det diskuteras blinker i rondell, inte hur usel någon är som kör si eller så.


  9. #169
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Sant Nina, på grund av anledning ballade de ur om man säger så
    Jan

  10. #170
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jag ändrar mig inte men disskuterar det ej mer OCH är medveten OM vad som står i boken.Men det skiter jag i.
    Så du anser att; så länge man är medveten om trafikreglerna som står i boken så är det att okej att bryta mot dem?

Liknande ämnen

  1. Blinkers
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-03-12, 09:33
  2. Blinkers relä??
    Av Jonas76 i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 07:49
  3. blinkers
    Av mallesan i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 16:37
  4. blinkers
    Av star 11000 i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 19:58
  5. Blinkers.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 15:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •