Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 36 av 36

Ämne: Ny utrustning 2013?

  1. #31
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Jag har inte kostat på mig så mycket; blev ett par Beg. Timberland Boots som jag dekorerade med hundalsband.
    Fick även tillfälle att köpa ett par skinnhandskar väldigt billigt på Jysk, dom klipptes av och är i full färd med att montera nitar på dem.


  2. #32
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Passar bra till din hoj.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  3. #33
    Mats: Vad är det för nackskydd du köpt? Modell/Pris? och vilken modell hade du tidigare?

    Vad fick du ge för Proton-skyddsvästen?

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    För mig är det standardutrustning vid all körning! Har varit med om ett par rejäla smällar under min hojåkartid. Senast i höstas räddades jag från allvarligare nackskador tack vare mitt gamla nackskydd. Fick beröm av läkaren för min goda skyddsnivå. Hjälmen var inte vacker, men klarade mig helt utan nackproblem trots ett par rejäla smällar mot vägen. Kom undan med tre frakturer i foten, ett spräckt revben och en mindre fraktur i ena axeln...

  4. #34
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av goldfish Visa inlägg
    Mats: Vad är det för nackskydd du köpt? Modell/Pris? och vilken modell hade du tidigare?

    Vad fick du ge för Proton-skyddsvästen?
    Handlade alla prylar hos Dick på MC-boden. Eftersom jag köpte dubbla uppsättningar av allt, hustrun skulle också ha ny utrustning förhandlade jag mig till en rabatt på 15%. På länken kan du se skydden jag köpte och deras priser.
    Mc-boden säljer även på postorder. Går alltid att diskutera priser med Dick om man handlar lite mer produkter.
    Nackskyddet jag har sen förut är ett Leatt Neck Brace, av den första generationen.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #35

    Sv: Ny utrustning 2013?

    Får man fråga varför du just köpte alpinestars? Jag har själv tänkt köpa nackskydd och vill att det ska vara bra. Några erfarenheter ämnen så länge?

    Har du skyddet utanpå jackan, jag antar det? (dum fråga kanske)?

  6. #36
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av goldfish Visa inlägg
    Får man fråga varför du just köpte alpinestars? Jag har själv tänkt köpa nackskydd och vill att det ska vara bra. Några erfarenheter ämnen så länge?

    Har du skyddet utanpå jackan, jag antar det? (dum fråga kanske)?
    Ingen speciell orsak till just det märket, utan det var det som Dick sålde.

    Finns många snarlika modeller av att antal olika märken. Tror inte att det spelar så stor roll vilken man väljer. Det viktiga är att det är bekvämt och funkar ihop med hjälmen. Har aldrig haft några som helst problem med att använda skyddet. Hindrar mig inte på något sätt och jag tänker inte ens på att det sitter där.

    Har skyddet löst utanpå jackan, för mig funkar det lika bra som att använda de remmar som följer med för att fixera det.

    Om man vill ha det under jacka blir det genast mer komplicerat. KTM har en jacka som passar till deras skydd. Finns nog även någon modell från JOFAMA som kan funka.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2013-04-10 klockan 11:56.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Säljes: Mc-utrustning.
    Av pentti01 i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-06-25, 20:09
  2. Ny mc-utrustning 2011?
    Av pewa i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 20:03
  3. Personlig utrustning
    Av Beppe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 15:50
  4. Ny utrustning
    Av Jonas76 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 22:56
  5. Utrustning & säkerhet
    Av Gurrag i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •