Sidan 9 av 33 FörstaFörsta ... 789101119 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 325

Ämne: Hemlighet! (blinkers)

  1. #81
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Snick snack åk karusell,men den som jobbar i trafiken och kör minst 20000mil per år vet minst.
    Jag vet enl en åkare jag jobbade åt tidigare som sa..diskutera aldrig trafik med svensson för dom vet bäst=ingenting)
    Men hör gärna av er den som känner för det så får denne följa med en dag,då vet jag det låter annorlunda.Men som vanligt så kommer svensken med undanflykter när sanningen kommer ikapp.
    Tack för erbjudandet men jag åker nog hellre med Bosse för han kan trafikreglerna. Dessutom verkar det som han har flera medtrafikanter och inga mottrafikanter där nere i Skåne.
    Ove

  2. #82
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tack för erbjudandet men jag åker nog hellre med Bosse för han kan trafikreglerna. Dessutom verkar det som han har flera medtrafikanter och inga mottrafikanter där nere i Skåne.
    Bra skrivet Ove, och framförallt helt rätt!
    Värsta sortens yrkeschaufförer är dom som skrävlar och påstår sej vara ofelbara!!!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #83
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Bra skrivet Ove, och framförallt helt rätt!
    Värsta sortens yrkeschaufförer är dom som skrävlar och påstår sej vara ofelbara!!!
    Håller med!
    Tycker inte om att man tillverkar egna regler och tror på dem.

    Mc Bosse tycker jag förklarar på ett bra sätt vad som gäller!

    Alla skall på samma håll i en rondell,finns ingen anledning att blinka när man kör in.
    Man blinkar väl inte när vägen svänger åt vänster?

    Däremot är det lag på att blinka ut ur en rondell och t.o.m böter om man inte gör det om oturen är framme och farbror blå ser det.Många som fått erfara det.

  4. #84
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    .Har en kollega som följde efter en karl in på en mack och slet upp hans dörr och slet bort blinkersspaken och sa denna behöver inte du gubbjävelskitbra.
    Verkligen moget gjort av en yrkeschaufför!

    Sen har du mage att klaga på utländska chaufförer.Skärpning!

  5. #85
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Störst kör först ?
    Jan

  6. #86
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Norsk binkers. Jag kom körandes genom Ckarlottenbergs centrum, hade en norsk förare framför mig som uppenbarligen letade efter en parkeringsplats. Han ser en till höger, blinkar och helt plötsligt svänger han till vänster i stället.

  7. #87
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tack för erbjudandet men jag åker nog hellre med Bosse för han kan trafikreglerna. Dessutom verkar det som han har flera medtrafikanter och inga mottrafikanter där nere i Skåne.
    Och du har aldrig framfört något fordon i Malmö misstänker jag.

  8. #88
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Och du har aldrig framfört något fordon i Malmö misstänker jag.
    Jodå - inte det värsta jag upplevt. Sen har jag inte heller märkt att MC-Bosse håller på med generellt gnäll på sina medtrafikanter, kanske beror det på hur man kör hur upplevelsen blir.
    Senast redigerat av Ove den 2013-04-13 klockan 20:12.
    Ove

  9. #89
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    I rondeller där det är två körfält in och två körfält ut finns det ett faktum. Den som kör in i rondellen i höger körfält och som ligger kvar i höger körfält för att köra ut i tredje avfarten riskerar STORT att bli påkörd av någon som ligger i vänster körfält och ska ut i andra avfarten. Och det gör ont även om man har "rätt" (framhärdar att det är en väg och körfältsbytesregler gäller osv).

    Så ska man ut i tredje avfarten ligger man lämpligen i vänster, byter till höger innan man ska ut och lämnar sedan rondellen. Detta är vad jag lärde mig i körskolan förra sommaren när jag tog mitt MC-kort och som jag fick rådet att köra i rondeller vid uppkörning. Jag gjorde också så vid uppkörningen och fick beröm av inspektören.

    Jag fick också höra att körskolor generellt inte lär ut det idiotiska att ligga och köra runt endast i höger körfält.
    Senast redigerat av Jourtjänst den 2013-04-13 klockan 20:48.

  10. #90
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    I rondeller där det är två körfält in och två körfält ut finns det ett faktum. Den som kör in i rondellen i höger körfält och som ligger kvar i höger körfält för att köra ut i tredje avfarten riskerar STORT att bli påkörd av någon som ligger i vänster körfält och ska ut i andra avfarten. Och det gör ont även om man har "rätt" (framhärdar att det är en väg och körfältsbytesregler gäller osv).

    Så ska man ut i tredje avfarten ligger man lämpligen i vänster, byter till höger innan man ska ut och lämnar sedan rondellen. Detta är vad jag lärde mig i körskolan förra sommaren när jag tog mitt MC-kort och som jag fick rådet att köra i rondeller vid uppkörning. Jag gjorde också så vid uppkörningen och fick beröm av inspektören.

    Jag fick också höra att körskolor generellt inte lär ut det idiotiska att ligga och köra runt endast i höger körfält.
    Många ligger i fel fil, t ex i höger körfält och svänger vänster så att säga. Det högra körfältet är avsett för högersväng eller rakt fram, ska man vänster ska man välja vänster körfält men många skiter i det där och genar över två filer, ligger i höger körfält och kör runt etc. Tycker det var bättre förr, på 80-talet. Folk verkade köra bättre då i rondellerna.

    För att inte glömma nämna dem som kommer till en rondell och stoppar in halva bilen innan de stannar för att lämna företräde. Det sker ofta här hemma, halva biljä... står i körfältet i rondellen och blockerar trafiken i rondellen.
    Senast redigerat av Nina den 2013-04-13 klockan 21:04.

Liknande ämnen

  1. Blinkers
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-03-12, 09:33
  2. Blinkers relä??
    Av Jonas76 i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 07:49
  3. blinkers
    Av mallesan i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 16:37
  4. blinkers
    Av star 11000 i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 19:58
  5. Blinkers.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 15:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •