Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 31

Ämne: Honda Dominator NX 650

  1. #21
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av bertilla Visa inlägg
    Ser fram mot bilden! Bra köp? Ja helt sjukt och dessutom är den välvårdad och har knappt en repa...Ibland händer det!

    Stånkor rycker ja absolut, jag har haft flera, XT500, XT600, XL500S med 23"s framhjul. Ingen har dock haft så rå gång som Domin, men inte heller sådant drag i motorn!
    23 tums framhjul

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av bertilla Visa inlägg
    Nu har jag "hittat" blandskruven. Den satt mycket riktigt mitt under förgasaren. Jag tog bort vevhusslangarna mm och justerade den från vänster sida med en rak bits 4.5 i bitshållare. Skruven var bara utskruvad 1 varv. Nu är den ute 2 1/2. Omedelbara förbättringar inträffade i form av: stabilare tomgång utan plötsliga stopp, jämnare gång på liten gas (ingen mer av/pågång) kraftigt förbättrad gång på fyran och femman=mindre ryck. Nu kan jag köra på femman i 65km/h vid 2750v/min.
    Dominatorn är faktiskt en härlig hoj med tanke på dess förutsättningar. Man får ju inte jämföra den med mera hårdtrimmade hojar i samma storlek.
    Men 23" framhjul ställer jag mig nog frågande till. Skall nog vara 21"
    Dominatorn är otroligt slitstark och tål rejäla vurpor och höga volter ner i backen. Hem och meka i garaget, så är den snart på hjulen igen. Med lite service, så rullar den lätt 10.000 mil.
    Med KNfilter , lite större munstycke och ett öppnare avgassystem, så jäklar.:eek.
    Då orkar den dessutom med att ha 16 kugg fram och sänker då varvet med ca 500varv/min. vid 100 kmh

  3. #23
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Dominatorn är faktiskt en härlig hoj med tanke på dess förutsättningar. Man får ju inte jämföra den med mera hårdtrimmade hojar i samma storlek.
    Men 23" framhjul ställer jag mig nog frågande till. Skall nog vara 21"
    Dominatorn är otroligt slitstark och tål rejäla vurpor och höga volter ner i backen. Hem och meka i garaget, så är den snart på hjulen igen. Med lite service, så rullar den lätt 10.000 mil.
    Med KNfilter , lite större munstycke och ett öppnare avgassystem, så jäklar.:eek.
    Då orkar den dessutom med att ha 16 kugg fram och sänker då varvet med ca 500varv/min. vid 100 kmh
    Rejäla vurpor och höga volter???onödigt är väl bättre att hålla sig på hjulen eller öva lite

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Lätt att säga. Knepigt att man inte alltid kan råda över omständigheterna. Ett talesätt tycker jag är fint och det är ; bättre att spänna en båge vars stäng brister än att inte spänna alls.
    Om man övar hårt, så gäller det ovanstående.
    Senast redigerat av Olle Å den 2014-09-09 klockan 08:15.

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Men 23" framhjul ställer jag mig nog frågande till. Skall nog vara 21"
    Du kanske skall låta bli att skriva om saker du inte känner till

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av DaK Visa inlägg
    Du kanske skall låta bli att skriva om saker du inte känner till
    Tänk först och skriv sedan. Dominatorn har haft 21" framhjul som standard från 1988 till sista modellen 2002 tror jag det var, som standard. Om du har något annat så kan det vara ett framhjul som kanske är avsett för chopperbygge. Mig veterligen finns ingen standardhoj med 23" framhjul. Eftersom du inte nämner att den skulle vara ombyggd, så förutsätter jag standard.

  7. #27
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tänk först och skriv sedan. Dominatorn har haft 21" framhjul som standard från 1988 till sista modellen 2002 tror jag det var, som standard. Om du har något annat så kan det vara ett framhjul som kanske är avsett för chopperbygge. Mig veterligen finns ingen standardhoj med 23" framhjul. Eftersom du inte nämner att den skulle vara ombyggd, så förutsätter jag standard.
    Håller med Olle..21 tum är det,ingen har 23.Jäntas trampcykel kanske

  8. #28
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av swedan Visa inlägg
    OK det var för 35 år sedan. Kan ju vara möjlig att någon fått tag i ett 23" hjul.
    Undrar var det går att få tag i 23". Har sett någon chopper med 23" på bild från USA.

  10. #30
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av swedan Visa inlägg
    Ok.Vem säljer moderna däck till slikt då

Liknande ämnen

  1. Byggen på Honda Dominator…
    Av Kapten Miki i forum Min hoj
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-11-19, 10:06
  2. Dekomp Honda Dominator
    Av Magnus.r i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-09-14, 20:23
  3. Honda Dominator
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2013-12-24, 16:34
  4. Dominator kamkedja
    Av Väse Conny i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-08-27, 23:43
  5. Dominator vs Transalp
    Av rolfmm i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 11:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •