Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: MC-kort kunde nog vara kul.. Vägen dit!

  1. #11
    Ankan1
    Gäst
    Själv föredrar jag mc filmer som Mad Max ... http://www.youtube.com/watch?v=gnO0Ox6Chqs

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    Håller själv på och tar kortet för tillfället. Började redan förra säsongen så ser ljuset i tunneln. När jag började med kortet så kändes krypbanorna som något oövervinnligt och satt och funderade över hur många lektioner jag skulle vara tvungen att spendera bara på den delen.
    Nu när jag kommit en bit på vägen så känns trafikdelen som den krångliga delen(!). Spårval, läs av den nya gatan, tempoväxling m.m.m.m.m.m.
    Har inte hört el sett att ngn kuggat på trafikdelen - blir jag den första? Till saken hör att jag haft B-kort i 15 år....suck....

  3. #13
    Medlem Lottajes avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    37
    Min inspektör påstod att han kuggade de flesta på trafikdelen ;-)
    Mkt privat övningskörning, mil efter mil på landsväg, gjorde nyttaför mig.
    Har haft B-kort över 20 år...
    /Lotta

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    Hmm..intressant. Var körde du upp? Jag utgår från Gillinge.
    Har tyvärr ingen möjlighet att köra privat, allt går via skolan. Känns dock inte som om jag skall behöva spendera 20+ lektioner i trafik. Jag vet liksom inte bara hur noga de är med trafikdelen - gör det så j-a mycket om jag tog utsvängen lite för mycket eller om jag ligger lite för mycket i mitten? Sånt som jag får anmärkningar på. Lite, lite o lite blir till slut j-t mkt.
    Sorry, lite bitter o frustrerad - skriver bara av mig lite...

  5. #15
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Tack! Står i ruta 1 och skall börja resan nu, så detta värmer :-)

  6. #16
    Började också förra säsongen och uppkörning inom snar framtid. Jag blir jämt så sjukt nervös när man måste prestera på t.ex en uppkörning - då mkt måste gå felfritt, dock inte allt, småfel av mildare typ brukar de släppa igenom - ser på helheten..

    Ngt tips på hur man kan tänka under en uppkörning? framförallt under krypkörningen...

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av StillAlive Visa inlägg
    Började också förra säsongen och uppkörning inom snar framtid. Jag blir jämt så sjukt nervös när man måste prestera på t.ex en uppkörning - då mkt måste gå felfritt, dock inte allt, småfel av mildare typ brukar de släppa igenom - ser på helheten..

    Ngt tips på hur man kan tänka under en uppkörning? framförallt under krypkörningen...
    Som jag skrivit förut. Ge fan i att tänka på att det är koner vid sidan av dig. Försök i stället att tänka dig vägen som du skall köra.
    Om du är koncentrerad på konerna så glömmer du vägen och kör troligen på konerna.
    Lycka till

  8. #18
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Som jag skrivit förut. Ge fan i att tänka på att det är koner vid sidan av dig. Försök i stället att tänka dig vägen som du skall köra.
    Om du är koncentrerad på konerna så glömmer du vägen och kör troligen på konerna.
    Lycka till
    Bra tips!

  9. #19
    Medlem Lottajes avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    37

    Red face Liten tablett

    Jag fick låna en betablockerare av en kompis till tredje uppkörningen. Tog ner pulsen så jag kunde göra krypkörningen utan att darra så förbaskat. Rekommenderas!
    Uppörningarna på MC är det värsta jag gjort i nervositetsväg...

  10. #20
    Mc-Bosse
    Gäst
    Du skriver inte hur gammal du är xrv750kalmar vilket ju kan vara intressant.

    Kul att läsa om din uppkörning!

    Själv fick jag rycket för några år sedan när jag var 45 år (49 nu). Jag skulle bara ha A och en motorcykel. Jag köpte en gammal Kawasaki 750 LTD för 15 000 innan jag ens hade anmält mig till körskolan om jag inte minns fel.

    25 000 kr kostade allt (mc och körkort) och jag ångrar det inte en sekund även om jag inte kör så mycket numera. Din nervositet kunde varit min för jag blev totalt hjärndöd när jag skulle köra slalombanan där man vänder och kör tillbaka för att bromsa vid några koner. Jag körde utanför konerna men fick ännu en chans och det gick vägen och även sen själva körningen i stan.

    Jag hittar inte mitt inlägg om min uppkörning men jag minns att det var klart läsvärt!

    Edit: hittade det och jag blir nervös igen bara av att läsa det. http://www.hojen.nu/forum/showpost.p...5&postcount=57
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2013-04-25 klockan 02:45.

Liknande ämnen

  1. att vara eller inte vara rasist ! Ej Hoj
    Av Foosi i forum Off topic
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2014-01-10, 18:59
  2. Märkeskläders vara eller icke vara..
    Av Tjita1 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 07:06
  3. ABS - vara eller inte vara?
    Av Motormannen i forum Mekhörnan
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2012-12-22, 00:09
  4. Kunde ha slutat illa.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 10:32
  5. Kunde inte sova…
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-13, 08:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •