Sidan 14 av 33 FörstaFörsta ... 4121314151624 ... SistaSista
Resultat 131 till 140 av 325

Ämne: Hemlighet! (blinkers)

  1. #131
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Lugna och fina nu, jag förstår Engström så väl, förr för några år sen behövde man inte alls blinka ut om man skulle bara rakt fram i rondellen, det ansågs vara lika körning som i en korsning. Många kör fortfarande så, t o m jag kan glömma bort mig och köra rakt fram utan högerblink när jag kör ut. Tycker faktiskt det ger en bra bild på vart folk ska nånstans, alltså rakt fram.

    Skulle man höger la man sig i höger körfält före rondellen, la på blinkers och svängde ut första utfarten.
    Skulle man rakt fram la man sig i höger körfält och körde ut på andra utfarten utan blinkers, alltså rakt fram.
    Skulle man vänster eller vända i rondellen la man sig i vänster körfält före rondellen och la på vänster blinker. Hur enkelt som helst.


    Tyvärr kör folk galet i rondellerna i dag, de vet inte hur de ska köra där. Det är faktiskt mer rörigt än det var på 80-talet. Sen den där polismannen hittade på att alla måste blinka höger ut ur en rondell tycker jag det blev rörigare än det behöver vara. Han tyckte dessutom att man inte behövde använda vänster blinker när man skulle vänster.

    Jag själv tycker att det är lättare som med det blåmarkerade här ovan, ska man inte svänga så låt blinkersen vara. Nu måste man blinka ut oavsett om man ska höger, rakt fram eller ut åt vänster eller vändning.
    Trafiken blir allt tätare, ska man inte behöva vänta i onödan vid inträde i rondellen bör man i god tid se vilka som är på väg ut.
    Jan

  2. #132
    Ankan1
    Gäst

  3. #133

  4. #134
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Ove

  5. #135
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Om man i sitt yrke blir så hemmablind att man inte behöver följa trafikregler är det illa. När man själv blir så jäkla bra så man står över regelverket. Tänker att alla andra i trafiken är ju bara idioter. Om detta är en utspridd uppfattning pland yrkeschaffisar då blir jag rädd på riktigt.
    Ja ska man vara rädd så är det ju när man ser hur svensson far fram.Men det är ju som en åkare sa jag jobbade åt,diskutera aldrig trafik med svensson...så sant,så sant.Tänk om man skulle fara fram som en tok så hade man ju kört ihjäl massor vid detta laget.Man får ju rädda livet på andra hela dagarna.

  6. #136
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Kör man Honda motorcykel så tycker jag faktiskt att man kan göra lite egna trafikregler...
    Ja tänk,nä tur man åker triumph

  7. #137
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vi som kör BMW GS, har ju inga problem med rakt fram i rondellen
    Konstig???dom strävar ju att dra åt höger vid gaspådrag,kanske därför man blinkar höger.

  8. #138
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Lugna och fina nu, jag förstår Engström så väl, förr för några år sen behövde man inte alls blinka ut om man skulle bara rakt fram i rondellen, det ansågs vara lika körning som i en korsning. Många kör fortfarande så, t o m jag kan glömma bort mig och köra rakt fram utan högerblink när jag kör ut. Tycker faktiskt det ger en bra bild på vart folk ska nånstans, alltså rakt fram.

    Skulle man höger la man sig i höger körfält före rondellen, la på blinkers och svängde ut första utfarten.
    Skulle man rakt fram la man sig i höger körfält och körde ut på andra utfarten utan blinkers, alltså rakt fram.
    Skulle man vänster eller vända i rondellen la man sig i vänster körfält före rondellen och la på vänster blinker. Hur enkelt som helst.


    Tyvärr kör folk galet i rondellerna i dag, de vet inte hur de ska köra där. Det är faktiskt mer rörigt än det var på 80-talet. Sen den där polismannen hittade på att alla måste blinka höger ut ur en rondell tycker jag det blev rörigare än det behöver vara. Han tyckte dessutom att man inte behövde använda vänster blinker när man skulle vänster.

    Jag själv tycker att det är lättare som med det blåmarkerade här ovan, ska man inte svänga så låt blinkersen vara. Nu måste man blinka ut oavsett om man ska höger, rakt fram eller ut åt vänster eller vändning.
    Tur det finns nån här som fattar hur jag menar trevlig vår och sommar på dig Nina och hoppas du får många fina mc dagar Även ni andra P.r.o, 200 mil per dygn och mopedåkareSe upp för inkompetenta yrkesförare bara.
    Senast redigerat av engström67 den 2013-04-16 klockan 13:11.

  9. #139
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Kan man lära dom köra lastbil, hamstern menar jag ?
    Jan

  10. #140
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Tur det finns nån här som fattar hur jag menar trevlig vår och sommar på dig Nina och hoppas du får många fina mc dagar Även ni andra P.r.o, 200 mil per dygn och mopedåkareSe upp för inkompetenta yrkesförare bara.
    Jag vet, 0,2 tonnare gör bäst i att köra in i skogen å gömma sig när det kommer en 60 tonnare
    Jan

Liknande ämnen

  1. Blinkers
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-03-12, 09:33
  2. Blinkers relä??
    Av Jonas76 i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 07:49
  3. blinkers
    Av mallesan i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 16:37
  4. blinkers
    Av star 11000 i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 19:58
  5. Blinkers.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 15:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •