Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Michelin Power Pure

  1. #1
    Medlem Johan Ts avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm (Vendelsö)
    Inlägg
    77

    Michelin Power Pure

    Är det någon som har hunnit få någon erfarenhet av Michelin power pure som skall ersätta power 2ct?
    //Johan

  2. #2
    Jåke
    Gäst

    Sv: Michelin Power Pure

    Inte personligen, men det finns massor av input på nätet. Vad undrar du över? De är lättare (svänger enklare), slits fortare, har bättre torrgrepp men sämre våtgrepp. Vad jag hört klarar de värme bättre också, vilket lär behövas. Pilot Power 2ct var inga roliga däck...
    Skickat från min LT25i via Tapatalk 2
    Senast redigerat av Jåke den 2013-03-31 klockan 22:43.

  3. #3
    Medlem Johan Ts avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm (Vendelsö)
    Inlägg
    77
    Tack för ditt svar Jåke!
    Har läst det som finns att läsa på nätet men är alltid nyfiken på objektiva/subjektiva upplevelser på däck eftersom det kan skilja sig väsentligt mot så kallade "professionella omdömen" Eftersom jag tillhör amatörerna därav nyfikenhet på vad andra amatörer har för åsikter.

    Har faktiskt samma uppfattning om Pilot Power 2ct.

    Var i Spanien och hade möjlighet att prova power pure för mig på en känd maskin och kunde då konstatera, att min upplevelse var att däcken inte ramlade in i kurvorna. Helt enkelt en något lugnare karaktär.
    //Johan

  4. #4
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Johan T Visa inlägg
    Var i Spanien och hade möjlighet att prova power pure för mig på en känd maskin och kunde då konstatera, att min upplevelse var att däcken inte ramlade in i kurvorna. Helt enkelt en något lugnare karaktär.
    Sånt är ju aldrig fel!Väglaget brukar vara ganska varierande men vädret oftast bra. Personligen skulle jag nog definiera den där egenskapen som att de svänger mer linjärt. Det gör att de är mer förutsägbara även om det jag hört om dem är att de är lättare att svänga än de gamla Power-däcken. Dunlop RoadSmart 2 har lite samma egenskap, däcken fortsätter svänga lika mycket fast du lutar hojen mer. Inte mer ju mer du lutar, vilket jag tycker är väldigt irriterande på landsväg... Men det är såklart beroende på hoj också.

Liknande ämnen

  1. michelin anakee 3
    Av engström67 i forum Mekhörnan
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 07:31
  2. m1800r power commander
    Av Zoxes i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-10, 18:20
  3. Power commander
    Av Maestro i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2011-10-13, 23:44
  4. Power to the people...
    Av tomahs900 i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 17:35
  5. Michelin återkallar 68 000 mc-däck
    Av [Spanaren] i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 01:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •