Sidan 20 av 33 FörstaFörsta ... 10181920212230 ... SistaSista
Resultat 191 till 200 av 325

Ämne: Hemlighet! (blinkers)

  1. #191
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Ganska tidigt i vår fordonshistoria kom man på att det va en fördel för övriga trafikanter att visa vart man va på väg.
    Jan

  2. #192
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    Sv: Hemlighet! (blinkers)

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ganska tidigt i vår fordonshistoria kom man på att det va en fördel för övriga trafikanter att visa vart man va på väg.
    Gäller nog inte yrkeschaufförer verkar det som!

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #193
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Hemlighet! (blinkers)

    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Gäller nog inte yrkeschaufförer verkar det som!

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    Yrkeschaffisar är rätt bra på att ge tecken tycker jag. Mycket oftare amatörer som struntar i det.

  4. #194
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Gäller nog inte yrkeschaufförer verkar det som!

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    Vad fick du luft ifrån då???undra vilka du menar.Dom som visar vad dom ska eller svennepelle som bara ska hem.Det är ju tydligt att det är många som inte har en aning om vad som är bäst.Men det är ju tydligen modernt nu för tiden att inte lära sig någonting.Men det smäller ju hela tiden med,och det är ju 95% svensson som har fullt upp med facebook och annat nöje bakom ratten,bla bla
    Senast redigerat av engström67 den 2013-04-20 klockan 01:16.

  5. #195
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ganska tidigt i vår fordonshistoria kom man på att det va en fördel för övriga trafikanter att visa vart man va på väg.
    Det har jag ju sagt hela tiden,men ni envisas med att man ENDAST ska blinka när man lämnar rondell,hjälper föga andra.sluta inbilla er att ni vet vad som är smidigaste vid rondellkörning,herregud vakna.Jag jobbar i trafiken och kör 20000mil per år och gjort det prickfritt i 30år snart vad fan tror ni,patetiskt

  6. #196
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Det har jag ju sagt hela tiden,men ni envisas med att man ENDAST ska blinka när man lämnar rondell,hjälper föga andra.sluta inbilla er att ni vet vad som är smidigaste vid rondellkörning,herregud vakna.Jag jobbar i trafiken och kör 20000mil per år och gjort det prickfritt i 30år snart vad fan tror ni,patetiskt
    Snälla,
    du och jag har ungefär samma jobb... 2080 (heltid) timmar per år plus max 250 timmar övertid (200 utan dispens ) med en snittfart på 76 km /h är ungefär 17500 mil... och jag antar att du även lastar eller lossar någonstans...
    Nå väl ditt liv ditt beslut...

    Så skippa skitsnacket--->
    arbetar/kör du mer då har du precis bevisat att du begår betydligt grövre brott än "underlåtenhet att ge föreskrivet tecken" .
    Jo just det... du tror att jorden stannar om du inte levererar dina varor till ICA, fundera då lite på, vem som levererar din Diesel...! och han använder, hoppas jag blinkers när han byter körfält/lämnar cirkulationsplats, precis som jag. jag har precis som andra trafikanter en dålig dag ibland, så jag är långt ifrån felfri... men att sedan sitta och förneka mina brister , ???
    Nä jag står för dom felen jag begår, framförallt om jag är medveten om dom. men gällande lagstiftning är jag väldigt anpassningsbar till.. oavsett vad jag tycker om den.


    Nu är jag lite påverkad av alkohol....men jag ville verkligen få det sagt, bara för historien !

    och så den här jävla så att alla förstår !
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  7. #197
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: Hemlighet! (blinkers)

    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg

    Nu är jag lite påverkad av alkohol....men jag ville verkligen få det sagt, bara för historien !

    och så den här jävla så att alla förstår !
    Ibland kan alkohol få fram förvånansvärt kloka kommentarer! :-)

  8. #198
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Ibland kan alkohol få fram förvånansvärt kloka kommentarer! :-)
    Kan bara instämma!
    Ove

  9. #199
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Hmmm, min uppfattning är att alkohol gör folk ärliga.
    Tack namn att du kör efter reglementet.
    Jan

  10. #200
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Snälla,
    du och jag har ungefär samma jobb... 2080 (heltid) timmar per år plus max 250 timmar övertid (200 utan dispens ) med en snittfart på 76 km /h är ungefär 17500 mil... och jag antar att du även lastar eller lossar någonstans...
    Nå väl ditt liv ditt beslut...

    Så skippa skitsnacket--->
    arbetar/kör du mer då har du precis bevisat att du begår betydligt grövre brott än "underlåtenhet att ge föreskrivet tecken" .
    Jo just det... du tror att jorden stannar om du inte levererar dina varor till ICA, fundera då lite på, vem som levererar din Diesel...! och han använder, hoppas jag blinkers när han byter körfält/lämnar cirkulationsplats, precis som jag. jag har precis som andra trafikanter en dålig dag ibland, så jag är långt ifrån felfri... men att sedan sitta och förneka mina brister , ???
    Nä jag står för dom felen jag begår, framförallt om jag är medveten om dom. men gällande lagstiftning är jag väldigt anpassningsbar till.. oavsett vad jag tycker om den.


    Nu är jag lite påverkad av alkohol....men jag ville verkligen få det sagt, bara för historien !

    och så den här jävla så att alla förstår !
    Har du nyktrat till eller.Man kan ju fundera på vad du druckit eller är du blind.Du snackar om att blinka vid fil byte,vadå vem fan har sagt att man inte gör det.Det ENDA jag sagt är att jag inte blinkar när jag kör rakt fram i en rondell och tycker det underlättar om folk blinkar vänster,med och då brakar skiten loss.Så läs och skippa skitsnacket själv.Finns ju yrkeschaufförer OCH yrkeschaufförer.

Liknande ämnen

  1. Blinkers
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-03-12, 09:33
  2. Blinkers relä??
    Av Jonas76 i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 07:49
  3. blinkers
    Av mallesan i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 16:37
  4. blinkers
    Av star 11000 i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 19:58
  5. Blinkers.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 15:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •