Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: pimpad övningshoj

  1. #1
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863

    pimpad övningshoj

    blev klar med uppsnyggningen av frugans övningshoj, nu tycker jag att den ser riktigt snygg ut (även hon är mycket nöjd och väldigt motiverad att köra)
    Bättrade på den svarta lacken på motorn,lackade om sidopanelen och baksvingen, bytte speglar och framblinkers,tog bort passagerarpinnar, nya genomskinliga nötnings skydd på tanken
    grundtanken var att ha snygg hoj som man vill köra trots att det bara är övningshoj,motiverar mer och lättare att tycka om maskinen
    lite bilder före och efter
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Snyggt, lycka till med övningkörningen!

  3. #3
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    ,, "bara en övningshoj",,? Den hojen räcker längre än så, egentligen hur länge som helst. d.v.s om man vill köra på den typen av hoj; street.
    Jag har provat en sådan och gillade den, skulle tänka mig ha en sådan om jag inte vore så förbaskat förtjust i min Gamle Härk !

  4. #4
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    jo,frugan är mycket nöjd med hojen men har ändå tänkt att skaffa vit Victory Boardwalk när kortet är fixat,så du får gärna återkomma om du vill köpa övningshojen sedan

  5. #5
    Ankan1
    Gäst
    Varför tog du bort fotpeggarna.Kan ju vara bra att ha.

  6. #6
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    hon ska inte ha någon passagerare och vi tyckte det var snyggare utan, lätt att sätta tillbaks när det är dags att sälja

  7. #7
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    hon ska inte ha någon passagerare och vi tyckte det var snyggare utan, lätt att sätta tillbaks när det är dags att sälja
    Personligen tycker jag att det är trevligt att flytta över fötterna till de bakre pinnarna ibland. Ger lite omväxling i sittställningen.

  8. #8
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Du sitter väl bakpå som en god handledare ska göra:-)

  9. #9
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    sitter inte bakom nybörjare,det tillför inget
    kör egen hoj framför eller bakom beroende på vad vi övar.
    med tanke på var passagerarpinnarna sitter så lär jag inte heller till nybörjarna att ha fötterna där
    annars tycker jag att detta är en väldigt smidig övningshoj,kan rekommendera

  10. #10
    Ankan1
    Gäst
    Det är rätt så intressant det där med vad som egentligen är en bra förstahoj för övningskörning.Min tidigare Honda CB750 Sevenfifty upplevs ju av många som en bra övningshoj där Kawasaki ZR7 förmodligen i det närmaste är identisk motormässigt och med samma sittställning.

    Men jag undrar ibland ... Blackbirden t ex är väldigt snäll att framföra och har en mycket bra balans men anses ju vara en hoj som man inte framför utan vana vid mc liksom andra liknande hojar av olika märken.Men dessa hojar är ju egentligen byggda för maximal vägprestanda med en bra väghållning.Att den sedan kan förvandlas till fan själv är ju en helt annan sak när även tidigare nämnda övningshojar är olämpliga med sina 750cc.

    Bara en stilla fundering om vad som egentligen är bra när många av dessa hojval faller på fördomar om ett snällare utseende och att om man sitter rakt upp så har man bättre kontroll vilket inte alls är sant mm.Hmm, man undrar ju, liksom.

Liknande ämnen

  1. Allmänt upprop! (Övningshoj)
    Av catrine i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2012-11-01, 22:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •