Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Nytt rekord! (Premiärtur)

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Säger då dä! Första turen 3/4? Blev bara till macken för att byta luft, drygt 2 mil, Alltid något, men sent.
    Ove

  2. #12
    Ankan1
    Gäst
    Ca 130 mil sedan start.Var 7 grader varmt igår.

  3. #13
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144

    Sverige ä avlångt

    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Ca 130 mil sedan start.Var 7 grader varmt igår.
    Nu är det -7 grader här i Väse Värmland, MC no way kanske sommardäck på bilen i morron

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Nu är det -7 grader här i Väse Värmland, MC no way kanske sommardäck på bilen i morron
    Jag for förbi Väse i morse vid 7-tiden i morse på väg till Sjötorp. Därifrån till Hornborga för att titta på pippidans. Det kanske var för tidigt och för kallt för ungdomarna då.

  5. #15
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144

    Smile Jetlag

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag for förbi Väse i morse vid 7-tiden i morse på väg till Sjötorp. Därifrån till Hornborga för att titta på pippidans. Det kanske var för tidigt och för kallt för ungdomarna då.
    Jag har precis kommit hem från Gran Canaria de har en timme bakåt, så jag var jetlagad vid denna tidpunkt. Ett annat minus är att min ryggrad tinade upp där nere och jag kännde livet återkomma men frös väldigt snabbt igen.
    Det var duktigt av dig att dra iväg så tidigt o långt, jag har tydligen mycket att lära.
    Tur att jag är så ung, mjuk i kroppen och läraktig... 51år o flagnar på näsan

  6. #16
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Premiärturen för i år blev äntligen av i går, inte långt men 11 mil och 6-7 + grader underbart. Förra året vid den här tiden började jag mina första staplande steg mot MC kortet, kändes überskönt att det ligger bakom en och att en lååååång härlig säsong liggande framför en.

    Kändes skönt att kryp, undanmanövring, bromsning satt där det skulle. Har anmält mig till en av SMC avrostningskurser nu i april vilket jag ser mkt framemot. Trodde allt att vi skulle kunna ta en tur även idag men i skrivande stund har eländet börjat igen snö/regn ååhh. Blir till att läsa den eminenta
    Full Kontroll din guide till säkrare MC-körning av SMC istället.

    http://svmc.se/upload/SMC%20centralt...ntroll_Web.pdf

    (Håller tummarna för alla här på forumet som tragglar med kortet att det blir en någorlunda smärtfri period både ekonomiskt, fysiskt och psykiskt lycka till!)

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Jag har precis kommit hem från Gran Canaria de har en timme bakåt, så jag var jetlagad vid denna tidpunkt. Ett annat minus är att min ryggrad tinade upp där nere och jag kännde livet återkomma men frös väldigt snabbt igen.
    Det var duktigt av dig att dra iväg så tidigt o långt, jag har tydligen mycket att lära.
    Tur att jag är så ung, mjuk i kroppen och läraktig... 51år o flagnar på näsan
    Jo men visst så är det ju så att ni ungdomar har en del att lära. Men skämt åsido hur länge har du haft hoj? Kanske vi kan träffas någongång för att ta en tur.

Liknande ämnen

  1. Sorglig premiärtur.
    Av MEHall i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-02-16, 22:21
  2. Gammalt däck! Rekord?
    Av magnusda i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-06-06, 15:42
  3. Premiärtur 2013
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-04-29, 11:06
  4. Årets premiärtur!
    Av Romeo i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-08, 18:24
  5. ”Första” premiärtur?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 12:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •