Sidan 13 av 33 FörstaFörsta ... 3111213141523 ... SistaSista
Resultat 121 till 130 av 325

Ämne: Hemlighet! (blinkers)

  1. #121
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Vet det siddu ska jag till vänster så blinkar jag vänster sedan höger ut.Kör jag rakt fram så gör jag ingenting.Vem skulle ha glädje av det
    Kanske Gubben i Sala som du tryckte till och sen idiotförklarar i inlägg 41. Förmodligen visade du inte vart du skulle utan bara korsade hans väg. Att dumsnuten du pratade med efteråt bara skrattade åt händelsen istället för att sätta dit dig får man väl se som ren tur.


    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jaa då hade man ju fått blinka höger och sedan vänster ut
    Ja fan trot´.
    Ove

  2. #122
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Du Ove korsade jag hans väg??.Gubbfan hävdade till polisen att tradaren stod i vänstra filen och han i höger fil ,men den där tradaren som som med 35ton tegel på flaket accade före in i rondellen?? och klämde min lilla bil när jag skulle köra om den på höger sida,rätt åt fanskapet.Tycker du ska slänga dig på din hoj och dra upp te dalarna och följa med mig en dag så ska du nog få lära dig ett och annat. Jag skulle vänster i rondellen.Kanske skulle blinkat höger ur från start och svängt vänster
    Senast redigerat av engström67 den 2013-04-16 klockan 08:15.

  3. #123
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Du Ove jag skulle vänster i rondellen,en liten rondell,alltså blinka jag vänster och sedan höger när jag gick ur.
    Nämmen hoppsan! Där bröt du mot din egentillverkade regel! Blinka ut ur rondellen och naturligtvis är olyckan där! vilken otur!!
    Ove

  4. #124
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nämmen hoppsan! Där bröt du mot din egentillverkade regel! Blinka ut ur rondellen och naturligtvis är olyckan där! vilken otur!!
    Du menar om jag gett fan i att blinka och bara svängt vänster så hade inte gubben kört om på höger.hallå som sagt blinkar alltid.Men inte när jag kör rakt fram,alltså ska inte svänga nånstans utan endast rakt fram.Denna tråd kan bli 1000tals sidor för jag ger mig aldrigMen inte konstigt att helst gubbar sitter och åker hoj med blinkersen på km efter km,=0 koll.
    Senast redigerat av engström67 den 2013-04-16 klockan 08:30.

  5. #125
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Du menar om jag gett fan i att blinka och bara svängt vänster så hade inte gubben kört om på höger.hallå som sagt blinkar alltid.Men inte när jag kör rakt fram,alltså ska inte svänga nånstans utan endast rakt fram.Denna tråd kan bli 1000tals sidor för jag ger mig aldrig
    Ove

  6. #126
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kärringarna har syjunta och vi forum

  7. #127
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Om man i sitt yrke blir så hemmablind att man inte behöver följa trafikregler är det illa. När man själv blir så jäkla bra så man står över regelverket. Tänker att alla andra i trafiken är ju bara idioter. Om detta är en utspridd uppfattning pland yrkeschaffisar då blir jag rädd på riktigt.
    Jan

  8. #128
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Lugna och fina nu, jag förstår Engström så väl, förr för några år sen behövde man inte alls blinka ut om man skulle bara rakt fram i rondellen, det ansågs vara lika körning som i en korsning. Många kör fortfarande så, t o m jag kan glömma bort mig och köra rakt fram utan högerblink när jag kör ut. Tycker faktiskt det ger en bra bild på vart folk ska nånstans, alltså rakt fram.

    Skulle man höger la man sig i höger körfält före rondellen, la på blinkers och svängde ut första utfarten.
    Skulle man rakt fram la man sig i höger körfält och körde ut på andra utfarten utan blinkers, alltså rakt fram.
    Skulle man vänster eller vända i rondellen la man sig i vänster körfält före rondellen och la på vänster blinker. Hur enkelt som helst.


    Tyvärr kör folk galet i rondellerna i dag, de vet inte hur de ska köra där. Det är faktiskt mer rörigt än det var på 80-talet. Sen den där polismannen hittade på att alla måste blinka höger ut ur en rondell tycker jag det blev rörigare än det behöver vara. Han tyckte dessutom att man inte behövde använda vänster blinker när man skulle vänster.

    Jag själv tycker att det är lättare som med det blåmarkerade här ovan, ska man inte svänga så låt blinkersen vara. Nu måste man blinka ut oavsett om man ska höger, rakt fram eller ut åt vänster eller vändning.

  9. #129
    Kör man Honda motorcykel så tycker jag faktiskt att man kan göra lite egna trafikregler...

  10. #130
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Kör man Honda motorcykel så tycker jag faktiskt att man kan göra lite egna trafikregler...
    Vi som kör BMW GS, har ju inga problem med rakt fram i rondellen
    Jan

Liknande ämnen

  1. Blinkers
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-03-12, 09:33
  2. Blinkers relä??
    Av Jonas76 i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 07:49
  3. blinkers
    Av mallesan i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 16:37
  4. blinkers
    Av star 11000 i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 19:58
  5. Blinkers.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 15:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •