Sidan 27 av 33 FörstaFörsta ... 172526272829 ... SistaSista
Resultat 261 till 270 av 325

Ämne: Hemlighet! (blinkers)

  1. #261
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jo men visst är det så. Men hoppas du inte glömmer blinka höger då du skall därifrån
    Näää, Olle blinka är tramsigt, inget tuffa gubbar hålls med.
    Jan

  2. #262
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Lustigt det som jag hela tiden sagt men blivit idiot förklarad för,diskuteras utan migVänsterblink när jag rundar rondell dock ej krav påhittad av nån korkad men underlättar för andra,höger blink om jag tar första höger men dock ej blink vid körning rakt fram,alltså in i rondell och ut i 2,a där brakade tugget igång men rätt logiskt att jag ska dit eftersom jag inte blinkar vänster.Tydligen fler som är inne på min linje.Alltså allt för flyt i trafiken.Om inte kör fram till rondell stanna och gissa vad folk ska
    Enda problemet är att du har fel om jag förstår dig rätt. Du blinkar altså inte ut ur rondell när du ska rakt fram?

    Detta gäller oavsett vad du tycker om det!
    Blinka gärna in i rondell men inte krav.
    Blinka ALLTID ut ur rondell, även om du ska rakt fram.

    Lägger med länken igen: http://korkortonline.se/teori/cirkulationsplats/

    Ganska ointressant vad man har för egen åsikt. Jag som medtrafikant har rätt svårt att veta vilka regler just du kör efter.

  3. #263
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Häromdagen blev jag sugen att köra rakt fram i en rondell. Då lägger man i offroadläget på ESAn, ettans växel, Rätt över kullen så penseer å annat nyplanterat flyger i luften. Det är rakt fram i rondellen.
    App ap," tagande av olovlig väg"
    Penningböter 400 SEK

    Hoppas nu att det anses klargjort hur man ska ge tecken vid körnings cirkulationsplats, och att även "engströmare" har förstått hur reglerna/lagen fungerar...
    Blinka höger när ni lämnar cirkulationsplatsen, oavsett vilken avfart ni ska ut.

    Så enkelt att tom jag klarar av att förstå det trots några kalla öl efter en vecka i lastbilen.

    Jag skulle ha blivit en grym trafikpolis
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  4. #264
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Så enkelt att tom jag klarar av att förstå det trots några kalla öl efter en vecka i lastbilen.
    Jag skulle ha blivit en grym trafikpolis
    Va? Dricker du öl i lastbilen?

  5. #265
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    App ap," tagande av olovlig väg"
    Penningböter 400 SEK

    Hoppas nu att det anses klargjort hur man ska ge tecken vid körnings cirkulationsplats, och att även "engströmare" har förstått hur reglerna/lagen fungerar...
    Blinka höger när ni lämnar cirkulationsplatsen, oavsett vilken avfart ni ska ut.

    Så enkelt att tom jag klarar av att förstå det trots några kalla öl EFTER en vecka i lastbilen.

    Jag skulle ha blivit en grym trafikpolis

    Läs igen... Avseende spydigheter från föregående helg...
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  6. #266
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Den här tråden har säkert givit information om rondellkörning så att alla förstår hur man ska blinka. Ja nästan alla iallafall.
    Ove

  7. #267
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Den här tråden har säkert givit information om rondellkörning så att alla förstår hur man ska blinka. Ja nästan alla iallafall.
    Jo, men hur många varv får man köra????

  8. #268
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jo, men hur många varv får man köra????
    Det är oftast minst 1/4 varv men åt andra hållet finns ingen begränsning. Mina peronliga rekord är när vag visade väg på mc med ett gäng efter mig och nån byggt om stan - 2 1/2 varv innan vi var på fel spår men ändå ute ur karusellen. Med bil blev det typ >3 varv innan kartläsaren kom med en idé om vart vi skulle. Men det var lugnt, jag fortsatte bara i samma fil så jag behövde inte blinka.
    Ove

  9. #269
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg

    Läs igen... Avseende spydigheter från föregående helg...
    Det var ett försök från min sida att vara rolig. Tolkade du det på annat sätt ber jag om ursäkt. Självklart förstod jag att du menade efter körning.
    Magnus

  10. #270
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av magnusda Visa inlägg
    Det var ett försök från min sida att vara rolig. Tolkade du det på annat sätt ber jag om ursäkt. Självklart förstod jag att du menade efter körning.
    Magnus
    Sorry, men det här är en fråga som jag brinner för då jag drabbas av "engströmare" varje dag i jobbet , och när så kallade yrkesmän/kollegor ifrågasätter mig , trots att dom själva inte ens kan ta till sig lagar och regler, så jag kan låta "lite" tvär.
    Inte gjorde jag det lättare för mig när jag missade dina smilies, f-låt

    I verkligheten är jag rätt trevlig trots att jag både är lite tjock och rätt ful

    Stefan
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

Liknande ämnen

  1. Blinkers
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-03-12, 09:33
  2. Blinkers relä??
    Av Jonas76 i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 07:49
  3. blinkers
    Av mallesan i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 16:37
  4. blinkers
    Av star 11000 i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 19:58
  5. Blinkers.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 15:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •