Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Lite olycksstatistik

  1. #1
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304

    Lite olycksstatistik

    I Tyskland dör det varje år ca 36000 motorcyklister. I Sverige dör det under samme tid ca 50000 frimärkssamlare. Så vad är farligast; köra mc eller samla frimärken? Lyckligtvis dör dom allra flesta av naturlige orsaker - med skorna av..........
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  2. #2
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    I Sverige dör dom flesta i en säng, vill man inte dö ska man inte lägga sig i en säng. Låter väl logiskt.
    Jan

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I Sverige dör dom flesta i en säng, vill man inte dö ska man inte lägga sig i en säng. Låter väl logiskt.
    Statistiken ljuger ju inte sa en försäkringsagent och tecknade en dyr livförsäkring på en 100-åring. Enligt statistiken är det ju få 100-åringar som avlider.

  4. #4
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Dom flesta olyckor sker i hemmet, så varför vara där.......
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av rolfmm Visa inlägg
    Dom flesta olyckor sker i hemmet, så varför vara där.......
    Just det, ut och kör istället...
    Har läst lite statistik, om ni bara visste hur lika skämt-anekdoterna är hur våra politiker hanterar statistik..
    Seriositet, vad är det?
    Politiker är idag det enda jobbet man kan få utan någon utbildning.
    Gissa en gång varför de frenetiskt klänger sig fast vid sina ofta välbetalda poster..
    Lite OT men jag har nog läst för mycket om politik på nätet idag

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av rolfmm Visa inlägg
    Dom flesta olyckor sker i hemmet, så varför vara där.......
    De flest olyckorna i hemmet sker i köket .... men jag gillar att leva farligt.
    Ove

  7. #7
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Just det, ut och kör istället...
    Har läst lite statistik, om ni bara visste hur lika skämt-anekdoterna är hur våra politiker hanterar statistik..
    Seriositet, vad är det?
    Politiker är idag det enda jobbet man kan få utan någon utbildning.
    Gissa en gång varför de frenetiskt klänger sig fast vid sina ofta välbetalda poster..
    Lite OT men jag har nog läst för mycket om politik på nätet idag
    Det är väl därför man skickar politiker på pension redan efter 50 år för att de inte ska ställa till med mer skada än de redan gjort.Det krävs iq för att bygga upp något men desto mindre intelligens för att riva ner och sälja ut landet.

    Blir man sedan accepterad i den högre rangen av dessa politiker så kan man bete sig lite hur som helst och skulle man ändå misslyckas så kan man bli erbjuden en post som exempelvis landshövding.

    Spelar man sedan bort alla korten totalt så hemligstämplar man hela skiten så att omgivningen inte ska få se hur inkompetenta dessa politiker egentligen är.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-03-21 klockan 23:44.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Just det, ut och kör istället...
    Har läst lite statistik, om ni bara visste hur lika skämt-anekdoterna är hur våra politiker hanterar statistik..
    Seriositet, vad är det?
    Politiker är idag det enda jobbet man kan få utan någon utbildning.
    Gissa en gång varför de frenetiskt klänger sig fast vid sina ofta välbetalda poster..
    Lite OT men jag har nog läst för mycket om politik på nätet idag
    Problemet är väl snarare att våra politiker har utbildningar, bra långa utbildningar men ingen erfarenhet av det riktiga livet utanför universitetet. Dessa "inbillade" människor ska alltså bestämma över den verklighet alla andra lever mitt i utan att ha egen erfarenhet av den.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Problemet är väl snarare att våra politiker har utbildningar, bra långa utbildningar men ingen erfarenhet av det riktiga livet utanför universitetet. Dessa "inbillade" människor ska alltså bestämma över den verklighet alla andra lever mitt i utan att ha egen erfarenhet av den.
    Margot Wallström? fd postkassörska
    Bea Ask Hårfrisörska
    U Messing ingen utb alls..(dock blev hon plötsligt innehavare av en studentexamen under sin ministertid... f-n tro´t)
    Bara några exempel..

    Men sant, våra styrandes erfarenhet av verklighet är nog generellt låg..
    Ullentotten skulle ju bo i Rinkeby en vecka. Enl uppgift så kom han dit vid 9-tiden i SÄPO bil och åkte hem vid 15-tiden. I SÄPO bilen...
    Förmodligen vågade han sig inte ens ut på torget för att handla äpplen, svart....
    Så mycket för det verklighetsbesöket..

    (nu kommer snart nån mod in och justerar ämnet...eller oss )

  10. #10
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Det är väl därför man skickar politiker på pension redan efter 50 år för att de inte ska ställa till med mer skada än de redan gjort.Det krävs iq för att bygga upp något men desto mindre intelligens för att riva ner och sälja ut landet.

    Blir man sedan accepterad i den högre rangen av dessa politiker så kan man bete sig lite hur som helst och skulle man ändå misslyckas så kan man bli erbjuden en post som exempelvis landshövding.

    Spelar man sedan bort alla korten totalt så hemligstämplar man hela skiten så att omgivningen inte ska få se hur inkompetenta dessa politiker egentligen är.
    De kan få pension betydligt tidigare än så så vitt jag vet. De behöver det då de avstår från annan karriär, de små liven

Liknande ämnen

  1. Dyster olycksstatistik 2013
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2013-09-15, 10:09
  2. Gick lite bättre, (men bara lite)
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 18:58
  3. Ble en lite tur....
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 20:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •