Sidan 29 av 33 FörstaFörsta ... 192728293031 ... SistaSista
Resultat 281 till 290 av 325

Ämne: Hemlighet! (blinkers)

  1. #281
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Bra exempel Bosse, men fins massvis med exempel varför det är en fördel att visa vart man är på väg.
    Jan

  2. #282
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vet inte om värmlänningar är speciella, men de verkar resonera så här: jag vet vart jag ska, men det har ingen annan med att göra.

  3. #283
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vet inte om värmlänningar är speciella, men de verkar resonera så här: jag vet vart jag ska, men det har ingen annan med att göra.
    engström är nog värmlänning ?
    Jan

  4. #284
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    -Börjar få tics, kan inte sluta följa den här helt "galna" tråden. Men den visar glasklart hur tänket kring blinkers och körning ser ut hos övriga befolkningen även utanför det här forumet I guess!

  5. #285
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Underbart kunde inte låta bli och tur nu tråden inte handlar om cyklister
    Inbyggd blinkers som man aktiverar med en Bluetoothkontroll på styret

    http://youtu.be/ZIiLKjXO5hQ
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  6. #286
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
    Underbart kunde inte låta bli och tur nu tråden inte handlar om cyklister
    Inbyggd blinkers som man aktiverar med en Bluetoothkontroll på styret

    http://youtu.be/ZIiLKjXO5hQ
    Även cyklister bör blinka
    Jan

  7. #287
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Även cyklister bör blinka
    Hur ser man det bakifrån?

  8. #288
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Proffsen???veckans skratt men håller med ,det räcker nu.Och visst andvänder den lilla spaken mer än andra tydligen bara för att vara tydlig för mina medtrafikanter.Men ej RAKT fram för det hjälper ju ingen..Är ju lika korkat att stå vid ett trafikljus och blinka vänster trots att den filen bara leder till vänster
    Har läst hela tråden och fastnat mest för det som du som yrkeschaufför av lastbil skriver. Du verkar köra egna race mest hela tiden. Hade du betett sig som du gör under en uppkörning hade du aldrig någonsin fått körkort för B ens.

    Att inte blinka vänster i en fil för endast vänstersvängande eller inte blinka ur en rondell alltid hade resulterat i att du efter avslutat förarprov inte fått körkort. Du har körkort redan, jag skriver bara vad som hänt om du inte haft det.

    Du verkar inte heller ta till dig av andras högst intelligenta och sansade inlägg utan bara kör på med att du vet bäst och ingen ska tala om för dig hur du ska göra.

    Du är faktiskt en skam för er som kör de stora fordonen. Vi andra i privatbilar beundrar er att ni kan framföra dessa stora fordonen och sen läser vi vad du skriver...

    Du tillhör ju faktiskt de få och skönt är ju det för den absoluta majoriteten av lastbilsförarna vet hur man gör och föregår med gott exempel.

  9. #289
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Svea rike
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av engström67
    ... men skiter väl ja i.
    Darwinpriset går till...

  10. #290
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Värmepumpen Visa inlägg
    Har läst hela tråden och fastnat mest för det som du som yrkeschaufför av lastbil skriver. Du verkar köra egna race mest hela tiden. Hade du betett sig som du gör under en uppkörning hade du aldrig någonsin fått körkort för B ens.

    Att inte blinka vänster i en fil för endast vänstersvängande eller inte blinka ur en rondell alltid hade resulterat i att du efter avslutat förarprov inte fått körkort. Du har körkort redan, jag skriver bara vad som hänt om du inte haft det.

    Du verkar inte heller ta till dig av andras högst intelligenta och sansade inlägg utan bara kör på med att du vet bäst och ingen ska tala om för dig hur du ska göra.

    Du är faktiskt en skam för er som kör de stora fordonen. Vi andra i privatbilar beundrar er att ni kan framföra dessa stora fordonen och sen läser vi vad du skriver...

    Du tillhör ju faktiskt de få och skönt är ju det för den absoluta majoriteten av lastbilsförarna vet hur man gör och föregår med gott exempel.
    Har gått på körskola och fått lärt mig det som jag gör,och rätt logiskt.Sedan kom Eu in i bilden och det vart ändringar.MEN du ska veta att nu börjar dom lära ut på Trafikskolorna igen som det en gång va.Du är välkommen att följa med mig en dag så skulle du nog få se och lära dig nått som du inte har en aning om.Och efter snart 30 år som yrkeschaufför så är jag van att dom små i trafiken alltid vet hur det ska vara.Jag vet vad jag håller på med och som vanligt aldrig fått en prick för nått så kanske jag drömmer ändå pga att andra vet bäst.Fel av mig att ens kommentera i denna tråd från första början då garnnystanet från syjuntan är hur långt som helst.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-02-27 klockan 01:01.

Liknande ämnen

  1. Blinkers
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-03-12, 09:33
  2. Blinkers relä??
    Av Jonas76 i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 07:49
  3. blinkers
    Av mallesan i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 16:37
  4. blinkers
    Av star 11000 i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 19:58
  5. Blinkers.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 15:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •