Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Öronproppar

  1. #21
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Jag har kört utan öronproppar i den korta MC-karriär jag har hittills, men det är uppenbart att den samlade erfarenheten är för proppar och använder dem.

  2. #22
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Jag var lite anti det höga priset på formgjutna proppar innan jag beslöt mig för att köpa och kollade på Audiovox samt ett annat märke som var representerat på 2012 års MC mässa i Gbg. (minns inte namnet)
    Det andra företaget hade proppar i hårdplast och per erfarenhet vet jag att mina hörselgångar ömmar efter ett par timmars körning så därför valde jag Audiovox som gör sina i silicon. Dessutom var de hårda propparna oberättigat tusenlappen dyrare och jag frågade dem vad som berättigade det men det kunde de slutligen inte svara på.

    Det går även att välja infästning för hörlurar som i mitt fall blev Sony Ericsson men de har även för Iphone m fl samt Neckmike. väljer man till en kanal för medhörning i proppen så hör man allt folk säger även med propparna i.
    Kör man man mycket hoj som jag gör (2-2500 mil/år) så är siliconproppar en ren investering.
    Går t o m med att prata i telefon på en XT 660 i motorvägsfart, man hör glasklart och mottagaren undrar om man sitter i bil!

    Kan bara rekommendera!
    Senast redigerat av Månne den 2013-03-22 klockan 00:46.
    Never ever look back you're not going in that direction!

  3. #23
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Föreslår träplugg i avgasrören
    No way!!!!!!!

  4. #24
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Hittade ett test av öronproppar.
    http://fastbikes.se/index.php/report...proppar-i-test

    Jag ska testa den här sorten.
    http://www.happyears.se/
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  5. #25
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Tror att det spelar mindre roll vilken typ av öronproppar man har. Det viktiga är funktionen och att de passar ens hörselgångar, måste vara bekväma så att man använder dom. Har själv formgjutna i plast. Dyra, men bekväma. Kan ha dom i ett dygn utan att det känns obehagligt på något sätt. Lite svårt att försvara kostnaden på runt två tusenlappar när det finns alternativ för någon femtiolapp.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    De bästa och billigaste finns på JULA. Fem par "Bluewear" kostar 20,-SEK. Har testad även andra betydligt dyrare modeller tex. ALPINE ca 300,-/par med etui (bortkastade pengar). Men jag har aldrig provad "formgjutna" öronproppar - tycker att det är för dyrt om man tappar bort de.

  7. #27
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I småland fins massor med goa 70 vägar
    Jag vet det,men dom är så goa och kurviga och vill ju inte leda hojen igenom kurvorna

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    De bästa och billigaste finns på JULA. Fem par "Bluewear" kostar 20,-SEK. Har testad även andra betydligt dyrare modeller tex. ALPINE ca 300,-/par med etui (bortkastade pengar). Men jag har aldrig provad "formgjutna" öronproppar - tycker att det är för dyrt om man tappar bort de.
    Har också Alpine ca 300 kr, fungerar inte för mig heller. Jag föredrar en typ av Moldex (flerfärgade).
    //Håkan

  9. #29
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jag vet det,men dom är så goa och kurviga och vill ju inte leda hojen igenom kurvorna
    + moms
    Jan

  10. #30
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    + moms

Liknande ämnen

  1. Öronproppar - EARfoon
    Av gunther i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2015-03-29, 20:38
  2. Öronproppar
    Av Diversion i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-22, 22:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •