Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Är det inte meningen att försäkringen skall gå ner i pris?

  1. #1
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356

    Är det inte meningen att försäkringen skall gå ner i pris?

    Jag har iallafall fått en ökning på 631:- om året, och helt utan någon information om varför. Så givetvis ringde jag försäkringsbolaget och frågade. Han höll väl med om att premien skall gå ner ju äldre hoj man har och ju äldre man själv blir. Men efter uträkningar från föregående säsong så har dom vart tvungna att höja premien på vissa märken. Då kan man ju tycka att dom borde höja för dom som inte kan hålla sig på hojen, och inte för dom som har skadefria år :-/

    Jaja, det är bara att betala och se glad ut!

  2. #2
    Medlem Modoits avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    32
    Det är hela affärsidén. Stannar du hos samma bolag år efter år så får du betala för det.
    Det borde vara tvärt om men det är det tyvärr inte.

    Bytte Hus & bilförsäkring ifrån Trygg Hansa till Länsförsäkringar och "sparade" 2000kr. Året efter bytte jag ifrån LF till Vardia och "sparade" 3400kr. Det finns ingen anledning att vara trogen försäkringsbolaget.

  3. #3
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag har iallafall fått en ökning på 631:- om året, och helt utan någon information om varför. Så givetvis ringde jag försäkringsbolaget och frågade. Han höll väl med om att premien skall gå ner ju äldre hoj man har och ju äldre man själv blir. Men efter uträkningar från föregående säsong så har dom vart tvungna att höja premien på vissa märken. Då kan man ju tycka att dom borde höja för dom som inte kan hålla sig på hojen, och inte för dom som har skadefria år :-/

    Jaja, det är bara att betala och se glad ut!
    Nä, du behöver inte se glad ut; det räcker med att du betalar !

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Ibland blir det fel även hos våra försäkringsbolag,
    Kom hem idag och efter en välbehövlig tur på "moppen" så öppnade jag posten....

    Moderna har höjt min bilförsäkring med en jävla massa procent utan anledning(lite räknat i kronor men många procent,en Hyundai i20 är ingen sportbil) , naturligtvis ringer jag upp dom och frågar vilket inkassoföretag dom företräder... nu visar det sig att det är massor med fel vilket jag kontrar med :

    Är det ditt bästa erbjudande ? för jag ska nu sätta mig och ringa några samtal till era konkurrenter !

    Och vipps så hittade man några fel till... bland annat gällande SMC hemförsäkringen,(flerförsäkringar ger mer rabatt) Efter en stund får jag ett nytt bud...

    Och så var vi tillbaka där vi var från början....

    våga vara lite jobbig...!
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

Liknande ämnen

  1. Hur f.n skall EXUP en fungera FZ1 -07
    Av Björnöe i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 16:54
  2. Då skall Kawan bytas ut.
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-07-16, 09:29
  3. den som söker han skall finna
    Av veteranmc i forum Veteran
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-11-21, 18:04
  4. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 01:27
  5. Billigaste försäkringen
    Av sr500 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-19, 20:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •