Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: MC-kort kunde nog vara kul.. Vägen dit!

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Du skriver inte hur gammal du är xrv750kalmar vilket ju kan vara intressant.

    Kul att läsa om din uppkörning!

    Själv fick jag rycket för några år sedan när jag var 45 år (49 nu). Jag skulle bara ha A och en motorcykel. Jag köpte en gammal Kawasaki 750 LTD för 15 000 innan jag ens hade anmält mig till körskolan om jag inte minns fel.

    25 000 kr kostade allt (mc och körkort) och jag ångrar det inte en sekund även om jag inte kör så mycket numera. Din nervositet kunde varit min för jag blev totalt hjärndöd när jag skulle köra slalombanan där man vänder och kör tillbaka för att bromsa vid några koner. Jag körde utanför konerna men fick ännu en chans och det gick vägen och även sen själva körningen i stan.

    Jag hittar inte mitt inlägg om min uppkörning men jag minns att det var klart läsvärt!

    Edit: hittade det och jag blir nervös igen bara av att läsa det. http://www.hojen.nu/forum/showpost.p...5&postcount=57
    Uppmuntran är ju alltid bra. När min mamma skulle ta körkort, så blev hon så fruktansvärt nervös när inspektören kom. Det var någon före henne så hon fick vänta vid körskolan. Körläraren som hon kände sedan tidigare bad henne komma in på kontoret, där hon fick ett par piller och fick lova att inte säga något till inspektören. Nervositeten gav sig och hon klarade uppkörningen utan problem. Visst var väl Pelle Svanslöstabletterna bra, sa körläraren efter körningen. Men tala inte om det för någon. Du är inte den första som blivit hjälpt av dem.

  2. #22
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: MC-kort kunde nog vara kul.. Vägen dit!

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Uppmuntran är ju alltid bra. När min mamma skulle ta körkort, så blev hon så fruktansvärt nervös när inspektören kom. Det var någon före henne så hon fick vänta vid körskolan. Körläraren som hon kände sedan tidigare bad henne komma in på kontoret, där hon fick ett par piller och fick lova att inte säga något till inspektören. Nervositeten gav sig och hon klarade uppkörningen utan problem. Visst var väl Pelle Svanslöstabletterna bra, sa körläraren efter körningen. Men tala inte om det för någon. Du är inte den första som blivit hjälpt av dem.
    Bra där! :-)

Liknande ämnen

  1. att vara eller inte vara rasist ! Ej Hoj
    Av Foosi i forum Off topic
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2014-01-10, 18:59
  2. Märkeskläders vara eller icke vara..
    Av Tjita1 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 07:06
  3. ABS - vara eller inte vara?
    Av Motormannen i forum Mekhörnan
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2012-12-22, 00:09
  4. Kunde ha slutat illa.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 10:32
  5. Kunde inte sova…
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-13, 08:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •