Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Oseriösa ”MC vänner”

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Jag planerar en liten europaresa ett par veckor direkt efter midsommar. Har inte planerat med någon annan men räknar med att träffa folk att åka lite med under resan. Om vintern tar slut innan dess vill säga.
    Jag och några till åker till Assen i holland på motogp efter midsommar.Sedan drar vi vidare söderut till moseldalen.Vi utgår från en kompis i Helsingborg.Kunde ju hängt med där om man vetat lite tidigare.Allt bokat med hotell(Assen) som vart fullbokat direkt.Halva Holland består ju av mc den helgen

  2. #12
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Undrar om ni har någon gång planerad MC semester med andra MC ”snubbar” och den blir inte av?
    Klart att man redan har sagt hemma att: ” I år åker jag på hojsemester”. Dvs. att frugan och barn har redan beställt sin sommar resa till varmare länder och då sitter man själv hemma och gråter.
    Inte ska du gråta inte, se det som en alldeles egen möjlighet att göra det du vill. Ang. kompisar så kolla runt i din egen trakt så hittar du nog mc-klubbar som kan passa. Noterar att du har en GS så se till att hamna i en klubb som har några medlemmar som kör liknande maskiner. Jag är övertygad att du hittar mc-vänner som både planerar och genomför sina planer.

    Min erfarenhet säger att alltid ha med egna kartor alt. GPS som täcker dom områden och länder som man beräknar besöka och att alla i resesällskapet kan ta hand om sig själva om det blir olika åsikter under färden. Och att köra själv gör att i många fall har man lättare att träffa andra likasinnande under färden. Lycka till.

  3. #13
    Medlem ralsbos avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    29
    Se det som en möjlighet istället.
    Skit i kompisarna och åk iväg själv istället.
    Det var flera år sedan som jag dumpade kompisarna och åkte iväg själv istället.
    Du kommer att bli förvånad över hur många goa människor du träffar på vägen och även ha möjlighet att haka på om ni ska åt samma håll.
    Annars träffas ni på campingen eller hotellet mm och tjötar lite över ett par bira.
    Så sitt inte hemma och deppa, ut och åk solo. Du kommer inte att ångra dig.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av ralsbo Visa inlägg
    Se det som en möjlighet istället.
    Skit i kompisarna och åk iväg själv istället.
    Det var flera år sedan som jag dumpade kompisarna och åkte iväg själv istället.
    Du kommer att bli förvånad över hur många goa människor du träffar på vägen och även ha möjlighet att haka på om ni ska åt samma håll.
    Annars träffas ni på campingen eller hotellet mm och tjötar lite över ett par bira.
    Så sitt inte hemma och deppa, ut och åk solo. Du kommer inte att ångra dig.
    Tack. Du har helt rätt. "Vi" skulle åka till Norge. Så nu planerar jag för en solo resa dit i alla fall.

  5. #15
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Jag har gjort några rundor till Norge själv. Funkar jättebra, norrmännen är snälla å tar god hand om en ensam stackare.
    Jan

  6. #16
    Tråd rensad på personligt tjaffs. Ta det via PM
    Synpunkter eller frågor på raderingar och liknande tas via PM direkt till mig, så håller vi trådarna fria från sånt.
    Senast redigerat av pewa den 2013-04-10 klockan 22:16.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #17
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Oseriösa ”MC vänner”

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jag och några till åker till Assen i holland på motogp efter midsommar.Sedan drar vi vidare söderut till moseldalen.Vi utgår från en kompis i Helsingborg.Kunde ju hängt med där om man vetat lite tidigare.Allt bokat med hotell(Assen) som vart fullbokat direkt.Halva Holland består ju av mc den helgen
    Tack för inbjudan! Det är trevligt att få en sådan. Vi har huxfluxplanerat e n resa till Portugal i mitten av juli (flyg och sedan hyrbil),samtidigt som vi ska fira midsommar hos kompisar i Sthlm. Så jag tar nog hojen till midsommarfirandet och tar sedan en repa till Norge i stället. Kan ju få lite Europa-hojande genom att hyra hoj i Portugal. Tid finns, vi kommer att vara där i två veckor.

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Tack för inbjudan! Det är trevligt att få en sådan. Vi har huxfluxplanerat e n resa till Portugal i mitten av juli (flyg och sedan hyrbil),samtidigt som vi ska fira midsommar hos kompisar i Sthlm. Så jag tar nog hojen till midsommarfirandet och tar sedan en repa till Norge i stället. Kan ju få lite Europa-hojande genom att hyra hoj i Portugal. Tid finns, vi kommer att vara där i två veckor.
    Blir ju självklart en vecka i Norge med

Liknande ämnen

  1. Underbar dag med vänner.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-06, 18:28
  2. Nya vänner
    Av leffa i forum Off topic
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 22:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •