Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Norge 2013 tur tipps

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av Reese Visa inlägg
    Har ändrat Mime types i webservern så nu kan du ladda ner bägge. Nu startar tom kmz filen om du har google earth installerat. Dvs om du dubbelklickar på den.
    Nu gick det bättre, ja
    Kul, ska titta på rutten sen. Ska förmodligen en sväng till Norge i Augusti.

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Reese Visa inlägg
    Har ändrat Mime types i webservern så nu kan du ladda ner bägge. Nu startar tom kmz filen om du har google earth installerat. Dvs om du dubbelklickar på den.
    Ok ??ska gå en data kurs och lära mig alla ord

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    En annan synpunkt är ju att man har en ungefärlig tanke om var man skall åka och sedan bara kör,
    tycker själv att jag har hittat en otrolig massa fina vägar utan att vetat så mycket i förväg.
    Själv brukar jag faktiskt boka hytter i förväg utan att veta så mycket om vägarna däremellan.
    Kollar bara så att den tänkta etappen inte blir för lång. Har man otur och missat att det går en färja en gång i timmen, så kan ju klockan dra iväg. Kommer man fram för tidigt, så finns det ofta möjlighet att ta en liten extra kvällstur.
    Att köra först och tänka sedan kan ju oxå vara kul ibland, då man ser en väg sticka iväg uppåt fjället någonstans.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Matfors
    Inlägg
    49
    I år så har jag jobbat på att få till kortare turer. Det är skitsvårt då man har begränsad tid och vill se så mycket. Samt man vill åka hoj på så roliga vägar som möjligt.

    Tror dock att rutten är ganska ok i sin helhet. Utan jag saknar extra turer att ta fram ur rockärmen. Dessa extra turer kan vara vid dagnes slutmål eller vart som helst på sträckan. För vis av erfarenhet så kan 22-27 mil som blir dagssnittet ta 5 timmar eller 10 timmar. Och man vet ju inte förän man kört sträckan hur lång tid det tar.

    Å andra sidan kommer man fram för fort så kan man ju ta och dricka ett par kortburkar öl och njuta av utsikten (på ett gäng fina bågar som glänser i solen).

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Matfors
    Inlägg
    49
    Då var resan gjord. Tack för input och sällskap. Har uppdaterat vår rutt som ni andra finer här:

    http://futureweb.telia.se/norge_mc

    Det blev en hel del grus vilket var gruppens stora önskemål.
    Senast redigerat av Reese den 2013-06-26 klockan 20:05.

Liknande ämnen

  1. 125 cc Norge
    Av Olle Å i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-05, 13:47
  2. Tälta i Norge?
    Av pentti01 i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-19, 18:11
  3. Mc mässa Norge 1-3 mars 2013
    Av simen i forum Träffar & Körningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-03, 18:01
  4. Norge v31
    Av engström67 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-14, 19:56
  5. Norge
    Av engström67 i forum Touring
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 07:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •