Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Fråga om Bankörning

  1. #1

    Fråga om Bankörning

    Hej gubbar, har en fråga, om jag skulle vilja hyra en bana för att köra hojen på, några tips om vart det finns och vad det brukar kosta ?
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Allaandranamnvarupptagna Visa inlägg
    Hej gubbar, har en fråga, om jag skulle vilja hyra en bana för att köra hojen på, några tips om vart det finns och vad det brukar kosta ?
    Kan du bara slanta upp nog med pengar så får du nog hyra vilken bana du vill, men vill du bara köra bana så har ju SMC kurser med olika grader, från avrostning till bortemot tävlingsnivå. SMC Scool tittar du på då. Men det är klart, då kan du ju inte kana omkring helt allena som du kanske menade?
    Ove

  3. #3
    Jåke
    Gäst

    Sv: Fråga om Bankörning

    Vill du hyra banan själv och ordna nåt för dig och dina vänner kostar en vardag mellan 30 till 60 kkr inkl moms.

    Banor finns i Linköping, Härnösand, Karlskoga, Götene, Anderstorp och några andra orter där jag bara kommer ihåg namnet på banorna.

    Skickat från min LT25i via Tapatalk 2
    Senast redigerat av Jåke den 2013-03-24 klockan 00:14.

  4. #4
    Jag och 5-6 polare är intresserade i att hyra en bana och köra på, har sett att priserna kan överstiga 30k lätt på vissa ställen, men detta kan ju inte stämma, det är ju sjukligt dyrt.

    Letar efter nått runt 5-1000 kr/pps vi kan ju givetvis fixa in fler folk än 5-6 bara att höra runt lite, annars kan man ju dela bana med några andra misstänker jag.

    Måste man gå någon kurs eller utbildning för att få köra bana ?
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  5. #5
    Jåke
    Gäst

    Sv: Fråga om Bankörning

    Det finns ju mängder av arrangerade bandagar att åka på. Normalt kostar det 1000-1200 kr pp för en dag.

    Kraven är normalt körkort, utrustning och hoj i bra skick. Exakt info och villkor finns alltid hos arrangören, men de brukar vara ganska generella. Krävs inga förkunskaper men det kan ju kännas bättre om man är lite förberedd på hur dagen går till.

    På forumet sporthoj.com finns en avdelning för bandagar, kolla där. Är själv med som arrangör för Apriliaklubbens dag 14/6 och ni är välkomna dit, dock har vi tyvärr bara 3 platser kvar i lugn/mellangrupp.

    Skickat från min LT25i via Tapatalk 2
    Senast redigerat av Jåke den 2013-03-24 klockan 19:12.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Det finns ju mängder av arrangerade bandagar att åka på. Normalt kostar det 1000-1200 kr pp för en dag.
    Skickat från min LT25i via Tapatalk 2
    Tack vad bra inlägg, ska kolla upp det där, låter intressant och man blir inte ruinerad på kuppen!
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  7. #7
    Jåke
    Gäst

    Sv: Fråga om Bankörning

    Exempel på dagar där det brukar vara ganska avslappnad stämning kan vara Racingworld/Trackworld på Kinnekulle eller klubbkörningarna med Rapido resp. MCE.

    Skickat från min MT15i via Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. Fråga angående A2
    Av Emil Wiklöf i forum Veteran
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-04-27, 14:47
  2. Bänkörning på ny hoj!
    Av erkagn i forum Mekhörnan
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 22:00
  3. Fråga om mutterdragare!?
    Av MEHall i forum Mekhörnan
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-09-26, 08:59
  4. Bankörning
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-10-25, 14:06
  5. Bankörning och typ av hoj
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 15:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •