Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Hojputs. VARNING: Starka bilder!

  1. #11
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    hei du,ju,hojen ska ju användas,det är därför man skaffar en
    till dina frågor,tejprester,prova T-röd,har funkat för min del och har inte skadat lacken för mig
    regskylten, jo,du får säkert synpunkter eftersom brickan täcker delar av bokstaven. Du får nog borra nya hål till lämpligare plats.Har du provat skyltram,den går att fästa med fler skruvar och borde sitta,om skylten sen sitter kvar på ramen är annan fråga,men skruva dit den med (ny skylt 80:-)
    andra uttjänta delar är det bara att byta, rost går alltid att måla över

  2. #12
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Men det måste ju se mer autentiskt ut om föraren till den nedkletade hojen drar runt med ett mc ställ som har och torkad lera från fjorårets körningar och där mc stövlarna lämnar klart synliga spår i t ex affären.
    Det är lugnt, jag färgmatchar. Fristadsbrallorna är så otäckt blå när de är rena:



    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    prova T-röd,har funkat för min del och har inte skadat lacken för mig
    Testade på rutan till att börja med, och varken T-dojja eller aceton bet. Försökte med ett rakblad men kändes lite vanskligt. Då kom jag att tänka på när farsan skulle ha bort alla fula klistermärken från dörren på mitt gamla pojkrum, han blandade 50/50 lacknafta och T-röd. Hade ingen lacknafta till hands så jag tog prick-bort och sprayade på efter att jag dränkt på T-röd. Efter nån minut rann skiten av som genom magi (påhejat av lite gnuggande med en fiberduk). Var rädd att det skulle bli mattning i plasten men det blev kanon. =)

    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    Har du provat skyltram,den går att fästa med fler skruvar och borde sitta,om skylten sen sitter kvar på ramen är annan fråga,men skruva dit den med
    Skyltram har jag funderat på, men fördelen med att vara utan är att det är så enkelt att böja till plåten efter en marksyning när den hänger fritt. Får beställa en ny skylt och borra upp för några extra skruvar kanske.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Vänta nu, du var orolig för att prickborttagning skulle matta plasten EFTER att du testade aceton, ett av dom starkaste lösningsmedlen som går att köpa för vanligt folk..?

  4. #14
    Way to go Molgan. Syns ju att hojen gett dig massor av kul

  5. #15
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Tog ut hojen ur vinteridet, men blev lite snopen när jag körde fast en meter utanför förrådet. Trodde i min enfald att min fjäderlätta enduro skulle tassa obemärkt över skaren, men istället satte den sig som ett jordankare. En timmes skottande senare, samt med assistans från hjälpsam granne, fick hojen sträcka ut på asfalten.



    Nu går putsfasen in i ett mer aktivt läge då jag fått in hojen i garaget, dags att kicka igång kärchern!
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  6. #16
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Klisterrester får du bort med startspray (CRC) och med tanke på att många putsar mer än de 300 milen per säsong de kör så trivs iaf jag med hur du tänker.
    Men hur du kommer 50 mil på samma storlek av tank som jag har är mig en gåta med tanke på att jag har en likadan motor?
    Never ever look back you're not going in that direction!

  7. #17
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Månne Visa inlägg
    Men hur du kommer 50 mil på samma storlek av tank som jag har är mig en gåta med tanke på att jag har en likadan motor?
    Har du en extrastor tank på X'en? Får ner ca 24 liter i tanken om jag bräddar på Z'an, och på långturer kommer jag ner under halvlitern/mil med orginaldrevningen.
    Senast redigerat av Molgan den 2013-04-15 klockan 01:15.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #18
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Det där med tejprester; gå åt andra hållet dvs. testa något som INTE är så starkt, typ lacknafta. Kanske behöver den lite mer tid o fler omgångar men kan funka. Jag håller på med modellbygge en del, på gamla renoveringsobjekt jag vill få bort färgen på, använder jag ofta ungsrengöring. Den skadar inte plasten alls, kan låta det stå över natten.

  9. #19
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Har du en extrastor tank på X'en? Får ner ca 24 liter i tanken om jag bräddar på Z'an, och på långturer kommer jag ner under halvlitern/mil med orginaldrevningen.
    [IMG][/IMG]

    Japp jag har en 22,5 liters Gillimoto Dakartank och tar mig ca 40 mil vid 90-100 km/h med originaldrevning, blandad körning landsväg, grus, stad ca 35 mil.

    Jag bör ju komma längre om jag refererar till hur långt du kommer men det gör jag alltså inte.
    Never ever look back you're not going in that direction!

  10. #20
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Månne Visa inlägg

    Japp jag har en 22,5 liters Gillimoto Dakartank och tar mig ca 40 mil vid 90-100 km/h med originaldrevning, blandad körning landsväg, grus, stad ca 35 mil.

    Jag bör ju komma längre om jag refererar till hur långt du kommer men det gör jag alltså inte.
    Sjysst stuk på hojen! =)

    Kan bero på att teneren har annan insprutning och mappning än X. Har iofs bara ofrivilligt hårdtestat hur långt man verkligen tar sig en gång, och körde då extremt ekonomiskt (då reserven börjar blinka vid halv tank blir man lite nervös, går ju inte att kolla nivån med ögat pga tankens form). Brukar se till å tanka senast vid 40 mil för att vara safe, 25-30 när det busas i skogen.

    Är det TKC80 du har på fälgarna föresten?
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

Liknande ämnen

  1. Varning för grus- och potthål
    Av pewa i forum Nyheter
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-03-31, 17:15
  2. Varning för Honda MC Center i Göteborg!
    Av EMH i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2014-03-16, 21:08
  3. Varning för älgar....
    Av RobbeS i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 14:48
  4. Varning för bedragare på Blocket
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 23:10
  5. VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN!
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 21:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •